Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

7.1 headset(koptelefoon) ondersteuning voor TV ?

Pagina: 1
Acties:

• erciyes_1903
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-12-2020
Hallo

Is er een headset(koptelefoon) die 7.1 ondersteunt voor tv ? voorbeeld: ik wil film kijken met een headset die 7.1 ondersteut ? draadloos of niet draadloos...

is dat mogelijk ?

Mvg.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sennheiser heeft de PC 323D, een Dolby Headphone met 7.1 surroundgeluid. Ik denk dat je ook / vooral bij koptelefoons voor gaming uit zult komen. Naast Sennheiser hebben ook Sony en Beyerdynamic surround headphones in het assortiment. Coolblue heeft een 2 winkels voor dit soort koptelefoons: voor gaming en voor gewone. In hoeverre het realistisch is op zo'n korte afstand, weet ik niet. Hopelijk heb je wat aan bovenstaande links.

[ Voor 43% gewijzigd door Jorgen op 21-12-2014 22:07 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• erciyes_1903
dank je

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

echte 7.1 koptelefoons bestaan volgens mij niet/nauwelijks, gezien de meeste gewoon komen met slechts 1 3,5mm jack, waar gewoon stereo doorheen komt. Dit wordt vervolgens door de software zo gemixed dat het klinkt alsof je surround hebt.

Volgens mij waren er wel een paar koptelefoons die echt meerdere kanalen hadden, maar, of je dat echt merkt op die korte afstand, en die kleine drivers nog redelijk geluid geven, betwijfel ik.

Zelf zou ik kijken naar een goede stereokoptelefoon. De meeste gamingheadsets zijn niet bepaald geweldig voor alles wat geen game is, door teveel [modderige] bass en behoorlijke verneukte mid en high om schoten en voetstappen beter te horen.

People as things, that’s where it starts.

• erciyes_1903
hmm

Soms wil ik mijn kopelefoon opzetten en een film zo kijken,maar ik wil een kwalitetit headset ?

Ik heb gemerkt dat deze een goed voorbeeld is : SONY MDR-DS6500

Mvg.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan hoop ik voor je dat de films die je wil kijken ook een stereo audio spoor bevat, anders mis je heel veel. De input van dat ding is namelijk gewoon 2.0 stereo, en het 7.1 effect komt uit een processor in de basisunit.

Heb je dat niet, ook geen probleem, maar dan moet je wel downmixen naar 2.0 zodat de processor in de basisset er weer wat mee kan doen, anders heb je 7.1 virtueel surround van enkel links en recht voor, en mis je 6 andere kanalen.

7.1 virtueel van 2 audiokanelen (links en rechts) is echt totaal iets anders dan echt 8 kanelen die samen voor 7.1 zorgen..

Ey!! Macarena \o/

• erciyes_1903
welke zouden dan jullie aanraden ?draadloos headset als je film kijkt ? de effect geluiden,bass,..

Mvg.
Pagina: 1