Netwerkkaart of usb adapter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leisureforce
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-04-2023
Hallo iedereen,

Afgelopen week heb ik een nieuwe PC besteld en in elkaar gezet.

Bij het configureren en installeren kwam ik erachter dat ik geen mogelijkheden heb om met mijn draadloze internetverbinding te verbinden. |:(

Ik vraag me af wat ik beter kan doen nu: een netwerkkaart kopen, of een WIFI-usb adapter kopen?

Ik wil liever niet meer dan 30 euro uitgeven en vroeg mij af welke optie het beste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:59
Als je echt per sé draadloos wilt blijven werken, dan is een PCI(-e) kaart eigenlijk altijd wel gunstiger dan een USB ontvanger. Dit met name door de grotere antennes.
Check even de Pricewatch, er staan er meerdere in met gunstige reviews voor rond de 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In het algemeen eens met ShitHappens, maar situaties kunnen verschillen. Bedenk dat de low-end kaarten (en met jouw budget zit je in de low-end) antennes hebben die zonder enige verlengsnoer direct achter de PC uitsteken. Als die PC bijv laag bij de grond met allemaal kabels erachter in een kast zit, heb je zo ongeveer de slechtst denkbare plek voor WiFi-ontvangst. Dan ben je beter af met een USB-dongle aan een een USB verlengsnoer. Ook bij USB zit je met dit budget in de low-end te vissen, dus verwacht geen wonderen qua ontvangst en dus snelheid.

Maareh... dit is een vaste PC. Vaste PCs horen een vaste (bedrade) netwerkverbinding te krijgen. WiFi is zelfs in het beste geval niet volledig te vertrouwen en is noch qua bandbreedte noch qua stabiliteit met een draad te vergelijken. Voor EUR 30 koop je tientallen meters Cat6 kabel (zelfs van dat nieuwe platte spul dat makkelijk tussen ondervloer en laminaat te leggen is). Lijkt me een veel betere investering.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leisureforce
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-04-2023
Bedankt voor de antwoorden.

Toch nog maar eens kijken of een vaste verbinding een oplossing is dan!