Wat voor ram moet ik kopen voor in mijn laptop?

Pagina: 1
Acties:

• pimNH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:51
Ik wil mijn laptop (HP pavilion dv6) wat sneller maken. Er zit nu 3gb werkgeheugen in, en dat wil ik uitbreiden naar 4 of 6gb. Maar waar kan ik zien wat voor geheugen er in past/moet.

Ik zag op het internet al dat er meerdere varianten van ddr3 zijn. Maar ik heb geen idee waar ik kan zien wat er in moet.

Alvast bedankt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik vind al meer dan 100 verschillende uitvoeringen van de Pavilion DV6. Je hebt ze met Intel CPU's, van I3's tot i7's. Sandy Bridge en Ivy Bridge. Maar ze zijn er ook met AMD CPU's..

Zonder te weten welke jij hebt, kan er geen antwoord op je vraag worden gegeven. Immers is de chipset belangrijk voor welk geheugen er in kan, en die verschilt nogal bij de aantal uitvoeringen die er van die laptop zijn.

Ey!! Macarena \o/

• pimNH
Het exacte model is een dv6-3180sd, maar kan ik niet in de bios vinden wat voor geheugen er in gaat?

Bij de productspecificatie staat: Geheugen 3 GB DDR3 (1 x 1024 MB + 1 x 2048 MB)

[ Voor 52% gewijzigd door pimNH op 21-12-2014 14:40 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
pricewatch: HP Pavilion dv6-3180sd

Geheugengrootte 3GB
Maximum geheugengrootte 8GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)

dus ddr3(sodimm)

http://tweakers.net/categ...BVFlijpJVtJKRpYGlUmxtbS0A

beantwoord dan gelijk ook even

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-02 14:26
Geheugentype DDR3 (SODIMM) volgens de pricewatch.

const { signature } = await fetchProfile()

• pimNH
Ok bedankt voor de reacties, ik denk dat het zo wel gaat lukken. Beetje omslachtig dat je op internet moet opzoeken wat voor geheugen er in gaat. Ik had verwacht dat ik het wel in apparaatbeheer o.i.d kon vinden.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
nope alleen de hoeveelheid. maar daar is ook eventueel een handleiding voor.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-02 09:01
SATA harde schijf van 320 GB, 7200 rpm
Als die er nog inzit upgrade dan naar een SSD. Daar heb je veel meer plezier van.
Werklaptop is een I5 met 8GB ram. Toch is mijn 4 jaar oude prive laptop met een core2duo en 4gb ram sneller in veel dingen. Want daar zit een SSD in.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• pimNH
arbraxas schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:44:
[...]

Als die er nog inzit upgrade dan naar een SSD. Daar heb je veel meer plezier van.
Werklaptop is een I5 met 8GB ram. Toch is mijn 4 jaar oude prive laptop met een core2duo en 4gb ram sneller in veel dingen. Want daar zit een SSD in.
Ja dat was ik ook van plan ik heb net deze besteld. Een goede ssd moet ik nog uitzoeken, maar daar is op t forum zat info over te vinden.

en is voor ddr3 sodimm de snelheid van alles hetzelfde of zit daar ook nog verschil in?

[ Voor 6% gewijzigd door pimNH op 21-12-2014 14:50 ]

• pimNH
Ik heb nu dit ram gekocht, maar als ik het in mijn laptop stop boot windows niet. in de bios herkent hij het geheugen wel en een geheugentest lukt ook. In mijn bios kan ik niks verder instellen qua snelheden en voltages. Maar dat is denk ik ook niet nodig.

Weet iemand wat het probleem kan zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je die module er als enige inzitten nu? Mogelijk dat het niet compatible is met je notebook. Heeft HP een QVL beschikbaar voor die notebook? Dan kun je zien wat er gaat werken met zekerheid

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 26-12-2014 12:11 ]

• pimNH
Ik heb geen QVL kunnen vinden, ik heb getest met alleen de nieuwe module, en de nieuwe module samen met de 2 gig die er al in zat maar beide keren werkt het niet. Als mijn bios de nieuwe module herkend kan het dan evengoed nog zijn dat hij niet compatible is dan?
Pagina: 1