Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PHP error reporting

Pagina: 1
Acties:

• Engine77
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-01-2024
Hallo,

Ik krijg geen warnings als ik session_start() niet aan het begin van alles zet. Dus ik stuur al text en afbeelding naar de browser en dan heb ik session_start() gebruikt. Maar er komt geen warning of dergelijke op scherm.

Ik gebruik php versie 5.5.12.

Waarom krijg ik de warnings in dit geval niet te zien ? Ik heb error_reporting(-1); ook al gebruikt ?

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Heb je display_errors aan staan?

PHP:
1
ini_set("display_errors", 1);

• Engine77
Bee.nl schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:54:
Heb je display_errors aan staan?

PHP:
1
ini_set("display_errors", 1);
Jawel, als ik groffe fout maak dan zie ik wel bericht.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Engine77 schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:50:
Waarom krijg ik de warnings in dit geval niet te zien ?
En nu moeten wij raden? Leuk spelletje! ;) ....maar misschien wil je wat meer info geven?

Standaardopties: je denkt dat error_reporting op E_ALL staat maar dat is niet zo (bijvoorbeeld omdat je die setting niet at runtime mag overriden). Hetzelfde kan gelden voor display_errors. Zie je nog gekke dingen in phpinfo()? Krijg je wel meldingen als je zelf notices, warnings of errors gooit? Of gebruik je misschien output buffering waardoor het geen fluit meer boeit waar je session_start() staat en het dus nogal wiedes is dat je geen warnings krijgt?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

PHP:
1
2
error_reporting(E_ALL);
display_startup_errors(true);

Zou in veel gevallen wel moeten werken, tenzij je op een productie server werkt of het script ergens anders die waarden weer overschrijft. Kijk ook eens of er een error log in je document root staat :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Engine77
NMe schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:14:
[...]

En nu moeten wij raden? Leuk spelletje! ;) ....maar misschien wil je wat meer info geven?

Standaardopties: je denkt dat error_reporting op E_ALL staat maar dat is niet zo (bijvoorbeeld omdat je die setting niet at runtime mag overriden). Hetzelfde kan gelden voor display_errors. Zie je nog gekke dingen in phpinfo()? Krijg je wel meldingen als je zelf notices, warnings of errors gooit? Of gebruik je misschien output buffering waardoor het geen fluit meer boeit waar je session_start() staat en het dus nogal wiedes is dat je geen warnings krijgt?
Ik had een code geschreven , gerund op localhost. Hier zag ik geen warning met session_start(). Maar die code heeft iemand op server geopend en daar heeft hij warnings gekregen door session_start().

Nu wil ik die warnings ook zien zodat ik eventuele waarschuwingen in de toekomt op kan lossen. Op dit moment probeer ik door session_start() op verkeerde plekken zetten de warning te krijgen, maar lukt niet.
Geen buffering of dergelijke gebruikt. Ik gebruik nu alleen session_start() om die warning te zien.

Dit heb ik gedaaan: error_reporting(-1); waar moet ik dit zetten.

op php.ini staat:

error_reporting
; Default Value: E_ALL & ~E_NOTICE & ~E_STRICT & ~E_DEPRECATED
; Development Value: E_ALL
; Production Value: E_ALL & ~E_DEPRECATED & ~E_STRICT

display_errors
; Default Value: On
; Development Value: On
; Production Value: Off

[ Voor 3% gewijzigd door Engine77 op 21-12-2014 21:16 ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 14:04

we_are_borg

You will Comply

Kijk even bij php.net meest waarschijnlijke is er een comment in je php.ini opgenomen waardoor je het niet ziet.

[ Voor 147% gewijzigd door we_are_borg op 21-12-2014 21:14 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom geef je geen antwoord op de opmerkingen en vragen uit mijn vorige post?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Engine77
NMe schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:14:
[...]

Excuses, ik moet beter lezen :) .

ik heb phpinfo() gezet in de file. phpinfo() ziet er goed uit. Alleen nu krijg de warning die ik wil zien:

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (

wat doet phpinfo() om dit voor elkaar te krijgen ?

Krijg je wel meldingen als je zelf notices, warnings of errors gooit?
: Dit kan ik nog niet .

output-buffering gebruik ik niet, misschien dat php automatisch zoiets doet ?!

• Engine77
Dank jullie wel ! Ik heb de oplossing al gevonden.

Er is output_buffering in php.ini en die is gelijk gesteld aan 4096 bytes. Dus in dit soort gevallen van session_start() activeert de php output_buffering vanzelf (als ik het goed heb begrepen). Wanneer dit gezet wordt op nul, dan geeft session_start warning

[ Voor 12% gewijzigd door Engine77 op 21-12-2014 22:05 ]

Pagina: 1