Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 11:03
Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
Maakt niet uit

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek een vervanger voor mijn S2. Belangrijk zijn een goede camera (in ieder geval gelijkwaardig aan mijn S2), goede accuduur en bij voorkeur een smartphone die niet snel krast etc. Ik verbaas me nog dagelijks over de bouwkwaliteit van de S2, bijna geen krasje oid. Ziet er na 4 jaar nog uit als nieuw. Verder moet Whatsapp, Viber en Skype goed werken. Graag ook een frontfacing camera.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik neig zelf naar de LG G2 (nu met cashback).

Welke vragen heb je hier nog over?
Op zich voldoet de S2 nog wel, maar de accu is erg slecht geworden. Ik twijfel of ik gewoon een nieuwe accu zal nemen of een nieuwe telefoon. De S2 draait nog op Android 2.3 overigens (naar volle tevredenheid). Is het verstandig om deze te vervangen voor een custom rom? En zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:00
Ik heb enige tijd geleden een S2 geupgrade met de CyanogenMod installer om te zien hoe dat werkte. http://beta.download.cyanogenmod.org/install
Appeltje eitje, zonder enige kennis te hebben. Gewoon de handleiding volgen. En de S2 draait gewoon lekker naar behoren.

Overigens is er ook een update naar Android 4.1 beschikbaar vanuit Samsung officieel. Die werkt ook prima nog.
Oftewel, ik zou adviseren goedkoop je batterij te vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 11:03
swhnld schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:18:
Ik heb enige tijd geleden een S2 geupgrade met de CyanogenMod installer om te zien hoe dat werkte. http://beta.download.cyanogenmod.org/install
Appeltje eitje, zonder enige kennis te hebben. Gewoon de handleiding volgen. En de S2 draait gewoon lekker naar behoren.

Overigens is er ook een update naar Android 4.1 beschikbaar vanuit Samsung officieel. Die werkt ook prima nog.
Oftewel, ik zou adviseren goedkoop je batterij te vervangen ;)
Klinkt simpel!:) Ben ik dan niet m'n contacten, smsjes etc kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:00
Jawel, als je een custom rom er op zet is alles weg, je moet de gegevens veilig stellen.
Overigens met de Samsung update ben je je gegevens niet kwijt.

Mijn advies is altijd alle contact personen in je Gmail account te zetten en te onderhouden, bij een nieuwe telefoon, synchroniseert dat gelijk die gegevens weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Als je al je contacten naar je google account zet haal je ze na de update naar cyanogen weer op. voor foto's/bestanden zou ik dropbox aanraden. of zetten naar een sd kaartje ;) daarnaast als je inlogd met je google account gaat hij automatisch de app's terug zetten tenzij je aangeeft dat niet te willen
mirod schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:48:
[...]

Klinkt simpel!:) Ben ik dan niet m'n contacten, smsjes etc kwijt?

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Apart dat in een aankoop advies forum, er eerder gegrepen wordt naar backups en andere roms terwijl er wel een overweging gedaan wordt om een ander toestel te nemen.

De S2 was destijds een high-end toestel en kan nog steeds heel goed meekomen maar er komt natuurlijk een moment dat je in de steek gelaten wordt.
Welk toestel voldoet dan ? En hoe zorg je dat wanneer je gedwongen over moet stappen er niet data verloren gaat?!

Lijkt mij dat hier meer mensen naar op zoek zijn.
Eerste alternatief wat ik zou willen suggeren is de Z3 compact maar die heeft ook veel vreemde uitvalsverschijnselen met kapotte schermen.

Anders de One-plus-one of de HTC m8 serie.
Pagina: 1