Ik game nu de afgelopen 8 jaar op de zelfde pc. met maar 1 onderdeel dat ik ooit vervangen heb en dat is mijn gaphics card. van een 7500LE naar een GT220 toen die kapot ging. Nu heb ik eindelijk toegang tot geld om een nieuwe te gaan kopen en dat werd ook zeer erg tijd want ik ben een fanatieke gamer en ik begon het erg kut te vinden dat ik da laatest games niet meer kon spelen. Dragon age inquisition why you got to be so demanding ;-; . anyway ik speel veel verschilende games. en ook mmorpgs dus heb daarvoor ook een goede processor nodig (tenminste ik denk dat MMO's sterkere processors nodig hebben dan meeste andere games)
Die price watch is natuurlijk wel handig. maar het liefst koop ik alles bij 1 winkel en wat nog fijner zou zijn is als ze het voor me in elkaar zouden zetten. ik kan het zelf wel zon beetje heb niet voor niks een jaar mbo 2 ICT gedaan. maar het zou toch fijner als hun dat konde doen voor me. maar zo niet dan geen probleem. dus als iemand me ook een winkel kan aanrade zou dat heerlijk zijn want ik heb no clue.
Verder heb ik ook geen idee wat bij elkaar kan enzo wat goed is wat slecht en wat sommige van de specificaties betekenen (ik zit daar nu wel wat over te lezen in die guide/advies topic. daarom vraag ik het ook an jullie en heb ik nog niks gekozen.
En als je nieuwschierig bent waar ik de afgelopen jaren op gegamed heb:
Intel Core 2 6300 1.86 GHz
2Gb DDR2 RAM
Nvidia 7500 LE/ Nvidia GT220
en een harde schijf van 228 Gb waar ik alles op moest persen XD (dus dat word zeker minstens 1Tb en SSD)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben echt een harde gamer die gewoon dagelijks veel gamed en ook veel verschilende. Ik doe ook an photoshoppen. en nu dat ik een nieuwe pc kan halen ga ik ook beginnne met iets wat ik altijd al interesant vond. steamen en videos op youtube zetten zoals lets plays en dat soort dingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een buget gekregen van rond de 1000 euro. dus ietsjes hoger mag wel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles wat ik op dit moment heb is crap. leterlijk. Dus ik moet ook goede gaming gear hebben muis, keyboard, headset. webcam. (en ik zie somige mensen met een losse microfoon die op de bureau staat inplaats van op de headset. kweet niet af dat beter is of niet misschien wel handig als ik videos ga maken enzo)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor en video kaart. met voldoende geheugen dat goed is voor de komende jaren aan games en mij ook laat streamene en recorden zonder te veel fps drops.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia. zo ie zo nvidia graphics card. verder... ik heb altijd al intel gehad. dus beetje bang opeens amd te hebben. maar prijs is een factor dus...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Groote maakt niet zo HEEL veel uit. tuurlijk moet het een meters hoog ding zijn
niet dat da kan maar je snapt et. niet te luid ook niet dat is namelijk best iritant tijdens het gamen, energie verbuik boeit me niet al te veel. maar het zou ook niet fijn voor mijn ouders zijn om daar VEEEEL te hoge rekeningen bij te krijgen XD
Ga je overklokken?
Liever niet. ik vind dit namelijk een heel eng ding om te doen.
Wat ik zo ver heb gevonden
Die price watch is natuurlijk wel handig. maar het liefst koop ik alles bij 1 winkel en wat nog fijner zou zijn is als ze het voor me in elkaar zouden zetten. ik kan het zelf wel zon beetje heb niet voor niks een jaar mbo 2 ICT gedaan. maar het zou toch fijner als hun dat konde doen voor me. maar zo niet dan geen probleem. dus als iemand me ook een winkel kan aanrade zou dat heerlijk zijn want ik heb no clue.
Verder heb ik ook geen idee wat bij elkaar kan enzo wat goed is wat slecht en wat sommige van de specificaties betekenen (ik zit daar nu wel wat over te lezen in die guide/advies topic. daarom vraag ik het ook an jullie en heb ik nog niks gekozen.
En als je nieuwschierig bent waar ik de afgelopen jaren op gegamed heb:
Intel Core 2 6300 1.86 GHz
2Gb DDR2 RAM
Nvidia 7500 LE/ Nvidia GT220
en een harde schijf van 228 Gb waar ik alles op moest persen XD (dus dat word zeker minstens 1Tb en SSD)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben echt een harde gamer die gewoon dagelijks veel gamed en ook veel verschilende. Ik doe ook an photoshoppen. en nu dat ik een nieuwe pc kan halen ga ik ook beginnne met iets wat ik altijd al interesant vond. steamen en videos op youtube zetten zoals lets plays en dat soort dingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een buget gekregen van rond de 1000 euro. dus ietsjes hoger mag wel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles wat ik op dit moment heb is crap. leterlijk. Dus ik moet ook goede gaming gear hebben muis, keyboard, headset. webcam. (en ik zie somige mensen met een losse microfoon die op de bureau staat inplaats van op de headset. kweet niet af dat beter is of niet misschien wel handig als ik videos ga maken enzo)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor en video kaart. met voldoende geheugen dat goed is voor de komende jaren aan games en mij ook laat streamene en recorden zonder te veel fps drops.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia. zo ie zo nvidia graphics card. verder... ik heb altijd al intel gehad. dus beetje bang opeens amd te hebben. maar prijs is een factor dus...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Groote maakt niet zo HEEL veel uit. tuurlijk moet het een meters hoog ding zijn
Ga je overklokken?
Liever niet. ik vind dit namelijk een heel eng ding om te doen.
Wat ik zo ver heb gevonden
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-9590 Black Edition | € 208,71 | € 208,71 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 354,- | € 354,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 342,95 | € 342,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 124,95 | € 124,95 |
| 1 | Cooler Master V Series V850 | € 136,95 | € 136,95 |
| 1 | Corsair HX850i | € 154,95 | € 154,95 |
| 1 | Corsair RM850 | € 126,95 | € 126,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.449,46 | |
- Ik snap het verschil niet echt tussen MSI en Asus variant van de GTX 970
- Ik had een processor gezocht en die AMD processor leek mij wel goed te zijn maar toen ik daarna zocht naar een motherboard kon ik er geen vinden met PCI-e 3.0 dus zit daar een beetje vast. misschien toch beter intel te zoeken dan?
- En voedingen heb ik 3 gevonden die mij goed lijken voor de pc maar ik weet niet of die zouden werken. kwa aansluitingen weet ik echt helemaal niks.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2014 05:14 ]