Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

nieuwe tv. Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Thorimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10 21:10
Ik ben toe aan een nieuwe tv. Heb nu nog een HD-ready van Sony.

in mijn zoektocht heb al bepaalde zaken uitgesloten, gebasseert op eigen ervaringen, gelezen reviews en prijs.

De beweegreden om een nieuwe tv aan te schaffen is:
de steeds uitgebreidere aanbod HD kanalen
gebruik willen maken van de "smart diensten"

Mijn keuze zit nu tussen deze twee modellen van Sony.

kdl 42w705
kdl 42w805b

de 705 is gemiddeld 100 euro goedkoper, wat in deze tijd niet verkeerd is.
de 805b is een jaar jonger.

Op basis van specs kom ik echter niet verder.
Voor een doorsnee gebruiker van tv en tv diensten, welke is de beste keuze.

welke is de betere keuze?

alvast dank voor het doorlezen en beantwoorden van mijn vraag.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:06
Wat is je budget ? Wat is je gewenste kijkafstand ? Ga je er op gamen ?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
WiLLoW_TieN schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:31:
Wat is je budget ? Wat is je gewenste kijkafstand ? Ga je er op gamen ?
Überhaupt zijn tekst wel gelezen?

Hij vergelijkt twee tv's in dezelfde maat, gamen = nee.

Nickname does not reflect reality

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

http://www.digitalversus....l-42w705-p19304/test.html

Wat de 705 mist is de 3D ondersteuning. Ga je die niet gebruiken dan bespaar je jezelf 100 euro.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Stel jezelf niet te veel voor van de "smart"-functionaliteit want de gebruikservaring valt over het algemeen tegen. De mogelijkheden kun je beter benutten met andere devices zoals smartphone, tablet, mediaspeler of htpc. Eigenlijk werkt alles beter. Als je "smart" desondanks toch belangrijk vindt, zou je ook naar Samsung tv's kunnen kijken aangezien hun platform wat uitgebreider is.

Wat betreft de genoemde Sony's inderdaad wat Sc0rPi0N zegt, het W7 model heeft geen 3D terwijl de het W8 model dit wel heeft. Dit is hiermee direct het grootste verschil tussen deze modellen. Je opmerking dat de W8 jonger is klopt volgens mij niet. Het zijn beiden 2014-modellen; in 2013 was er geen W7-serie.

Verder nog een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

• Thorimo
@D vd V, excuses voor het verkeerd plaatsen, had het moeten weten.

Allen dank voor de antwoorden. Aangezien 3D toch best interessant is lijkt de keuze gemaakt.

Gezien mijn eigen goede ervaringen met mijn laatste 3 sony tv's, heb ik niet rond gekeken naar een ander merk. Welke modellen van Samsung zou jij dan mij aanraden om een nader onderzoek te geven D vd V?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Thorimo schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:26:
De beweegreden om een nieuwe tv aan te schaffen is:
gebruik willen maken van de "smart diensten"
Met deze reden zou ik er niet voor kiezen om een nieuwe televisie te kopen. SmartTV is zo smart niet. Fabrikanten zijn een beetje aan het aanmodderen met SmartTV waardoor het niet echt lekker werkt en je bij sommige merken na een jaar met een verouderd platform zit omdat de propriétaire software niet wordt geüpdate naar de nieuwste versie.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

SmartTV, mooi als het erop zit maar absoluut niet noodzakelijk. Voor circa 100 euro (of zelfs minder) heb je een XBMC machine waarmee je vanalles "smart" kan kijken, streamen, internetten en doen.
Zit het er dus op, leuk, zo niet maakt niets uit. Betaal er iig niet meer voor.
3D is opzich nog wel interessant als er brillen worden meegeleverd en je films van een NAS/PC streamt naar je TV met 3d content, of een 3d bluray speler hebt.

Moet zeggen dat ik het zelf soms sporadisch gebruik en dan is het wel een leuke optie :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Thorimo schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:27:
Gezien mijn eigen goede ervaringen met mijn laatste 3 sony tv's, heb ik niet rond gekeken naar een ander merk. Welke modellen van Samsung zou jij dan mij aanraden om een nader onderzoek te geven D vd V?
Samsung heeft een berg verschillende modellen. Dit zijn o.a. enkele interessant om te bekijken: UE40H6400AW, UE46H6203 en 48H6200AW. In mijn ogen allemaal wel leuke "middenklassers" met een native 100 Hz paneel.

• Thorimo
Dank aan iedereen voor de comment mbt "smart" zijn van de tv's.
Hier was ik al bang voor.

D vd V, dank voor de modellen, zal ze deze week even aan een onderzoek onderwerpen.
Pagina: 1