Toon posts:

PSU goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Heb het volgende besteld:

Haswell i5 4460
Asus Ati 260x DCUII
Coolermaster G550M PSU

Nu kreeg ik een mailtje van de winkel dat deze voeding niet genoeg vermogen zou kunnen leveren. Als ik bijvoorbeeld op deze site kijk zie ik dat een volledige belasting iets over de 300Watt verbruikt.

review met zelfde GPU: http://www.hardocp.com/ar...o_card_review#.VJcsqbAgoA

Wat zeggen jullie?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-02 08:09
Dit klinkt mij alsof de winkel extra geld wilt verdienen aan je door een te zware voeding aan te smeren (tenzij de voeding extreem ruk kwaliteit is, maar op hardware.info zijn ze iig tevreden)

Verwijderd

Die voeding moet je niet nemen nee (alhoewel de winkel het op het verkeerde aspect gooit).

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
klopt ziet er goed uit hoor. kan beter maar is gelukkig geen ms-tech psu. gaat prima werken hoor. denk dat de winkel van fabrikant specs uitgaat. en die is stukken hoger dan nodig. en dit komt omdat er voedingen zijn die zeggen 550 kunnen leveren. maar bij 1 min 300 watt leveren zeggen ze doe het zelf maar.

@above wat is er mis mee dan?

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 21-12-2014 21:32 ]

Verwijderd

Neem bv een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W. Dat is in ieder geval een voeding die je systeem enigszins in balans brengt, en verder je de aankomende jaren niet in de steek zal laten.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
denk dat die coolermaster hem ook niet in de steek zal laten hoor. tuurlijk er zijn beter. maar hij is ook niet zo slecht dat hij hem gelijk moet gaan omruilen. iets wat jij wel doet vermoeden. tevens link jij een niet modulaire psu. misschien kiest hij met een reden wel voor een semi-modulaire psu. tevens maakt de seasonic volgend hardware info test meer herrie.

[ Voor 9% gewijzigd door loki504 op 21-12-2014 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
430W vind ik dan zelf wel net te weinig. Ik snap dat een voeding ron 70 a 80 procent het meest efficient is maar ik blijf daar toch liever iets verder vandaan.

Ik heb als referentie mijn eigen PC maar genomen (toendertijd een hd4870 met i7 920) die met een hoger tdp jaren heeft gedraaid op een CM 520Watt voeding.

Waarschijnlijk hadden ze deze niet meer op voorraad of iets dergelijks en wilden ze me met een smoesje afschepen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 21:38 ]

Verwijderd

Nou Loki, een Coolermaster voeding (en dan heb ik het puur over voedingen) heeft mijn systeem destijds wel in de steek gelaten. Dus ik zou voor een PC, waar je toch je geld in steekt, gaan voor een voeding die wel als prima geboekt staat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:46:
Nou Loki, een Coolermaster voeding (en dan heb ik het puur over voedingen) heeft mijn systeem destijds wel in de steek gelaten. Dus ik zou voor een PC, waar je toch je geld in steekt, gaan voor een voeding die wel als prima geboekt staat.
Voor mij hebben coolermaster voedingen toch meestal wel goed gedraaid. Naar mijn idee heeft coolermaster ook wel goede voedingen op het mid-range gebied.

Ik ben zelf meer huiverig voor goede merken die voor kleine prijsjes rebranded voedingen onder hun naam verkopen. Dat kan een groot verschil in kwaliteit geven.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Simpel, als je hem al hebt, lekker houden. Misschien niet de allerbeste interne componenten maar je hoeft geen nieuwe te kopen. 5 jaar houdt die het wel vol. Heb je de voeding nog niet kan je beter krijgen voor hetzelfde geld.

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond iedereen verder dan maar;)

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:19
br00ky schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:55:
Simpel, als je hem al hebt, lekker houden. Misschien niet de allerbeste interne componenten maar je hoeft geen nieuwe te kopen. 5 jaar houdt die het wel vol. Heb je de voeding nog niet kan je beter krijgen voor hetzelfde geld.
Dit.

Dus gewoon andere voeding met zelfde/lager wattage uitkiezen ;)
Pagina: 1