Allereerst zal ik mezelf even voorstellen, Ik ben Kevin. Ik kijk vaak op de nieuws pagina en struin soms het forum af. Ik heb zelf echter nog niks gepost op de forums. Mijn huidige Game PC is al z'n 6 a 7 jaar oud en ik denk dat het tijd is voor een nieuwe Game PC. Ik weet vrij weinig van het matchen van onderdelen etc. Ik wil me toch aan de regels houden en daarom heb ik een klein overzichtje gemaakt wat ik denk dat goed is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan te Streamen en Games te spelen, daarnaast wil ik voor mijn studie en werk gebruik maken van de Adobe programma's. Vooral Photoshop CC en Ilustrator CC. Ik denk weinig gebruik te maken van After Effects waardoor een hyperthreading processor denk ik niet heel erg nodig is. Streamen en Gamen zal het vaakst gedaan worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget voor mijzelf ingestelt voor 1500,- iets meer of minder zal niet uit maken. Van dit budget wil ik enkel de PC kopen, ik ben van plan 2 beeldschermen aan te schaffen later. Ik denk dat een desktop met dit budget ook nog zeker 4 tot 5 jaar games op een medium kwaliteit zal aankunnen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik wil mijn trouwe MX512 muis en G15 keyboard mee nemen. Daarnaast wil ik ook mijn nieuwe SAMSUNG 840 EVO 120GB SSD meenemen.
Ik twijfel of ik ook mijn andere HDDs wil meenemen, ik weet hier het merk niet van en ook niet het effect van een oude HDD in een nieuw systeem. Ik denk zelf dat een nieuwe Western Digital HDD van 1 TB goed genoeg zal zijn en als die vol is kan ik de oude HDDs aansluiten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag twee videokaarten in mijn systeem, daarnaast wil ik graag 16 GB aan ram. Ik weet dat hier een discussie over is, ik denk dat omdat ik WoW aan zal hebben en daarnaast waarschijnlijk LoL of HS het beter is om 16 GB ram te hebben ipv 8 GB.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Ik heb het volgende samengesteld. uit een paar bronnen
Case: pricewatch: Corsair Carbide Air 540 Zilver incl led - € 124,95
Voeding*: pricewatch: Corsair HX750i - € 139,95
CPU: pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed - € 217,50
Heatsink: pricewatch: Noctua NH-D14 - € 68,-
Moederboard**: pricewatch: Asus Z97-A - € 125,95
RAM: pricewatch: G.Skill RipjawsX F3-12800CL10S-8GBXL x2 - € 66,15 (€ 132,30)
Videokaart: pricewatch: Club3D Radeon R9 290 royalAce x2 - € 262,50 (€ 525)
SSD: SAMSUNG 840 EVO 120GB SSD
HDD: pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD10EFRX, 1TB - € 57,90
DVD: pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart - € 12,-
Totaal: € 1403,55
*Voorgestelde voeding was: http://www.amazon.com/gp/...7&creativeASIN=B008G9MX48 maar die staat niet in de pricewatch dus heb een 750W voeding genomen uit de pricewatch.
**Kunnen hier uberhaubt 2 video kaarten in? zag op het plaatje maar 1x SLI staan.
Ik kom nu onder mijn budget uit (wat niet erg is), mijn vraag is nu of er ergens in deze samenstelling een upgrade / aanpassing kan plaatsvinden waardoor het systeem beter wordt. Ik sta open voor alle feedback.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale wensen, geluid is geen probleem want ik heb een noise canceling headset. Misschien hebben mijn huisgenoten last van het geluid maar dat boeit me niet, me boven buurman houd me ook vaak wakker door muziek tot 3 uur snachts te draaien. Daarnaast is energieverbruik geen issue.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan voor de komende jaren.
Ik wil u alvast bedanken voor het bekijken van mijn topic, als u eventuele feedback heeft is dit meer dan welkom!
