Toon posts:

Welke NAS met mediaspeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat iemand me een beetje op weg wil helpen, ben helemaal nieuw hierin en ik zie door de bomen het bos niet meer .

Wat zoek ik?
Een opstelling met een NAS en eventueel een mediaspeler
- opslag voor mijn bestanden
- films/tv-series af kunnen spelen op TV, iPad, iphone en PC.
- Waarbij ik zelf kan downloaden en/of kan streamen met een mediaspeler zoals bijv de Android X9
mediaspeler oid
- het liefst een opzet zoals netflix, plex of zoals de X9 heeft. Een duidelijk overzicht op TV en iPad/iphone.
(Plex heb ik werkend maar moet daar nu mijn pc voor aan laten staan en dat wil ik niet meer)

Eigen media
Samsung UE46F6750 Smart TV (ondersteund DLNA)
Eminent EM7080 (is aan vervanging toe) met 2TB intern geheugen en 500gb externe harddisk

Zelf gevonden
DS214+, DS214plays of DS215j (met WD red schijven)
Android mediaspeler X9 (andere mag ook)
Termen zoals: XBMC, RPi, Intel Nuc
Plex heb ik werkend op de TV via mijn PC

Budget
€ 400 / € 500

Alvast bedankt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:16

br00ky

Moderator Harde Waren

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:50
sluit je de nas zelf ook aan op een tv zodat hij films naar de tv kan afspelen? of moet hij het via bv een x9 op je tv toveren?

plex en xbmc doen het zelfde alleen werken anders.

plex gebruikt een client en een server. je stelt vrijwel alles in op je server(zoals subs en dts etc) en client neemt dat makkelijk over. xbmc heeft alleen een client. die pakt gewoon de files van hdd tovert het om tot beeld en stuurt het naar je tv. met als nadeel dat als je 5 tvs/mediaspelers gebruikt je allemaal appart moet configureren(zoals je video library) maar heeft in mijn ogen weer veel meer mogelijk heden. zoals een netflix plugin. maar ook illegale plug-ins zoals sport devil. tevens is de rpi bekend geworden om de mogelijkheid om 1080p content te streamen voor een klein bedrag 35 euro mini usb lader sd kaartje en een pakje boter.(niet aan te raden) intel nuc is eigenlijk een kleine pc. waar ze dan xbmc op zetten en heel snel is.

je kan een standaard nas kopen en die gewoon lekker laten draaien(werkt out of The box) je kan ook zelf een nas bouwen en daar bv freenas op zetten. kost je wat meer tijd en puzzel werk. en heleaas 9/10 keer ook iets meer stroom. maar het voordeel dat je minder afhankelijk bent van hoeveel bays je in je kast kan doen. zo kan je bv voor 700 euro(ex hdd's) een 20 hdd nas bouwen. voor het geld waar je pre-build een 8 kan halen. maar dat zal voor jouw niet nodig zijn.

zou gewoon een 2bay synology nemen. en welke mediaplayer je voorkeur heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de NAS op mijn TV aansluiten, het staat allemaal bij elkaar dus dat gaat makkelijk. Het kan iig allebei

Netflix hoeft er niet op te draaien, dit gaat al via de TV.
Op dit moment is het maar nodig voor 1 TV. Maar wil dit later uitbreiden naar een 2de.

Ik kwam ook nog de QNAP TS-251 tegen met XBMC speler, zou dit een beter optie zijn?
XBMC met addons heb ik werkend gekregen op mijn PC en dit vind ik fijner werken als Plex.

Ik ben er uit dat het een 2-bay nas gaat worden alleen de mediaspeler nog. Van de X9 ben ik afgestapt denk dat er beter zijn.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 19:39
Qnap & Asustor bieden hdmi output. Synology niet,

Er staat een review van de ts251 op anantech.

http://www.anandtech.com/...ync-gets-its-killer-app/3

• luckydream
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-01 18:48
ik ben ook aan het kijken voor een nas maar is zie net als U door de bomen het bos niet meer .
deze kwam ik tegen ASUSTOR AS-5002T
een nieuw model met Intel Celeron 2.41GHz dual-core-processoren hdmi aansluiting
dit model komt begin januari op de markt

ik zit nu te twijfelen tussen ,DS214+ en ASUSTOR AS-5002T

voordelen Synology ----> software nadelen --->niet zo krachtige hardware
asustor krachtige hardware minder uitgebreide software

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:24
Hardware van een syno is meestal krachtig genoeg voor de taken van een nas en alle multimedia functies.
Pagina: 1