Het lijkt erop dat vanmiddag mn processor of mobo overleden is en aangezien het toch al tijd was voor een upgrade, gaat dat nu maar gewoon gebeuren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk om te gamen op 1080p, het ziet er ook niet naar uit dat dit snel meer zal worden. Daarnaast wil ik in de toekomst eventueel wel gaan streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor deze upgrade heb ik tussen de 400-450 budget beschikbaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een hoop kan ik meenemen uit mijn oude systeem. De volgende onderdelen heb ik al:
Voeding: XFX 550W Pro
SSD's: 60GB & Sandisk 120GB
HDD's: ook genoeg
Graka: MSI R9 270
Geheugen: GeIL Black Dragon 8G
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, goede koeling voor proc en kleinere behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeuren het liefste MSI of Asus, maar geen hele goede onderbouwing voor. Alles kan dus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het mag er leuk uitzien aangezien de case met window is. Verder vind ik stilte wel belangrijk, dus custom cpu-cooler wil ik er graag bij.
Ga je overklokken?
Vind ik leuk om te doen, maar lijkt me niet haalbaar voor deze prijs. Daarnaast vind ik de snelheidswinst niet opwegen tegen het bedrag dat je ervoor dient neer te leggen.
Mijn eigen opzet:
De processor is zo ongeveer de beste bang for buck van dit moment en de behuizing lijkt me voornamelijk persoonlijke voorkeur. Mochten er andere suggesties zijn qua behuizing, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Ik heb hier echter wel al veel naar gekeken, en heb op het moment een MSI R9 270(deze wordt in Januari vervangen) waardoor ik niet te klein kan gaan.
Verder een goede build? Suggesties voor moederbord? Andere proc-koeler beter? Alvast heel erg bedankt voor eventuele respons! De planning is om vandaag of morgen alles te bestellen
Edit: Een H97-moederbord kan natuurlijk beter, als ik toch niet wil overklokken. Een MSI H97M-G43 beter dan?
Edit 2: Moederbord aangepast, thanks br00ky! Nu andere processor koeler zoeken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk om te gamen op 1080p, het ziet er ook niet naar uit dat dit snel meer zal worden. Daarnaast wil ik in de toekomst eventueel wel gaan streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor deze upgrade heb ik tussen de 400-450 budget beschikbaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een hoop kan ik meenemen uit mijn oude systeem. De volgende onderdelen heb ik al:
Voeding: XFX 550W Pro
SSD's: 60GB & Sandisk 120GB
HDD's: ook genoeg
Graka: MSI R9 270
Geheugen: GeIL Black Dragon 8G
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, goede koeling voor proc en kleinere behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeuren het liefste MSI of Asus, maar geen hele goede onderbouwing voor. Alles kan dus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het mag er leuk uitzien aangezien de case met window is. Verder vind ik stilte wel belangrijk, dus custom cpu-cooler wil ik er graag bij.
Ga je overklokken?
Vind ik leuk om te doen, maar lijkt me niet haalbaar voor deze prijs. Daarnaast vind ik de snelheidswinst niet opwegen tegen het bedrag dat je ervoor dient neer te leggen.
Mijn eigen opzet:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 164,- | € 164,- |
| 1 | Asus H97M-PLUS | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Corsair Carbide Air 240 Zwart | € 83,48 | € 83,48 |
| 1 | Noctua NH-U9B SE2 | € 46,90 | € 46,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 383,38 | |
De processor is zo ongeveer de beste bang for buck van dit moment en de behuizing lijkt me voornamelijk persoonlijke voorkeur. Mochten er andere suggesties zijn qua behuizing, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Ik heb hier echter wel al veel naar gekeken, en heb op het moment een MSI R9 270(deze wordt in Januari vervangen) waardoor ik niet te klein kan gaan.
Verder een goede build? Suggesties voor moederbord? Andere proc-koeler beter? Alvast heel erg bedankt voor eventuele respons! De planning is om vandaag of morgen alles te bestellen
Edit: Een H97-moederbord kan natuurlijk beter, als ik toch niet wil overklokken. Een MSI H97M-G43 beter dan?
Edit 2: Moederbord aangepast, thanks br00ky! Nu andere processor koeler zoeken.
[ Voor 7% gewijzigd door Dude360 op 21-12-2014 17:01 ]