Hey,
Ik heb effe jullie hulp nodig
Ik draai Ubuntu Server 14.04 en heb net mijn backup-disk vervangen (vorige had bad sectors)
Niks speciaals, geen raid of zo, ik backup 's nachts /mnt/datadisk naar /mnt/backupdisk via een cronjob.
Dus nieuwe schijf gestoken, GPT en EXT4 via Webmin geconfigureerd, leek allemaal normaal te gaan.
Schijfconfiguratie is nu:
- 75GB laptopdisk voor Ubuntu (/, /boot, /swap, ...)
- 4TB data
- 4TB backup
Daarna heb ik manueel de cronjob gestart om de backupdisk op te vullen.
Via WinSCP beetje meegevolgd, ik zag de folders verschijnen in /mnt/backupdisk dus zag er goed uit.
Plots zegt de cronjob dat mijn schijf vol is maar hij was nog maar een minuutje of 5 bezig en er moest 3TB gekopiëerd worden, leek me dus onmogelijk
Wat blijkt nu... /mnt/backupdisk was niet gemount!
Nu heeft hij blijkbaar alles ergens onder / zitten schrijven waardoor die 100% vol staat en ik vind absoluut niet waar het terecht gekomen is...
Iemand een idee hoe ik kan uitzoeken waar het staat?
Ik heb nu ook dit rare gedrag op / (screenshot uit Webmin)
Ik heb effe jullie hulp nodig
Ik draai Ubuntu Server 14.04 en heb net mijn backup-disk vervangen (vorige had bad sectors)
Niks speciaals, geen raid of zo, ik backup 's nachts /mnt/datadisk naar /mnt/backupdisk via een cronjob.
Dus nieuwe schijf gestoken, GPT en EXT4 via Webmin geconfigureerd, leek allemaal normaal te gaan.
Schijfconfiguratie is nu:
- 75GB laptopdisk voor Ubuntu (/, /boot, /swap, ...)
- 4TB data
- 4TB backup
Daarna heb ik manueel de cronjob gestart om de backupdisk op te vullen.
Via WinSCP beetje meegevolgd, ik zag de folders verschijnen in /mnt/backupdisk dus zag er goed uit.
Plots zegt de cronjob dat mijn schijf vol is maar hij was nog maar een minuutje of 5 bezig en er moest 3TB gekopiëerd worden, leek me dus onmogelijk

Wat blijkt nu... /mnt/backupdisk was niet gemount!
Nu heeft hij blijkbaar alles ergens onder / zitten schrijven waardoor die 100% vol staat en ik vind absoluut niet waar het terecht gekomen is...
Iemand een idee hoe ik kan uitzoeken waar het staat?
Ik heb nu ook dit rare gedrag op / (screenshot uit Webmin)