Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Hoi,
Bij voorbaad mijn excuus, ik ben een redelijke leek. Na zoeken op het forum/internet ben ik niet zeker van mijn zaak, vandaar de volgende vraag:

In de meterkast staat de ziggo modem (die zonder wifi). deze is aangesloten op een netgear 3700 router. Nu heb ik helemaal op zolder geen ontvangst. Er loop een utp kabel naar zolder.

Vraag: Als ik de utp kabel aansluit op de router (http://tweakers.net/pricewatch/243800/netgear-wndr3700.html) en hier vervolgens op zolder de netgear trek pr 2000 (http://tweakers.net/price.../netgear-trek-pr2000.html) op aansluit, kan ik deze dan gewoon het signaal over de zolderverdieping laten uitzenden?

Ik wil graag een travelrouter vanwege bezoeken aan hotels en vakantieparken. Thuis kan hij dan het signaal versterken.

Vriendelijk dank en fijne dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Even snel gekeken, lijkt me een prima keuze. Enige nadelige consequentie die ik zo zie is dat je geen Gigabit meer boven hebt (vast ethernet poorten op de PR2000), tenzij je veel bestanden over het netwerk gooit lijkt mij dat niet per se een probleem. Als ik nog een tweede nadeel(tje) moet benoemen, je moet hem per gebruik opnieuw configureren... ook niet zo'n probleem lijkt mij.

Boven inzetten als accesspoint en gaan! :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
Hoi Lier, dank je !
Het is puur om een telefoon / tablet daar te laten werken. Niet voor bestanden te versturen etc. Ik neem dat je daar met de gigabit op doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Dan werkt het prima volgens mij. Moet je er wel om denken dat je 'm instelt als Access Point en niet als Router, zodat je wel 1 netwerk houdt. Anders krijg je geneuzel met NAT achter NAT en dan krijg je problemen als beide routers hetzelfde subnet in hun LAN-netwerk gebruiken.

Mocht je alsnog een bedrade gigabit verbinding willen op zolder, dan knoop je er gewoon een gigabit switch tussen.

[ Voor 21% gewijzigd door Romke op 21-12-2014 12:06 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
Naar mijn weten zit er een knop op de pr2000. Die zet je op wired, dan utp kabel er in en dan de stroom er op.
Ik dacht dat een access point was voor bijvoorbeeld het aansluiten van een tv zonder wifi was. Ik hoop dat alles een beetje uit zich zelf gaat.

Zou de 3700 in de meterkast nog lastig kunnen gaan doen?

thx

[ Voor 10% gewijzigd door flo-78 op 21-12-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Nee, voor het aansluiten van een tv zonder wifi heb je juist een speciale 'bridge' modus op die Trek router zitten.

Er zijn bij mijn weten gewoon handleidingen beschikbaar hier op GoT om een router als Access Point te gebruiken.

De 3700 gaat niet lastig doen. Je kunt het jezelf alleen onnodig moeilijk maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Romke op 21-12-2014 12:09 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
Dank je. Ik doe af en toe dingen met computers/wifi instellen en dat lukt eigenlijk altijd maar ik doe het zo weinig dat ik na een jaar het meeste weer kwijt ben aan kennis. Gelukkig bestaat dit forum!

Als ik de travelrouter koop zal een berichtje plaatsen hoe het is afgelopen.

[ Voor 16% gewijzigd door flo-78 op 21-12-2014 12:27 ]

Pagina: 1