Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd terug begon mijn vriendin al te klagen over haar Galaxy TabPro 10.1 dat de batterij extreem snel leeg loopt.
Aangezien ze nogal graag spelletjes speelt dacht ik dat dat het probleem was.
Totdat ik het vandaag met eigen ogen zag.

Na een nacht laden en de tab op 100% stond was deze binnen no time leeggelopen naar 13%. In een uurtje ongeveer en even later naar 0%.
Zij hem weer achter de lader gehangen en binnen 15 min gaf hij al 53% aan.
10 min spelletje er mee spelen en zat ze weer op 13%.

Heb bij instellingen naat de batterij gekeken.
Wat me daar opviel is dat meeste verbruikt word door het scherm, beetje extreem veel eigenlijk en dat de grafiek wel heel erg snel daalt/neerstort.

Mijn vriendin zegt dat ze dit probleem ondervind sinds ze laatst de nieuwe update geïnstalleerd heeft.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fLakYal.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mOcggxp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt dat hij na een nacht opladen 100% aangeeft.
Geeft hij dat aan terwijl hij volledig is uitgeschakeld of terwijl hij aan staat?
100% terwijl hij aan staat zou ik niet zonder meer durven gelijkstellen met volledig opgeladen, daarvoor is het nodig dat linksboven het icoontje verschijnt dat aangeeft dat hij volledig is opgeladen, tenminste bij mijn tabpro 8.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 23:18
Ik ondervindt dit probleem dus ook bij de tabblet van mijn vriendin.

Na een herstart van de tablet is de accuduur ook al gedeeltelijk hersteld.

Ben momenteel op internet aan het zoeken naar een mogelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastig. Er staat helaas vrij veel op Google over de TabPro's.

Ik zou zeggen: rooten en een custom rom erop gooien. Iets communiceert nu blijkbaar niet lekker. Wellicht softwarematig (dus op te lossen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem nieuw uit de doos en 100% opladen daarna loopt hij erg snel leeg redt het nog geen eens 2 uur. Iemand al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de ervaringen met die oertrage TouchWiz heb ik de Tab Pro 10.1 gekocht met intentie er direct een custom rom op te gooien. Onmiddellijk geroot, TWRP app erop, TWRP geïnstalleerd en de Cyanogenmod 12 nightly (en google nano apps).

Ik gebruik hem enkel als gametablet dus weet niet of bvb de infraroodpoort perfect werkt (lijkt me wel want ik las nergens problemen), maar loopt zo stabiel als maar zijn kan. Nog geen enkele freeze/hang gehad wat ik wel om de dag eens voor had met mijn Galaxy Tab 2 (omni rom).
Ook geen rare batterijproblemen zoals jullie melden.
Pagina: 1