Toon posts:

Peltiers op Socket7/370/A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat reviews gelezen van CPu's gekoelt met peltiers. Bij slot cpu's word de hele cpu helemaal ingepakt tegen condens. Maar op een socket valt er weinig in te pakken. Ik wil straks geen ijs op mijn Abit KT7

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bijkomende vraag van mij: :)

zijn die peltiers niet te regelen zodat ze lekker op 15-20 graden blijven? da's koel genoeg en dan krijg je tenminste geen condensatieproblemen. of is dat onmogelijk bij zo'n ding?

Verwijderd

Topicstarter
Schrijf een programma dat een digitale waarde op de serieele uitput geeft, dan kun je een peltier regelen.. gewoon de spanning veranderen..

Verwijderd

Ik snap niet de continue angst voor condensatie, waarom zo moeilijk doen om een voltage regelaar te maken om zo het te leveren wattage te regelen. Middels een simpele gasket; welke er natuurlijk voor zowel de slot 1 als S370 zijn, is condensatie absoluut onmogelijk. En waarom zou je de CPU tussen de 15-20 graden willen houden??. Als je wilt OC'en is hoe lager hoe beter.
Dus de angst voor ijs en condensatie is abslotuut ongegrond als je een hoogwaardige gasket gebruikt en deze op de juiste manier installeerd.

Verwijderd

Topicstarter
een watte, een gasket ?

/me vind oc-shop al minder duur worden...

Verwijderd

Gasket = neopreen omhulsel rondom de TEC en coldplate; hierdoor is de TEC en coldplate volledig water en luchtdicht afgesloten van de omgeving. er is eveneens een backplate (slot 1) of stuffer (S370) nodig om ook de achterkant van de CPU te beveiligen. al met al erg simpel dus.

Verwijderd

Topicstarter
cool... enne heb je ergens een plaatje van een goed ingepakt socket cpu ?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Zoiets als dit?

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/articles66/mc2.jpg

[Zal plaatje ff uitleggen :)]

Je ziet hier dus hoe zo'n gasket om het peltieris heen gevouwen. Daaronder zit de heatsink van de koeler, aan de boven kant komt dus je cpu. Als het goed is sluit dit geheel zo goed aan dat er geen condens tussen doorgaat maar eigenlijk beter is het om die randjes + de gaatjes bij de draadjes van de voeding te isoleren met isolatiekit aleen jammer dat je de boel dan behoorlijk vast kit ;)

Owja, plaatje + info geript uit http://www.overclockers.com/articles66/

Verwijderd

Topicstarter
Ok duidelijk... een siliconenrubber isolatiering dus.. maar ja..

Dan lijkt me een Slot toch relaxter..

Misschien schaf ik dan toch maar een K7V aan met SlotA thunderbird..

Heb overgens nu nog een Celeron op een socket370 -> slot1 bordje en een P2 als eerste kandidaten..
Pagina: 1