Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damster_mark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
Heeft iemand enig wat voor soort waterpompjes gebruikt worden in oderstaand product?

http://www.dx.com/p/wltoy...o-led-orange-white-220960

Voor een projectje ben ik op zoek naar een soortgelijk pompje welke ik via een schakeling kan activeren, echter vind ik het doodzonde om hiervoor zo'n helicoptertje te moeten slopen.

Voorkeur is dat het pompje moet werken op max 12v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Voor zulk speelgoed zal het waarschijnlijk een waardeloos pompje zijn.
Je kan de vraag beter anders formuleren, waar heb je de pomp voor nodig? Bij een pomp heb je te maken met eigenschappen zoals flow en druk.
Zoek op ebay naar "12v water pump" en je krijgt een heleboel resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damster_mark
In dit specifieke geval ben ik eigen wel op zoek naar zo'n 'waardeloos' pompje :) Zal uitleggen waarvoor...

Wij hebben 2 katten waarvaan eentje het vervelende gebruik heeft op het aanrecht te springen wanneer wij niet kijken... Gebeurt dit (kunnen we horen) dan achtervolgen we haar met een waterspuit om het af te leren, echter is ze nogal hardleers... Mijn idee, een automatische 'plantenspuit' welke geactiveerd wordt wanneer ze op het aanrecht springt...

Het is dus niet de bedoeling dat ons hele aanrecht zeikenat wordt, maar puur dat onze kat een straaltje water gespoten krijgt.

ps. Gelieve niet met alternatieven aankomen hoe onze kat aan te pakken... het gaat mij puur om het pompje..

[ Voor 9% gewijzigd door damster_mark op 21-12-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Google even op 'scat mat'. Werkt niet met water maar met een zwak electrisch stroompje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ik betwijfel of die helicopter daadwerkelijk ver genoeg kan spuiten, bovendien is het reservoir erg klein.. Wat dacht je van zo'n oppompbare plantenspuit en een servo om de trigger in te drukken? Of een ruitensproeier pompje van een auto?

Overigens bestaan er kant en klare kattenverschrikkers met ingebouwde beweging sensor. Ik heb er geen ervaring mee, maar je kan het vragen in Ervaringen met het houden van katten - Deel 2

[ Voor 4% gewijzigd door Ploink op 21-12-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightOneGulf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 09:18
Deze pompjes worden ook los verkocht;
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damster_mark
Thanks EightOneGulf, top!

Uiteraard zijn er bestaande producten te koop, maar als tweakers zijn is het zelf bouwen toch veel leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Rij anders langs de autosloop voor een paar ruiterwisserpompjes.

(oeps... was al gezegd)

[ Voor 17% gewijzigd door memphis op 21-12-2014 12:45 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1