Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe 24 inch monitor voor mijn systeem waar een GFX 760 kaart in zit. Ik gebruik hem op dit moment vooral voor één spel, Ethan Carter, maar in de toekomst ook voor COD etc. Ben geen hardcore gamer, maar ga wel graag voor kwaliteit. Game runt nu op 60fps max met v-sync aan en v-sync schijnt niet zo goed te zijn voor je gamebeleving

Wat is je budget?
Budget: tot € 300 euro. Hij moet een jaar of 2 mee gok ik tot de GTX980 betaalbaar wordt en ik weer een andere monitor voor die kaart ga kopen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Ik vraag me wel af of het zin heeft een monitor te kiezen die compatible is met g-sync. Mijn hudige monitor is trouwens een iyama 2273HDS. Ik heb ook nog een Dell U2412M aan een andere pc zitten. Uitgangspunt is... 24 inch aangezien mijn GTX760 het toch niet trekt om hoger te gaan dan 1080p met games.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Intel Core i7 920Hz. 12Gb ram, 512GB SSD, MSI Geforce 760 2Gb,

[scenario 2]
Een ander scenario is dat ik mijn GTX760 met een kleine bijbetaling inruil voor een GTX970 en dan heb ik zeker een andere monitor nodig. Welke 24 inch zou dan de periode kunnen overbruggen tot ik een 4K monitor aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Een G-sync monitor voor die prijs van 24"+ met 1920 is niet te vinden, goedkoopste 4 opties:

pricewatch: BenQ XL2420G Zwart
pricewatch: Acer XB270HA Zwart
pricewatch: AOC g2460Pg Zwart
pricewatch: Philips 272G5DYEB Zwart

Als je dat laat varen en je hoofdargument gamen is weet ik niet of je per se €300 zou moeten uitgeven, dan kan je nog beter met "kleine" bijbetaling een 970 halen en een leuke 24" fullhd monitor voor €200. Heb je veel meer plezier van aangezien de 970 nogal wat rondjes om de 760 rent. <-- Dat zou ik dus doen :) .

Wil je echt een goede monitor die tegen de tijd kan, dan voeg ik hoogteverstelbaarheid en <4ms gamepaneel toe (voor jouw doeleinden). Met dat budget kan je een fijne monitorvoet veroorloven die je perfect op hoogte kunt afstellen. Dan blijven er 8 monitoren over: http://tweakers.net/categ...c15vVd3W2e11H9qqaoTq9v2AQ

Maar daarbinnen vallen voor dat geld ook twee 27" monitoren:

Ga voor de pricewatch: Iiyama ProLite B2776HDS Zwart als gamen top prio is, 1ms overdrive paneel.
Ga voor de pricewatch: Iiyama XB2783HSU Zwart als je kleuren en contrast meeweegt, 4ms A-MVA paneel maar meer kijkhoek, contrast en garantie.

Succes!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Cassius schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:09:
Een G-sync monitor voor die prijs van 24"+ met 1920 is niet te vinden, goedkoopste 4 opties:

pricewatch: BenQ XL2420G Zwart
pricewatch: Acer XB270HA Zwart
pricewatch: AOC g2460Pg Zwart
pricewatch: Philips 272G5DYEB Zwart

Als je dat laat varen en je hoofdargument gamen is weet ik niet of je per se €300 zou moeten uitgeven, dan kan je nog beter met "kleine" bijbetaling een 970 halen en een leuke 24" fullhd monitor voor €200. Heb je veel meer plezier van aangezien de 970 nogal wat rondjes om de 760 rent. <-- Dat zou ik dus doen :) .

Wil je echt een goede monitor die tegen de tijd kan, dan voeg ik hoogteverstelbaarheid en <4ms gamepaneel toe (voor jouw doeleinden). Met dat budget kan je een fijne monitorvoet veroorloven die je perfect op hoogte kunt afstellen. Dan blijven er 8 monitoren over: http://tweakers.net/categ...c15vVd3W2e11H9qqaoTq9v2AQ

Maar daarbinnen vallen voor dat geld ook twee 27" monitoren:

Ga voor de pricewatch: Iiyama ProLite B2776HDS Zwart als gamen top prio is, 1ms overdrive paneel.
Ga voor de pricewatch: Iiyama XB2783HSU Zwart als je kleuren en contrast meeweegt, 4ms A-MVA paneel maar meer kijkhoek, contrast en garantie.

