Hoeveel geluidskaarten in één PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529493

Topicstarter
Hoi allemaal,

een korte vraag, hoeveel geluidskaarten kan ik in één pc drukken zonder dat het conflicten geeft.
Ik wil er muziek mee afspelen en tegelijkertijd prelistenen en editten.
Dat zijn dus in principe 3 outputs op de mengtafel.
Als besturingssysteem gebruik ik W7 64bit en Propffex broadcast software.
Ik voor onze lokale omroep.

Thxs in advance
Will

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 529493 op 21-12-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zeg... uh... 150?

Je hebt natuurlijk geluidskaarten die 5.1 zijn. Dat zijn gewoon 6 sporen mono. Dus elke 5.1 kaart voldoet prima voor wat jij wil

Muziek afspelen gaat dan over links voor en rechts voor
Pre-listenen gaat dan over links achter en rechts achter
Edit'en via de Center & Sub.

Je kan per applicatie meestal ook wel een geluidskaart dedicated toewijzen..

Ik kan zonder problemen met m'n laptop de built-in en nog eens 3 externe geluidskaarten simultaan gebruiken. Dan zit ik op 4 totaal.

Dus zoek in de software die je gebruikt of er ristricties zijn. Niet elk stuk software kan overweg met meerdere geluidskaarten.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@raz welke geluidskaarten gebruik je? ik heb 4 van die externe sweex kastjes. maar bij meer dan 1 flipt hij vaak maar heel enkel keertje kan hij ze wel alle 4 tegelijk aansturen. heb jij daar ellende mee gehad of werkte het meteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Alles waar Sweex op staat in de kliko mieteren :P

Zelf gebruik ik een Hercules Deejay Trim 4 & 6, en die heeft 6 uitgangen (mono, dus 3x stereo output). Ik heb ook nog een Native Instruments Audio 2 DJ liggen, en die heeft 4 uitngangen (mono, dus 2x stereo out).

Voor de TS zou die Hercules dus prima voldoen, maar zit ie qua uitgangen wel direct vol. Dan zou een Native Instruments Audio 10 een betere optie zijn denk ik. Wel een prijzige geluidskaart, als je die vergelijkt met Sweex troep, maar je houdt nog wel wat aansluitingen over.

Het scheelt een hoop of je troep gebruikt zoals 4 Sweex geluidskaarten, waarvan er 1 meer dan genoeg is voor de doorsnee consument, of high-end professioneel spul hebt voor de DJ / Producer ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
RaZ schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:27:
Alles waar Sweex op staat in de kliko mieteren :P

Zelf gebruik ik een Hercules Deejay Trim 4 & 6, en die heeft 6 uitgangen (mono, dus 3x stereo output). Ik heb ook nog een Native Instruments Audio 2 DJ liggen, en die heeft 4 uitngangen (mono, dus 2x stereo out).

Voor de TS zou die Hercules dus prima voldoen, maar zit ie qua uitgangen wel direct vol. Dan zou een Native Instruments Audio 10 een betere optie zijn denk ik. Wel een prijzige geluidskaart, als je die vergelijkt met Sweex troep, maar je houdt nog wel wat aansluitingen over.

Het scheelt een hoop of je troep gebruikt zoals 4 Sweex geluidskaarten, waarvan er 1 meer dan genoeg is voor de doorsnee consument, of high-end professioneel spul hebt voor de DJ / Producer ;)
sweex troep heeft 2x stereo in. en dat zie je niet veel. en je kan er wel een duur merk overheen plakken maar het chippie blijft hetzelfde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuax8
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ver weg blijven van Sweex inderdaad, zeker voor zoiets als audio waar kleine foutjes al snel opgemerkt worden. Kijk eens op: http://www.bax-shop.nl/us...ekijk-alle-producten.html
(Niet om deze webshop te promoten, gewoon omdat ze een groot zijn in Nederland). Eventueel kan je ook nog naar een digitaal mengpaneel kijken met een ingebouwde geluidskaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die heb ik niet, goddank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DECOY88 schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:29:
[...]

sweex troep heeft 2x stereo in. en dat zie je niet veel. en je kan er wel een duur merk overheen plakken maar het chippie blijft hetzelfde :+
Dan moet je verder kijken dan Sweex / Target / Icidu ;)

Die Sweex zal wel een Realtek chipset hebben, mijn externe geluidskaarten hebben geen Realtek chips, 1 heeft een Cirrus Logic, de andere weet ik niet uit m'n hoofd.

Maar behalve een geluidschip zit er meer hardware op, en dan mag de chipset wel gelijk zijn, kunnen features nogal van elkaar afwijken. Bijna elke Realtek kaart wordt out of the box door windows herkent. Maar totdat je de juiste drivers installeert mis je een groot aantal features.

Je ziet dus een groot verschil in wat een geluidskaart wel of niet kan doordat je een generic driver gebruikt, of de juiste die specifiek voor die chip geschreven is. De normale consument heeft dan ook geen 8 inputs nodig. 1 zo'n Sweex kastje doet het prima, dus dat ding doet wat het moet doen.

Wil je meer dan een standaard consument, zal je naar de niet standaard spul moeten kijken.

De TS adviseer ik dan ook om te kijken naar 1 geluidskaart die doet wat de wensen zijn. En om dan niet direct vol te zitten met ingangen en uitgangen is een Native Instruments Audio 10 denk ik best een goede optie.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:11:
Zeg... uh... 150?

Je hebt natuurlijk geluidskaarten die 5.1 zijn. Dat zijn gewoon 6 sporen mono. Dus elke 5.1 kaart voldoet prima voor wat jij wil

Muziek afspelen gaat dan over links voor en rechts voor
Pre-listenen gaat dan over links achter en rechts achter
Edit'en via de Center & Sub.

Je kan per applicatie meestal ook wel een geluidskaart dedicated toewijzen..

Ik kan zonder problemen met m'n laptop de built-in en nog eens 3 externe geluidskaarten simultaan gebruiken. Dan zit ik op 4 totaal.

Dus zoek in de software die je gebruikt of er ristricties zijn. Niet elk stuk software kan overweg met meerdere geluidskaarten.
Zoveel sloten heb ik niet :), goeie tip man. Ga ik mee aan de gang. Thxs
Pagina: 1