EDIT:
Aangepaste versie:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan te Streamen en Games te spelen, daarnaast wil ik voor mijn studie en werk gebruik maken van de Adobe programma's. Vooral Photoshop CC en Ilustrator CC. Ik denk weinig gebruik te maken van After Effects waardoor een hyperthreading processor denk ik niet heel erg nodig is. Streamen en Gamen zal het vaakst gedaan worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget voor mijzelf ingestelt voor 1500,- iets meer of minder zal niet uit maken. Van dit budget wil ik enkel de PC kopen, ik ben van plan 2 beeldschermen aan te schaffen later. Ik denk dat een desktop met dit budget ook nog zeker 4 tot 5 jaar games op een medium kwaliteit zal aankunnen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik wil mijn trouwe MX512 muis en G15 keyboard mee nemen. Daarnaast wil ik ook mijn nieuwe SAMSUNG 840 EVO 120GB SSD meenemen.
Ik twijfel of ik ook mijn andere HDDs wil meenemen, ik weet hier het merk niet van en ook niet het effect van een oude HDD in een nieuw systeem. Ik denk zelf dat een nieuwe Western Digital HDD van 1 TB goed genoeg zal zijn en als die vol is kan ik de oude HDDs aansluiten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag twee videokaarten in mijn systeem, daarnaast wil ik graag 16 GB aan ram. Ik weet dat hier een discussie over is, ik denk dat omdat ik WoW aan zal hebben en daarnaast waarschijnlijk LoL of HS het beter is om 16 GB ram te hebben ipv 8 GB.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Ik heb het volgende samengesteld. uit een paar bronnen
Case: pricewatch: Corsair Carbide Air 540 Zilver incl led - € 124,95
Voeding*: pricewatch: Corsair HX750i - € 139,95
CPU: pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed - € 217,50
Heatsink: pricewatch: Noctua NH-D14 - € 68,-
Moederboard**: pricewatch: Asus Z97-A - € 125,95
RAM: pricewatch: G.Skill RipjawsX F3-12800CL10S-8GBXL x2 - € 66,15 (€ 132,30)
Videokaart: pricewatch: Club3D Radeon R9 290 royalAce x2 - € 262,50 (€ 525)
SSD: SAMSUNG 840 EVO 120GB SSD
HDD: pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD10EFRX, 1TB - € 57,90
DVD: pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart - € 12,-
Totaal: € 1403,55
*Voorgestelde voeding was: http://www.amazon.com/gp/...7&creativeASIN=B008G9MX48 maar die staat niet in de pricewatch dus heb een 750W voeding genomen uit de pricewatch.
**Kunnen hier uberhaubt 2 video kaarten in? zag op het plaatje maar 1x SLI staan.
Ik kom nu onder mijn budget uit (wat niet erg is), mijn vraag is nu of er ergens in deze samenstelling een upgrade / aanpassing kan plaatsvinden waardoor het systeem beter wordt. Ik sta open voor alle feedback.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale wensen, geluid is geen probleem want ik heb een noise canceling headset. Misschien hebben mijn huisgenoten last van het geluid maar dat boeit me niet, me boven buurman houd me ook vaak wakker door muziek tot 3 uur snachts te draaien. Daarnaast is energieverbruik geen issue.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan voor de komende jaren.
Ik wil u alvast bedanken voor het bekijken van mijn topic, als u eventuele feedback heeft is dit meer dan welkom!
EDIT:
Aangepaste versie:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 216,95 | € 216,95 |
1 | Asus Z97-A | € 125,95 | € 125,95 |
1 | MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING 4G | € 550,01 | € 550,01 |
1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD10EFRX, 1TB | € 57,90 | € 57,90 |
1 | Corsair Carbide Air 540 Zilver incl led | € 124,95 | € 124,95 |
1 | Thermalright True Spirit 140 Power | € 36,95 | € 36,95 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,95 | € 65,95 |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,- | € 12,- |
1 | Corsair HX750i | € 139,95 | € 139,95 |