Succes!
Aan de inputlag die bedriiven opgeven zou ik persoonlijk niet te veel waarde hechten (en dat doe ik dus ook niet). Het verschuiven van de monitor... Het ligt eraan hoe je aan je bureau zit of dat nodig is. Je kan namelijk ook altijd een goedkopere monitor kopen met vesa mount en er een vesa voet bij kopen. :)
Persoonlijk vind ik voor een full hd schermpje 250 euro echt over de top. Voor minder geld kan je al hele mooie schermpjes krijgen.

pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart
Of een iiyama x2483

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Zoals ik al zei ... ik zou een 970 halen met een goedkopere monitor ... :7 .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
De 970 is gehaald. Framerates in Ethan Carter een stuk hoger. v-sync uitgezet. Op zich wel ok, maar naar mijn idee een beetje onrustiger dan met v-sync aan. Als je de muis heel snel van links naar rechts beweegt merk je dat het scherm het niet meer trekt. Met v-sync aan capt de fps op 60.

Mijn uiteindelijke ervaring moet dus beter worden als ik een 120hz of 144hz monitor aanschaf. Rustiger beeld, geen tearing?

[ Voor 116% gewijzigd door Hotzenwalder op 23-12-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hotzenwalder schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:03:
De 970 is gehaald. Framerates in Ethan Carter een stuk hoger. v-sync uitgezet. Op zich wel ok, maar naar mijn idee een beetje onrustiger dan met v-sync aan. Als je de muis heel snel van links naar rechts beweegt merk je dat het scherm het niet meer trekt. Met v-sync aan capt de fps op 60.
Je kunt VSync natuurlijk altijd weer aanzetten :) ... goede kans dat met die GTX970 de minimum framerates zelfs in die buurt komen en je een heel strak/rustig beeld krijgt.
Mijn uiteindelijke ervaring moet dus beter worden als ik een 120hz of 144hz monitor aanschaf. Rustiger beeld, geen tearing?
Als je FPS het bijhoudt zal een 120Hz monitor met 120FPS een rustiger beeld geven dan een 60Hz monitor met 60FPS inderdaad. Maar ik weet niet zo goed hoe zwaar die game is.

Er zijn "maar" 4 monitoren met een dergelijke refreshrate en fullhd onder de €250. Dat zijn:

pricewatch: Philips Brilliance 242G5DJEB Rood, Zwart
pricewatch: AOC G2460FQ Zwart
pricewatch: Acer GN246HL Zwart
pricewatch: AOC g2460Pqu Zwart

De laatste is het meest populair onder de medetweaker - alhoewel ik puur op basis van specs de Philips de voorkeur zou geven. Alle vier de monitoren hebben reviews, dus je zou er wel uit moeten komen ;) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Het budget loopt tot € 300 en dan komt onderstaande ook in aanmerking en tot op heden lijkt me dat ook geen slechte keuze

pricewatch: Asus VG248QE Zwart

Moet het werken over alle aansluitingen (DVI, HDMI, Displayport) of is de maximale hz/output beperkt tot een bepaalde aansluiting? Gebruik nu afwisselend DVI of HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ow je budget blijft hetzelfde ook al komt er een 970 bij :o , doe mij die boom ;) .

Antwoord: http://www.tomshardware.c...hz-dvi-hdmi-hdmi-dvi.html

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ehmz ja... de kerstbonus viel mee en ik verkoop mijn oude Dell Ultrasharp 22 inch monitor, dus dan is er weer wat ruimte. De andere optie was om een PS4 te kopen, maar ik vond dat dit jaar mijn PC wel weer een upgrade kon gebruiken.

De hier felbegeerde AOC g2460Pqu komt ook niet verkeerd uit de tests en is goedkoper. WIN WIN :)
zie: http://www.tomshardware.c...ming-monitor,3827-10.html

Wat ik wel jammer vindt is dat alle schermen een 16:9 resolutie hebben. Ik ben toch meer gecharmeerd van 16:10 voor een PC. Films kijk ik wel op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Maar je moet nogal fan zijn van het spel dat je er dergelijk geld omheen investeert - is het zo goed?

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1