Toon posts:

SSD: ADATA vs Crucial vs Samsung

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
SSD voor de update van een 5400 rpm harde schijf in een laptop. De laptop dient voor gewoon internet gebruik en foto- en videobewerking (Cinema4D, AutoCAD) aan de universiteit (is voor zus)

Wat is je budget?
100 euro (kan 120 zijn voor de Samsung als het echt de moeite waard is)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben bij Alternate binnengegaan om de Crucial MX100 256 GB te kopen en heb mij een ADATA Premier Pro SP900 256GB laten aansmeren op basis van de mening van de verkoper. Na het checken van de reviews heb ik er spijt van en twijfel ik tussen een Crucial MX100 of een Samsung EVO 840 of toch de ADATA. De write en read speeds voor uncompressed data is vrij laag vergeleken met de anderen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Core i7 laptop met 8 GB RAM en een WD Scorpio 5400 Rpm HDD. Gaat vooral gebruikt worden voor schoolwerk en foto- videobewerking (3D programma's zoals Cinema4D, SketchUp, AutoCAD,...). Ik wil dat het device zo vlot mogelijk werkt..

Bedankt voor jullie advies

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Tenzij je specifieke andere informatie hebt, anytime een pricewatch: Crucial MX100 256GB. De Samsung lijkt op papier wat sneller, maar ga je in het dagelijks gebruik nooit merken.

De Adata heeft een Sandforce controller, wat eigenlijk een no go is.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Crucial all the way hier, met name vanwege de spanningsbeveiliging tegen stroomuitval.

bescherming op dat vlak is bij Crucial superieur tov Samsung, is mij marginaal verschil in snelheid waard.

offtopic:
Verkoper maakt meer marge op adata drive, dus verkoopt hij die liever

[ Voor 19% gewijzigd door Emmeau op 21-12-2014 12:19 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Crucial kost 104 euro, Adata 109 en Samsung 119 hier in België.
Nu, ik heb de ADATA al en ze heeft haar laptop ASAP terug nodig (examen). Is het de moeite om te wachten tot morgen om dan de schijf om te wisselen of is de ADATA ook nog best goed?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zeker als die Crucial ook nog goedkoper is, snap ik niet dat je je hebt laten ompraten ;). Afijn, nu zit die er blijkbaar al in. Het zou door die brakke controller nooit mijn eerste keus zijn geweest, maar je hebt er nu ook al aardig wat tijd in gestoken, dat kan al reden genoeg zijn om het maar zo te laten.

Leerpunt: laat de verkopers maar kletsen.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, ik ook niet. Ik weet dat ik van SandForce moet wegblijven en ik doe normaal op voorhand onderzoek.Helaas wist die verkoper me om te praten met theoretische snelheden.

Gelukkig zit die er nog niet in, ik ga hem morgen omwisselen! :)

Waarom is de Samsung niet de topkeuze? Heb zelf een Crucial M4 en daar ben ik erg tevreden van.

Bedankt voor het advies btw! :)

Verwijderd

Al is de Adata niet de beste SSD voor zijn geld, ik had niet de moeite gedaan om hem te verwisselen omdat je normaalgesproken toch geen verschil merkt.

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik toch terug ga: de vorige in de lijn, Crucial M550, lijkt qua snelheden beter te zijn dan de mx100?

http://www.alternate.be/C...-SSD/html/product/1129335

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat is een mSata modelletje, die gaat niet passen gok ik?

Samsung is trouwens prijstechnisch niet interessant (en je mist bescherming bij stroomuitval, maar dat is in een laptop minder relevant). Verder is het wel een prima disk natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben hem ook in SATA:
http://www.alternate.be/C...duct/1130285?tk=7&lk=6084

Maar volgens Anandtech is de meerprijs het verschil in performance niet waard. (+30 euro)
Blijft er over:
- Plextor M6S (+25 euro)
- Kingston HyperX Fury (+5 euro, maar slechts 240 GB)
- Sandisk Ultra 2 (+0 euro, slechts 240 GB)

Is één van die schijfjes significant beter dan de MX100? Of moet je daarvoor een prijssegment hoger gaan, voor je echt op een ander niveau van performance zit?)

Thanx,

Tom

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:38

Zenix

BOE!

Maakt niet uit, je merkt het toch niet gewoon de MX100 nemen.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Op het gebied van SATA schijven ga je in gebruikerservaring geen verschillen merken inderdaad. Het feit dat de MX100 bijna altijd wordt aanbevolen komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, I'll go for that one! Bedankt voor alle support...

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:30
Uhm... ik ga even een waarschuwing afgeven. Ondanks de juichstemming hier zijn er ook mensen die absoluut niet gelukkig zijn met Crucial vanwege boot problemen met de MX 100.

http://forum.crucial.com/...etimes/td-p/158815/page/6

Een van de gerenormeerde tech communities heeft het volgende te zeggen over Cruical:

http://arstechnica.com/ci...wtopic.php?f=11&t=1263509

Ik zou voor Intel, Samsung of Sandisk gaan. Gewoon minder ernstige issues.

Verwijderd

+ de caps zijn te klein om de volledige buffer weg te schrijven.
Pagina: 1