Nvidia GTX780 PCI-e 3.0

Pagina: 1
Acties:

• Michel19761
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2025
Hallo allemaal,

Ik zou graag advies willen over het eventueel toepassen van een betere videokaart in mijn pc

Ik heb de volgende specs:

ASUS M4A785D-M PRO moederbord
AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor (3214Mhz)
8 Gb ram (2 x Kingston Hyperx p6400 + 2 x Corsair XMS2 DDR2)
AMD Radeon HD7700 kaart met 2Gb geheugen
Voeding 520Watt

Videokaart slot = PCI-e x16

Daar ik wil upgraden dacht ik aan een Nvidia GTX780 maar zie dat deze PCI-e 3.0 x 16 is, zou dit toepasbaar zijn voor mij en heeft dit ook een merkbare versnelling bij games. Ik lees dat bv PCI-e 2.0 geen probleem is.

Ik heb nu een Saphire Radeon HD7770 GHZ uitvoering

Volgens mij moet de voeding zwaar genoeg zijn

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!).

Move naar CAA.

Geen probleem voor wat betreft je aansluiting. Of het de beste upgrade is, vraag ik me trouwens af. Loopt je 955 momenteel nog op stock?

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 21-12-2014 16:06 ]

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
PCI-e 3.0 x 16
Een ongeveer evensnelle r9 290 word door een pci-e 4x 3.0 nog niet gebottlenecked. Dat staat gelijk aan een pci-e 8x 2.0. Jou bord heeft een 16x 2.0, dus snel zat.

Wel heb ik mijn twijfels of jou phenom snel zat is om die videokaart van voldoende data te voorzien.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Grappig, ik heb een vergelijkbaar systeem en loop ook regelmatig met dit vraagstuk, omdat ik vaak ook niet meer dan 200 euro wil uitgeven aan een upgrade.

Je videokaart is imho vrij redelijk. Ik zou adviseren een flinke SSD te kopen omdat je daar de meest tastbare winst van zult hebben in dagelijks gebruik, én dit ook vrijwel zeker mee te nemen is naar een nieuw systeem.

Daarna zou ik doorsparen voor een volledige upgrade van moederbord/cpu/geheugen en als laatste de videokaart.

edit: kom uit het andere nu gesloten topic, had de post al geschreven.

[ Voor 7% gewijzigd door Vyo op 21-12-2014 18:25 ]

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
PCIe 3.0 is backwards compatible met 2.0, het verschil merk je zo goed als niet.
Je CPU zal wel een bottleneck zijn in de nieuwe games maar dat is hij nu ook al.
Hij zal een 780 niet tot het uiterste krijgen echter, wat veel mensen vergeten, is dat je performance nevertheless altijd hoger zal zijn ook met een CPU bottleneck, al is het alleen al in de minimale of average FPS.

Het overstappen van een 7700 naar een 780 is een hele grote stap qua kracht. Welke games wil je spelen?

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jezzer schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:28:
Hij zal een 780 niet tot het uiterste krijgen echter, wat veel mensen vergeten, is dat je performance nevertheless altijd hoger zal zijn ook met een CPU bottleneck, al is het alleen al in de minimale of average FPS.
Dit is afhankelijk van de game dat gespeeld wordt. De ene game is CPU hungry, de ander GPU. Als TS geen SSD in de PC heeft, is de keuze voor upgraden simpel: een SSD er in. Gewoonweg omdat je dan een groot verschil merkt met opstarten van de PC en van games.

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Je krijgt absoluut geen betere performance in graphics of FPS in games met een SSD en ik neem aan dat het hem daarom gaat want hij wilt zijn GPU updraden als ik het goed heb.

Het enige wat je verbeterd in games met een SSD is het laden van de games en het laden in games, ook erg prettig uiteraard maar niet echt van belang als je op zoek bent naar een upgrade van je GPU..

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

SSD is vooral een geweldige QOL verbetering, alles voelt erg "snappy" aan en laad ontzettend snel.

Ik zou zelf niet meer zonder een SSD kunnen, ik wordt gewoon gek als ik een pc gebruik zonder ssd.

• Michel19761
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2025
Gaat mij in dit geval echt om de verbetering in games, ik praat dan nu over bv Assasins Creed Unity, COD, Dragon age Inquisition etc

SSD is inderdaad leuk voor opstarten etc. maar denk niet dat het veel effect heeft op het laggen van beelden bij bovenstaande games. Deze games draaien nu wel maar op lage resolutie, op hoog of ultra vertraagd het beeld dusdanig dat spelen geen optie is.

Een volledige upgrade is leuk maar niet direct een oplossing voor mij. Zou het in dit geval gezien bovenstaande reactie over de tragere CPU om een lagere versie van de GTX te nemen om toch resultaat te krijgen

[ Voor 13% gewijzigd door Michel19761 op 21-12-2014 20:37 ]

Pagina: 1