Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:35

Barrycade

Through the...

Topicstarter
Ik zoek een?
Een vervanger voor mijn Asus Transformer 1st gen. hij is namelijk niet meer vooruit te branden.

Wat is je budget?
Mijn budget is flexibel, maar aangezien er voldoende mobiele apparaten en laptops in huis zijn zoek ik in the middle of the road categorie dus zeg een ondergrens van 200 en een bovengrens van +/-300 euro. Dat is mede ingegeven omdat die dingen zo snel afschrijven dat ik liever over 2 jaar weer een nieuwe haal dan dan met een apparaat van >400 zit die net zo achterhaald is als eentje van 250 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Casual browsing, dus op de bank zittend of effe snel wat opzoeken. Lappen tekst typen doen we wel op een PC of laptop.

Ik fotografeer wel veel en zit veel op sites zoals Flickr en hier op het fotografie forum dus hecht wel aan knappe foto weergave.
Daarnaast zijn de meest gebruikte apps op ons Android spul : Netflix en Spotify die niet zelf op het apparaat worden afgespeeld, maar de tablet streamt naar de ChromeCast of de Wifi speaker.
En wordt er wat door de kinderen op een paar apps zoals Zappeling en dat soort spul gespeeld.
Én als make of break deal ik wil minimaal Android 4.4. ik hoef niet frequent updates, maar dat zou mooi zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Doordat ik toch een bepaalde prijs in mijn hoofd heb is de selectie niet heel breed (tenzij ik zaken over het hoofd zie en daarom roep ik jullie hulp in :) )
pricewatch: Samsung Galaxy Tab4 10.1 WiFi 16GB Zwart
pricewatch: Asus Transformer Pad TF303K WiFi Blauw

Grootste verschil zoals ik kan zien is de schermresolutie en de processor (en iets meer intern geheugen) waarbij -op papier- de Asus beter uit de bus lijkt te komen.

Nu heb ik vandaag de Tab 4 in mijn handen gehad en hij voelt (zeker vergeleken met mijn good old Transformer) echt razend snel. Lekker licht qua gewicht. Goed afgewerkt. Alleen de kleurverzadiging is wel erg "Samsung-ig" en een beetje too much, lijkt erg op de Amoled schermen (vogens mij heeft hij toch geen Amoled?) . Vond de wat lagere resolutie niet storend.

Transformer heb ik tf303 heb ik nog niet in het wild nog gezien. Op papier is de processor en het geheugen beter dan de Samsung. Maar gezien mijn eerdere ervaring met Asus ben ik toch wat terughoudend.

Wat zeggen jullie, nog even op zoek naar een winkel waar hij te bekijken valt?
Óf zie ik in deze prijs en specs categorie nog een goede kandidaat over het hoofd?

Alvast bedankt voor jullie hulp _/-\o_

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Volgens deze review is het geluid niet prettig van de Asus, met name stemmen vervormd. http://www.tlbhd.com/asus...-pad-tf303k-review-18623/

Verwijderd

Is het niet wat om een Windows 8 tablet te halen? Kan alles wat je opnoemt, je hebt een leuke voor pakweg 200 die qua specs mee kan doen met de sterkste Android-tablets. Ook een volledig functioneel desktop OS.

Sterker nog, deze heeft zowel Windows 8 als Android: http://www.banggood.com/T...-8_1-Tablet-p-959019.html

Of deze: http://www.banggood.com/O...Win8-Tablet-p-955600.html

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2014 16:03 ]

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Topicstarter
Windows is op zich geen deal breaker, zeker niet gezien het gebruik, moet dat makkelijk kunnen.

Maar de door jouw gelinkte tablets zien er in mijn ogen qua specs prima uit, maar qua afwerking heb ik wat twijfels. Dus als ik dat zou doen zou ik toch meer richting merk tablets kijken en geen No brand China Tablets.

Ik heb dan liever een merk tablet.
Dan zit je wel al snel op 300 euro voor een Windows 8 versie.

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-11 17:23
Ik heb zelf een tab4 en hij bevalt mij erg goed, vooral de batterij gaat erg lang mee. Ik kan er ongeveer 4-5 uur full hd film mee kijken (netflix). Wat ik wel een tegenvaller vind zijn de afbeeldingen op facebook, allemaal heel erg pixel achtig. Of dit aan facebook ligt of aan de kwaliteit van de ge-uploade afbeeldingen weet ik niet.

Verder is het een prima tablet met een zeer goede wifi verbinding op zolder heb ik nog 4 v/d 5 streepjes bereik.

Hij is op dit moment ook in de aanbieding bij de MM voor 229.

Verwijderd

Barrycade schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:54:
Windows is op zich geen deal breaker, zeker niet gezien het gebruik, moet dat makkelijk kunnen.

Maar de door jouw gelinkte tablets zien er in mijn ogen qua specs prima uit, maar qua afwerking heb ik wat twijfels. Dus als ik dat zou doen zou ik toch meer richting merk tablets kijken en geen No brand China Tablets.

Ik heb dan liever een merk tablet.
Dan zit je wel al snel op 300 euro voor een Windows 8 versie.
Mijn ervaring met spullen uit China is eigenlijk prima, maar dat is natuurlijk je eigen keuze ;) Je kan ook reviews opzoeken, daar zijn er best wat van. Van de Europese tablets heb ik bar weinig verstand eigenlijk :P De Xiaomi Mipad schijnt goed te zijn voor de prijs, maar die heeft een te klein scherm.

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Topicstarter
De Tab 4 is en blijft ook nog steeds interessant. Mijn ouders hebben een Tab3 en die bevalt al prima en de Tab 4 is nog lichter qua gewicht en heeft 4.4 met wellicht wat updates.

Ik ben niet op zoek naar een hobby projectje, dus ik heb al even op het Xiaomi topic geneusd, maar ik zie alweer rooten staan en custom roms, dan kunnen de specs prima zijn, maar ding moet het out of the box doen. Ik heb geen tijd om me te verdiepen in software aanpassingen en ik haal er geen lol uit.

En qua Windows Tablets, wat ik nu dus veel doe met mijn huidige Androids icm mijn Chromecast is het streamen, ook via de Youtube app bv. Nu weet ik niet hoe Windows 8.1RT met Casten om gaat. Ik weet dat het via Chrome kan op mijn laptop, maar kan dat ook (zo makkelijk) op een W RT tablet?

[ Voor 11% gewijzigd door Barrycade op 22-12-2014 17:12 ]

• Vircos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-10 15:42
Waarschijnlijk te laat, maar ik reageer toch even.

Ik heb afgelopen weekend gedwongen mijn TF300 vervangen door een TF303K. Mijn vrouw had ineens de behoefte om de degelijkheid te testen van mijn TF300 (lees per ongeluk ergens vanaf gestoten). Dat heeft ie helaas niet overleefd.

Na wat zoek werk bleven voor mij ook een Tab4 en de TF303K over. Ik ben uiteindelijk toch voor de TF303K gegaan. De tablet reageert lekker vlot met een mooi scherm en de betere specificaties hebben mij over de streep getrokken.

Tab4 vs TF303K
Snapdragon 400 vs Snapdragon 4 S Pro
1,5 gb intern vs 2 gb intern
720p (800p eigenlijk) vs 1080p

Het ontloopt elkaar misschien weinig, maar ik heb er geen spijt van.
Pagina: 1