Tv aan pc koppelen via HDMI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 518972

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een tv besteld met 2 HDMI porten zodat ik het aan mijn pc kon koppelen en mijn normale monitor ook nog kan gebruiken tegelijke tijd. Je ziet het probleem vast al aankomen, want de pc ziet de gehele HDMI input niet.

De video kaart dat ik heb is NVIDIA GeForce GTX 660 en het heeft wel een HDMI input, en het zou ook mogelijk moeten zijn. Ik heb het nooit eerder verder gebruikt.

Ik heb de windows knop + P gebruikt en bij display detect naar hij vind niks. Ik las wel dat mensen hun HDMI porten moesten activeren via bios maar in mijn bios vond ik er niks over.

Verder heb ik wel gelezen dat andere mensen het lukte met andere soort kabels te gebruiken, maar mijn tv is opgehangen en voor andere kabels erin te doen moet de tv eraf wat ik niet alleen kan. Hij hang heel hoog..

Dus weet iemand wat ik kan doen zodat het echt via HDMI werkt? Alle tips zijn welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:11
Van NVIDIA wel de HDMI driver geïnstalleerd? Ook al gekeken wat verder het NVIDIA controlepaneel erover zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbro
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-06 22:19
Wat ik enkele keren heb meegemaakt is dat het materiaal van de behuizing van de pc, rond de openingen bij de poorten waar de videokaart ingebouwd is, soms redelijk dik is, waardoor de HDMI connector niet ver genoeg in de aansluiting van de videokaart gedrukt kan worden.

Controleer even of de connector van de HDMI kabel helemaal in de aansluiting van de videokaart gaat. Ik heb al een keer eerder plastic van de aansluiting aan de HDMI kabel moeten vijlen, om de connector ver genoeg in de videokaart te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:59
tbro schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:54:
Wat ik enkele keren heb meegemaakt is dat het materiaal van de behuizing van de pc, rond de openingen bij de poorten waar de videokaart ingebouwd is, soms redelijk dik is, waardoor de HDMI connector niet ver genoeg in de aansluiting van de videokaart gedrukt kan worden.

Controleer even of de connector van de HDMI kabel helemaal in de aansluiting van de videokaart gaat. Ik heb al een keer eerder plastic van de aansluiting aan de HDMI kabel moeten vijlen, om de connector ver genoeg in de videokaart te krijgen.
In die richting zou ik het ook zoeken. Soms is een kabel wat stug en denk je dat hij vastzit terwijl dat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zet je TV aan en selecteer de HDMI ingang waaraan je PC hangt. Zet daarna pas je PC aan met de HDMI kabel natuurlijk aangesloten tussen je videokaart en TV. Dan zou je systeem (Windows ?) je TV eigenlijk automatisch moeten herkennen en zouden je monitor en TV zichtbaar moeten worden onder de beschikbare beeldschermen binnen je videokaart instellingen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Drivers zijn helemaal geupdate en natuurlijk heb ik ook probeert wat Hardware-lover zei. Ik heb trouwens Windows 7. Somehow zegt hij in de bios dat ik 8 heb wat apart is, maar dat zou er niks mee te maken moeten hebben.

Ik zal kijken of andere een beetje plastic ervan vijlen helpt, maar de ingang ziet er wel normaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:04

AzzKickah

06-CENSORED

De HDMI-stekker moet vastklikken in de aansluiting. Ik heb het zelf precies ook zo gehad, waarom werkt het nou niet?? Bleek ook dat de stekker in de TV nog een klikje verder kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AzzKickah schreef op zondag 21 december 2014 @ 15:18:
De HDMI-stekker moet vastklikken in de aansluiting. Ik heb het zelf precies ook zo gehad, waarom werkt het nou niet?? Bleek ook dat de stekker in de TV nog een klikje verder kon.
Goed punt. Het komt ook regelmatig voor dat je aan de videokaart zijde belemmert wordt door de achterplaat van de behuizing waardoor de stekker net niet diep genoeg kan komen. Je zit dan net op de rand van de achterplaat te duwen i.p.v. die van de videokaart zelf. Even alles goed nalopen dus en als een andere HDMI kabel voorhanden is deze ook even proberen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb met een mesje de randjes een beetje ervan af gehaald, maar geen verschil. :/

Heb het al 10 keer extra goed aangedrukt, mar het kan er echt niet verder in. Op mijn playstation doet hij het wel.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 518972 op 21-12-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand nog enige ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Testen met een andere kabel. Desnoods even de pc naar de TV sjouwen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met andere kabel al getest, zelfde resultaat. En mijn pc staat er een meter er vandaan.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:04

AzzKickah

06-CENSORED

Post dan eens foto's van hoe de stekkers overal in zitten. En een screenshot van je Device Manager met Display Adapters uitgeklapt. En het Screen Resolution scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Beiden op randaarde aangesloten?
Zelf bij de laatste verhuizing beetje ongeduldig geweest, zekering gesprongen en een hdmi poort overleden.
Pagina: 1