Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Ik ben op dit moment de mogelijkheden aan het onderzoeken om mijn systeem uit te breiden zodat ik ook games kan spelen (zoals bijvoorbeeld het recent verschenen Elite:Dangerous)

Mijn probleem is dat ik in het bezit ben van een low profile kastje, de Packard Bell Imedia S I4612 I3-3220/6G
Op zich geen slecht pctje, maar ik stuit op problemen bij het vinden van een geschikte grafische kaart. Ik heb bijvoorbeeld maar 200 watt in deze tower. Kan iemand mij misschien tips geven over hoe ik dit het beste aan kan pakken?

alvast dank.
Willem

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek uiteindelijk componenten waarmee ik Elite: Dangerous kan spelen, de mimnimum requirements staan hier:
https://store.elitedangerous.com/eur/elite-dangerous.html/

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
300 tot 400 euro lijkt me ruim voldoende?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Elite dangerous dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al gevonden? Hoe ziet de rest van je pc eruit? Een dikke low profile 970 aanraden terwijl je een schamele dual core cpu hebt, heeft natuurlijk geen zin.

/edit: huidige systeem over het hoofd gezien. Op zich niet heel verkeerd, je kan hem nog een leuke upgrade geven met een 2e hands i5 uit de V&A.

Daarnaast, een basic kastje kost 30 euro. Opent gelijk een hele wereld aan mogelijkheden. Tenzij je een afwijkend formaat moederbord hebt, kan je gewoon je hele systeem daar in zetten met een nieuwe voeding en GPU.

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 21-12-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zonder direct aan een mogelijk kostbare LP oplossing te gaan denken, waarbij je steeds beperkt zal worden door de beschikbare inbouwruimte plus het vermogen van je voeding, zou het misschien ook een optie kunnen zijn om voor een heel andere oplossing te gaan misschien?

http://tweakers.net/categ...N9EyuUrExM4dzMPCUrY1ODWgA

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Laatst online: 14-09 23:15
Brooky> hij wil gamen dus een gpu is belangrijker een nieuwe cpu

Vragen:
- zit er een vrij pcie slot op het moederbord
- zo ja welk type (lengte 1, 4, 8, 16)
- is er ruimte in de kast voor een videokaart
- zo ja hoeveel? 1 of 2 slots, h,b,d

ALS er een 16x slot vrij is er is minimaal 2 slots ruimte dan past een low profile 750Ti http://tweakers.net/categ...FSbK2OkrGhAZKwoZkhULS2FgA misschien. Die is ook ligt genoeg voor je voeding

Als je systeem geen ruimte heeft voor een gpu moet je dus een nieuwe kast kopen, en dan zou ik ook een nieuwe voeding nemen en als je moederbord geen pcie 16x slot heeft moet dat ook nieuw, en dan heb je waartschijnlijk ook een nieuwe cpu koeler nodig

[ Voor 8% gewijzigd door Rrob op 22-12-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Rrob, TS vermeld keurig het type systeem (en daarmee ook het type behuizing), en Google geeft dan snel de info dat het om een SSF behuizing gaat welke over zeer beperkte ruimte en power beschikt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Laatst online: 14-09 23:15
hardware-lover schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:38:
@Rrob, TS vermeld keurig het type systeem (en daarmee ook het type behuizing), en Google geeft dan snel de info dat het om een SSF behuizing gaat welke over zeer beperkte ruimte en power beschikt.
een linkje was handiger geweest....

mijn google vindt namelijk dit specifieke model niet. En aangezien sommige modellen in deze behuizing wél en sommige géén pci sloten en ruimte in de kast voor een gpu hebben leek het me het handigst om het even aan de TS te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat ik al zei, niet lopen rommelen met zo een OEM kistje, voor 30 euro heb je een pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed). Nieuwe voeding erbij voor je nieuwe (of 2e hands) GPU en gaan.

Dan moet het moederbord uiteraard meewerken :).

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 23-12-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rrob schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:13:
[...]
een linkje was handiger geweest....

mijn google vindt namelijk dit specifieke model niet. En aangezien sommige modellen in deze behuizing wél en sommige géén pci sloten en ruimte in de kast voor een gpu hebben leek het me het handigst om het even aan de TS te vragen.
Vreemd, Google linkt me direct naar het model wat is opgegeven?

pricewatch: Packard Bell Imedia S I4612

Overigens lijkt TS zelf niet meer te reageren dus mogelijk is ie er al uit wat te doen.
(even wat terugmelden is blijkbaar teveel gevraagd?)

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 29-12-2014 14:27 . Reden: het zoveelste hit and run topic ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1