Windows 8.1 vervangen door Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:32
Even een vraag.

Is het mogelijk om de productsleutel van Windows 7 te gebruiken om op een nieuwe laptop (met 8.1) Windows 7 te installeren. Logische wil ik dit geheel legaal doen, immers wil ik updates blijven ontvangen en wil ik dat dit topic open blijft :) . Reden is, is dat ik nu laptop A heb die kapot is en wil vervangen door laptop B. Echter probeer nog maar eens eens een normaal geprijsde Windows 7 laptop te kopen. Die zijn gewoon duurder dan 8.1.

Ik vroeg mij dan ook af het mogelijk is om Windows 7 te installeren op laptop B met de sleutel van A. De Windows versie is een OEM editie maar staat wel op een schijf.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Je kan een wi 7 sleutel overzetten, maar ik zou toch gewoon wennen aan windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:11

WouterG

Dit is geen ondertitel

Kijk wel even goed of er drivers beschikbaar zijn voor windows 7 voor je laptop. Mij is het nog altijd gelukt maar het vaak een hele speurtocht om ze allemaal bij elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom zou je terug willen naar Windows 7? Windows 8.1 is helemaal niet zo erg en met tools als Classic Start enzo maakt het helemaal niks meer uit.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 16:27

dodo79

witte dikke tonnie

gewoon win8.1 pakken met classic shell erop.
Dan heb je win7 feel met de voordelen van win8.1

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja het kan, maar daar is ook alles mee gezegd. De licenties van Windows die je hebt is een OEM, en mag niet op een andere machine gebruikt worden... Het mag niet, het kan wel.

Het gaat goed zolang je niet gesnapt wordt, net als met te hard rijden. Alleen is de pakkans dat je gesnapt wordt met een illegale Windows op je laptop/desktop 0,0 voor de consument, en zijn er zat mensen die schijt aan de wet hebben..

Als je echt Windows 7 legaal op de nieuwe laptop wil, zal je naar een retail versie moeten kijken, nieuw niet meer te krijgen, maar retail versies zijn overdraagbaar, waar OEM's dat niet zijn.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:20

TheVMaster

Moderator WOS
Windows 8 is een kwestie van wennen en als in de loop van volgend jaar Windows 10 komt, dan kun je waarschijnlijk voor erg weinig geld overstappen. Over een maand komt overigens de Consumer Preview van Windows 10 uit.....en ik denk dat je dus rustig op je productie machine kunt draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou lekker Windows 8.1 gebruiken deze is sneller dan Windows 7 en kan verder hetzelfde. Met Classic Shell krijg je gewoon de Windows 7 en ouder look en feel terug met de voordelen van Windows 8.1. Je hebt ook nog eens meer keuze uit laptops en hoeft niet moeilijk te doen met het installeren van een andere versie van Windows. Deze look krijg je dan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KlYbHv4.jpg
Pagina: 1