Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

IP Camera met nachtzicht ivm controle opa

Pagina: 1
Acties:

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-11 16:40

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
De opa van mijn vrouw is al heel erg op leeftijd en het is nu al een aantal keer gebeurt dat hij op de grond viel midden in de nacht en dat hij niet meer overeind kan komen. Nu hebben we het idee om in zijn slaapkamer een IP camera te hangen met beeld en geluid, zodat we hem in de gaten kunnen houden.

Ik heb geen idee wat goede merken zijn op dit gebied. Wel heb ik gezien dat een hoop camera's alleen beeld versturen en geen geluid. Heeft iemand positieve ervaringen met IP camera's? De eisen zijn:

Nachtzicht
Beeld en geluid
Budget: tot 200 euro.

Er zijn zoveel merken en types, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Als iemand tips heeft, dan graag!

Alvast bedankt ! _/-\o_

Beauty is in the eye of the beerholder

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waarom niet een alarm sieraad regelen? Dan hoef je niet 24/7 iemand te gaan bespieden, immers moet je wel 24/7 gaan kijken, je weet immers nooit op welk tijdstip die man valt. Als je 1x per 3 uur op een cam gaat kijken snachts, kan die wel al 2 en een half uur liggen zonder dat ie zelf hulp kan inroepen.

Zoiets dus: http://www.onbezorgdthuis...arm/alarmknop-als-sieraad

Ey!! Macarena \o/

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Er zijn ook van die rekjes die je aan je bed kunt vastmaken, zodat je er niet meer uit kunt vallen. Is dat niet wat "vriendelijker" naar je opa toe? :)

Edit: Dit dus

[ Voor 25% gewijzigd door PNJvG op 21-12-2014 18:53 ]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:55
Ik heb thuis een Dlink dcs-825l voor de babykamer. Werkt best aardig maar misschien niet helemaal bedoeld voor opa's :+

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Ook al was ik 80 jaar en slecht ter been, op het moment dat kleinzoon een camera voor 24/7 toezicht (in de slaapkamer ook nog) wil gaan plaatsen krijgt hij er een met de wandelstok op de kop.

Los daarvan, hoeveel nut gaat dit hebben? Of zijn jullie `s nachts wakker ofzo?

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

met een baby wordt je ook wakker, waarom dan niet met een oude man ...

beter koop je gewoon een hoog-laag bed op marktplaats waar je de zijkanten omhoog kan doen en die je opa alle kanten opvouwd voor hetzelfde, mischien iets meer. budget. en meer gemak voor opa

[ Voor 59% gewijzigd door Fish op 21-12-2014 19:05 ]

Iperf

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
arbraxas schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:02:
Ook al was ik 80 jaar en slecht ter been, op het moment dat kleinzoon een camera voor 24/7 toezicht (in de slaapkamer ook nog) wil gaan plaatsen krijgt hij er een met de wandelstok op de kop.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zou het echt niet waarderen dat er iemand een camera op mijn slaapkamer zou installeren, vooral in combinatie met je volgende vraag (die mij ook meteen te binnen schoot):
Los daarvan, hoeveel nut gaat dit hebben? Of zijn jullie `s nachts wakker ofzo?
Je wil dus een 24/7 video- en geluidsverbinding met nota bene de slaapkamer van de opa van je vrouw om te voorkomen dat hij, als hij uit bed valt, de hele nacht hulpeloos op de grond ligt. Is het dan niet verstandiger om te zorgen dat hij niet meer uit bed kan vallen? Dat scheelt ook weer verwondingen/breuken en geeft hem z'n privacy. Bovendien kan ik me voorstellen dat er nog wel andere methoden zijn om te detecteren of iemand op de grond ligt of in bed, bijvoorbeeld door te meten hoeveel gewicht er op het bed drukt en hoelang zijn gewicht er al niet meer in ligt... Hier moet toch iets voor bestaan, anders dan een IP-camera?

Voor jouw doeleinden voldoet overigens werkelijk iedere camera, maar ik zou echt even heel goed nadenken voor ik het überhaupt zou voorstellen aan de opa van je vrouw.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-11 21:12
Mijn opa heeft een apparaatje bij zich om de hulpdiensten te waarschuwen als hij ergens neervalt en niet meer bij de telefoon kan komen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-11 16:40

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik snap dat jullie denken aan de privacy. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden. Mijn schoonouders hebben op dit moment een hele intensieve zorg voor opa. Hij is al bijna 90 en is op dit moment ook nog eens ziek. De insteek, is dat het een systeem moet worden waarbij hij gemakkelijk contact kan krijgen. Hoeft niet per se te zijn als hij valt, het kan ook wat anders zijn. Waar het op neerkomt is het (volgens mijn schoonouders) dit of naar een verzorgingstehuis. Aangezien hij dit laatste niet ziet zitten, is dit dan een noodzakelijk kwaad.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Ik zou eerder voor zoiets gaan.

Dat je een camera wilt plaatsen snap ik nog wel. Ik snap niet wie het beeld 24/7 in de gaten gaat houden. Dat lijkt me redelijk onmogelijk. Dan zou ik eerder kiezen voor iets als een babyfoon ofzo...
Pagina: 1