Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een zeer lichte telefoon, met android (4.0+) gps, 2g of 3g, USB OTG, redelijke camera.

Wat is je budget?
Max 60 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De telefoon zal primair gebruikt worden om modelraketten te traceren na het landen. Tevens lijkt mij het mooi om hoogte te meten met de gps, en later acceleratie/snelheid + hoogte via usb otg. Eventueel wil ik ook nog een parachute deployen via otg.

De raket gaat honderden meters in de lucht, en komt via parachutes weer omlaag. Dus kan honderden meters verderop landen, en is in natuur gebieden of vlaktes soms moeilijk te vinden op zicht. Daarom is het belangrijk dat hij via gps+2g z'n lokatie kan delen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb eigenlijk niets gevonden. De y300 van samsung mist otg, andere moderne in Nederland toestellen zijn vaak te groot.

Is er hier iemand met ervaring in China die nog een mini telefoon met gps weet te vinden?
.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Is GPS van zo'n telefoon daar wel geschikt voor? Ik dacht dat hoogtes niet zo precies waren en werkt het niet veel te langzaam voor een raket? Voor het terugzoeken na het landen zal het wel goed genoeg zijn.

De GPS van goedkope Chinese toestellen is trouwens het zwakste punt van veel van die toestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 21-12-2014 21:48 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Samsung Galaxy S i9000. Twee knaken op Marktplaats en met een softwaremodificatie USB Host. Een Huawei y300 ken ik, maar geen Samsung. Alhoewel hij standaard geen host-mode ondersteund is dit met een software modificatie en externe USB voeding ongetwijfeld mogelijk. Weet je zeker dat je niets hebt gevonden? Een toestel vinden dat het pertinent niet ondersteund is lastiger.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Waarom perse een telefoon? Is een Arduino met een GSM module en M2M SIM niet veel makkelijker?

Verwijderd

Topicstarter
Trommelrem schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:52:
Waarom perse een telefoon? Is een Arduino met een GSM module en M2M SIM niet veel makkelijker?
Die lijkt mij kwetsbaarder, en voor mij met mijn gebruiksdoelen moeilijker in te stellen, met 40 gram heeft het wel een mooi gewicht.

@ oyster:
Een samsung galaxy s1 bezit ik.
Maar die is nog relatief zwaar met 118 gram.
Met extra gewicht voor de 'verpakking' in de raket, benadeel je dan erg zwaar het zwaartepunt van een raket en heb je negatief effect op de hoogte, versnelling en stabiliteit.

@marzman, je hebt gelijk, gps is misschien niet de beste manier om hoogte te meten. Misschien moet ik die wens laten varen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 23:51 ]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

118g voor een Android toestel is zelfs bijzonder licht. Verder ook niet gek, want een i9000 is van frietbakjes plastic gemaakt. Daarbij heb je altijd de mogelijkheid de behuizing, scherm en eventueel accu te strippen. Bediening kan je dan via ADB Shell doen, remote Wi-Fi AP of zelfs via een USB startknop. Dat is toch verder geen rocketscience? 😉

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:45
Wat wil je precies met die USB OTG doen? Heb je niet veel meer aan een simpele GPS tracker? Kleiner, lichter en waarschijnlijk nog goedkoper ook.

Verwijderd

Topicstarter
Jorik90 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:10:
Wat wil je precies met die USB OTG doen? Heb je niet veel meer aan een simpele GPS tracker? Kleiner, lichter en waarschijnlijk nog goedkoper ook.
Voor hoogtemetingen is een versnellingsmeter of barometer veel nauwkeuriger, en met 2 meetmethoden kun je je data ook verifiëren.

En usb otg betekend ook dat je in de toekomst in je raket andere snufjes kan inbouwen:
Parachute deployment.
Hoge kwaliteit camera
Led systemen.
Een landingssysteem.
Pagina: 1