Toon posts:

Mail instellen macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Misschien is deze vraag veel te voor de hand liggend maar ik kom er echt even niet uit. Ik probeer mijn mail in te stellen op mijn macbook (gewoon via de mail app van apple) maar dan haalt de app al mijn mailtjes op... Worden deze mailtjes dan ook daadwerkelijk op mijn laptop opgeslagen, want dat heb ik liever niet. Weet iemand of er een manier is om te voorkomen dat Apple alle mail ophaalt maar dat ik wel gewoon nieuwe mails vanaf nu binnenkrijg op mijn mac? Op mijn vorige macbook was dit wel gelukt, om al mijn mail in de mailapp te krijgen zonder dat deze allemaal op mijn laptop opgeslagen werden maar ik weet echt niet meer hoe ik dat voor elkaar had gekregen...

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hangt van jouw mailprovider af. Wat je wil is het imap-protocol gebruiken. Als dat niet mogelijk is en alleen pop3 wordt ondersteund, dan kun je overwegen om de mail op de server te laten staan. Maar kijk eerst eens of imap mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat wel op google imap. alleen als ik dat account inschakel gaat hij dus 10,000'en mailtjes inladen. Maar die slaat die dus niet op op mijn macbook zelf? Want dan maakt het me niet zoveel uit. Als ze dus maar niet worden opgeslagen op mijn computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Het maakt je niet uit dat ze worden opgeslagen op je macbook, maar ze mogen niet worden opgeslagen op je computer? De 1 is je 'mac' en de ander je 'macbook' ?

Met imap kun je met meerdere computers een mailaccount beheren. Zodra je een mailtje leest op pc1 zal hij ook gelezen staan op pc2. Alles staat namelijk op de server. (Anders is dat bij pop3 waarbij je de mail echt van de server haalt behalve als je aanvinkt dat je alleen een kopie wilt binnenhalen.)

Je mail app zal wel mailtjes 'binnenhalen' omdat hij de info van de server moet lezen en voor de snelheid slaat hij wat info lokaal op meestal.

[ Voor 12% gewijzigd door kaassouffle op 21-12-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke duidelijk, nee met mac en computer bedoelde ik hetzelfde was een beetje onduidelijk geformuleerd door mij. Maar als ik dus een imap account gebruik haal ik ze dus wel op maar worden ze niet op de mac opgeslagen. Fijn bedankt :)