Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop advies tablet gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik ben opzoek naar wat advies over een tablet zoals te zien is in de titel, ik weet niet zeker of dit ook onder laptop aankoop advies valt, en anders eventueel onder componenten aankoop advies (het is geen van beide eigenlijk, dus vandaar heb ik het onder laptop gezet).

Wat ga je met je tablet doen?
-Boeken lezen (voornamelijk PDF bestanden, maar kan worden over gezet naar epub neem ik aan)
-Films kijken, ik download films in 720p en 1080p deze wil ik streamen vanaf mijn PC, dit wil ik doen doormiddel van rechtermuisknop delen naar de thuisgroep, maar weet niet of de OS'en dit ondersteunen, andere streamtechnieken toepassen vind ik ook niet erg, suggesties zijn welkom.
-Besturingsapps erop zetten, om zo PC's te besturen, en eventueel infrarood om het TV kastje te bedienen, maar dit is geen must, als het voor een acceptabel extra bedrag is mee te nemen is het geen probleem.

Wat is je budget?

Ik heb nog niet echt een idee wat ik er voor wil uitgeven, ik ga er niet op gamen o.i.d. dus qua kracht hoeft het niet zo bijzonder te zijn. Maar ik wil wel een beetje een goede kwaliteit tablet, dus een goed scherm en een goede accuduur b.v. Budget is uiteenlopend mits het het geld waard is ;)

Ben je van plan je tablet veel mee te nemen?
Ja, soms naar school, dus accu duur vind ik wel belangrijk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ja deze heb ik wel:

-Goede accuduur
-Full HD scherm voor films (mocht dit te overdreven zijn hoor ik het graag)
-Mooi scherm om naar te kijken, ik weet i.i.g. dat ipad erg goede schermen hebben, deze zijn helaas wel duur. Weet niet of andere tablets ook van die mooie schermen hebben.
-Formaat, eventueel voor het lezen is een kleine tablet wel handig geloof ik, en voor films kijken een wat grotere, hier ben ik nog niet over uit, wie wat advies kan geven hierover hoor ik graag :).
-Films & data streamen vanaf een PC, ik heb veel films en series, in MKV bestanden, apple itunes ondersteunt geen .mkv dat kan een probleem worden. En het delen in windows wordt volgens mij alleen door windows ( 8 ) OS ondersteunt. Weet eventueel nog iemand een andere streamtechniek hiervoor?

Eindwoord
Ik heb zelf al wat gekeken, naar een Nexus (klein voor het lezen) en een ipad (goed scherm). Ook de ASUS tranfsormer, maar die is qua resolutie weer wat laag... Lijken me allemaal goede tablets, maar het is lastig kiezen, ook omdat ik nagenoeg geen ervaring heb met tablets.

Qua prijs wil ik liever niet 400-500 uitgeven voor een ipad, maar als dat voor mij echt de beste optie zal zijn, kan ik het overwegen.

Ik zie uit naar jullie advies.

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

• N. Meijer
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 22:46
Uit persoonlijke ervaringen zijn ipads toch wel de betere tablets (Kwa kwaliteit)

De accu gaat lekker lang mee.
En na een paar jaar is deze nog gewoon goed te gebruiken. (Kennis gebruikt nog een ipad 1, Werkt prima)
Android daaren tegen wordt extreem traag na een aantal updates. (Hele dure modellen heb ik geen ervaring mee overigens)

En apple is redelijk waarde vast. Android is na een jaar niet veel meer waard.
Apple kan je nog redelijk verkopen. (Voor een upgrade naar een ander model bijv)

Een ipad mini 16gb wifi heb je al voor 240,-
Ipad mini 2 16gb wifi 300,- is wat sneller en heeft een beter scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door N. Meijer op 21-12-2014 13:46 ]

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
N. Meijer schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:45:
Uit persoonlijke ervaringen zijn ipads toch wel de betere tablets (Kwa kwaliteit)

De accu gaat lekker lang mee.
En na een paar jaar is deze nog gewoon goed te gebruiken. (Kennis gebruikt nog een ipad 1, Werkt prima)
Android daaren tegen wordt extreem traag na een aantal updates. (Hele dure modellen heb ik geen ervaring mee overigens)

En apple is redelijk waarde vast. Android is na een jaar niet veel meer waard.
Apple kan je nog redelijk verkopen. (Voor een upgrade naar een ander model bijv)

Een ipad mini 16gb wifi heb je al voor 240,-
Ipad mini 2 16gb wifi 300,- is wat sneller en heeft een beter scherm.
Bedankt voor je antwoord. Ik weet idd ook niet hoe het zit met duurdere androids, apple maakt eigenlijk alleen maar tablets met goede onderdelen, en android ook met wat mindere, dus is wat lastig te vergelijken.

En hoe zit het dan met streaming vanaf een windows computer naar een Ipad? (MKV bestanden)

我的名字是Mirno

• Jansen-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:29
Ik heb geen Ipad dus kan het niet met zekerheid zeggen maar ik dacht dat zulke dingen nog wel eens problemen opleveren omdat iOS zo'n gesloten besturingssysteem is. Bij mij thuis hebben wij trouwens een Samsung Galaxy TabPro 8.4 liggen. Die heeft een leuke prijs en bevalt prima. Al zul je met een Ipad wel een vloeiendere ervaring hebben.

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Ik ben zelf niet echt Fan van Apple, alleen de tablets hebben wel wat vind ik, maar ik weet niet of ik nou zo'n dure nodig heb voor alleen films en boeken...

En die oudere ipads, tjaa, elke generatie worden de onderdelen wel wat ouder. De Hardware neemt bij alle tablets wel een beetje gelijkwaardig toe geloof ik, ongeacht apple eigen CPU's maakt.

Lastig lastig,

Welke zouden jullie in mijn situatie aanraden?

我的名字是Mirno

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-11 10:27

StrongArmLance

Endless flow

Mijn vader heeft de Galaxy Tab 10.1 (1 of 2 weet ik niet) werkt nog steeds super, is al een paar jaar oud maar is een fijn apparaat.

Android, iOS, Windows, het maakt niet uit, zoek er een paar uit die de specificaties hebben die je zoekt, lees reviews etc

Je zit echt niet aan Apple vast voor een goede tab iig

Er komt een nexus 9 uit, daarnaast is een Galaxy Tab S erg goed, maar ook erg duur (fantastisch scherm!), kijk even in de PriceWatch daar kan je filteren op os en resolutie etc

[ Voor 22% gewijzigd door StrongArmLance op 21-12-2014 23:02 ]

Pagina: 1