Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor Windows 8.1 kun je zgn. Themes downloaden voor je desktop appearance (desktop rightclick-> Personalise). Leuk een aardig, maar vervolgens wordt ook de screensaver altijd ingesteld op waarden uit het theme (?), volgens mij altijd standaard: 1 minuut, zwart scherm.

Dat wil ik niet, ik heb nooit een screensaver aanstaan, en zeker niet een met zo'n korte tijd van 1 minuut! De screensaver moet altijd gewoon uit staan.

Is er ook een setting dat een Theme de bestaande screensaver instellingen _nooit_ overruled? Of moet je dan altijd een variatie op het gedownloade Theme maken waarbij je de screensaver uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult het theme inderdaad even moeten aanpassen (inladen, screensaver settinkje veranderen, theme opslaan). Dat is veruit het snelste. Je kan supertechnisch vast wel een scriptje maken wat de basis-XML van elke .mstheme file uitleest en vervolgens wat aanpast maar dit is zo'n gevalletje: je bent, tenzij je zelf graag elke 5min wisselt, sneller klaar door even die twee klikken te doen (en het theme op te slaan als kopie zodat je het nooit weer hoeft te doen als je weer wisselt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, zoiets vreesde ik al.

Jammer dat er geen feature is waarbij je -of- kunt zeggen dat themes niet aan je screensaver settings mogen komen, -of- een complete uninstall van de screensaver functie kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Oh, je kan via group policies de boel overrulen, maar of je die weg nou wilt bewandelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga DEBUG.COM wel proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga DEBUG.COM wel proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het updaten van een Theme is ook geen sinecure, als je naar personalisation gaat, kun je Themes niet updaten.

Activeer een Theme, update de screensaver settings. Nu onstaat er een nieuw theme: Unsaved Theme. Delete het oorspronkelijke theme, rename het Unsaved Theme naar het oorspronkelijke theme,

Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Updaten werkt dus niet, want als je het oorspronkelijke Theme weggooit, werkt je kopie met de screensaver op uit niet meer. Dan is al het fotomateriaal voor de achtergronden weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Edit van posts wordt op Tweakers gewaardeerd. Een nieuwe post is niet nodig :)

Waarom debug.com? Je wilt het overrulen wat niet lukt en nu wil je debug gebruiken om via Assembly taal proberen de "feature" te by-passen? I'm lost :)

Erg logisch is het misschien niet, maar is een andere theme niet een optie dan? Dan gewoon de screensaver uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, probeer maar eens een theme op te halen bij Microsoft en dan de screensaver uit te zetten. Dan onstaat er een unsaved theme. Je kunt een theme niet updaten. Als je het nieuwe theme vervolgens saved en het oude theme verwijdert is het nieuwe theme zn achtergronden kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ga naar C:\Users\NAAM\AppData\Local\Microsoft\Windows\Themes\

Daar staan je gedownloade themes, vervolgens open je de .theme in notepad of ies dergelijks en haal je de tekst achter SCRNSAVE.EXE= regel weg.

Nu zal de screensaver op GEEN staan bij het selecteren van de theme. :)

Een andere wellicht simpelere oplossing is om de screensaver timeout te zetten op 9999, dan heb je er waarschijnlijk ook geen last van, en hoef je niet die bestanden aan te passen.

[ Voor 24% gewijzigd door Soldaatje op 21-12-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat kan idd, en dan nog: je had je aangepaste theme gewoon kunnen saven (staat een knopje: save as). Dan is dat unsaved theme ineens geen unsaved theme meer! Maar een kopietje. De achtergronden zijn onderdeel van zo'n "pack", een soort van zipped component wat geinstalleerd wordt via een package manager in het path wat Soldaatje aangeeft. Heel handig, maar één file op het internet. Als je het originele theme wist, dan is het hele package weg (inclusief de referenties naar geluid/wallpapers/custom screensavers van je nieuwe theme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een gedoe allemaal, maar bedankt voor de tips, ik had zelf die directory en SCRNSAVE.EXE regels in de files aldaar ook al ontdekt, maar wat jammer dat dit weer nodig is allemaal, ik had verwacht dat het tegenwoordig allemaal wat beter geregeld zou zijn in Windows... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Gewoon even voor mijn nieuwsgierigheid: waarom steek je zoveel tijd in zoiets (in mijn ogen dan) triviaals?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat vind je precies triviaal? Ik heb een mooi nieuw scherm dus vind het prachtig daar leuke achtergronden op af te beelden, Themes leken me een eenvoudige ('triviale' ?) oplossing. Helaas worden in Themes ook de screensaver-instellingen meegenomen, je kunt deze niet op een eenvoudig manier overrulen dwz uitsluiten van Theming. Dit betekent voor sommige Themes dat het scherm al na 1 minuut op zwart gaat, dat moet dus niet!

Een ding wil ik wel toegeven, ik had zelf ook verwacht er niet zo lang mee bezig te zijn, en ik heb eigenlijk nog steeds geen bevredigende oplossing gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet color op automatisch zetten en enkel de wallpaper wijzigen als je een andere wil?
Of wallpaper slide show met interval naar keuze..

Themes gebruiken is zoooo Windows XP... :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat je met Themes met 1 druk op de knop weer een setje verrassende backgrounds binnenhaalt, met kwaliteitsfotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Als je een theme installeert, kun je toch daarna instellen dat de screensaver uit moet?
De waarde voor de screensavertimeout ligt ergens vast in het register, dus als je een registrykeybestand maakt met de goede waarde, zou je met een ferme dubbelklik daarop de timeout in 1x in kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik accepteer geen registry hacking voor zoiets triviaals. Vaak zijn registry aanpassingen ook niet nodig omdat er een 'geheime' manier via de Windows GUI is. Ik bedoel dus een niet intuitieve GUI handeling. De registry blijf ik zoveel mogelijk buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07
Ik begrijp het probleem niet zo goed. Ik heb nog nooit gehad dat een Theme gelijk ook mijn screensaver activeerde. En dan nog, het is vervolgens eenvoudig uit te schakelen.

Beetje van een mug een olifant maken lijkt mij....of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Toch klopt het wel, ik heb ook twee themes gedownload, en gek genoeg stellen die ook de screensaver in op "zwart scherm".
Het is inderdaad wel makkelijk uit te zetten, dus echt een probleem is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:14:
Ik begrijp het probleem niet zo goed. Ik heb nog nooit gehad dat een Theme gelijk ook mijn screensaver activeerde. En dan nog, het is vervolgens eenvoudig uit te schakelen.

Beetje van een mug een olifant maken lijkt mij....of niet?
Tsja, ik gebruik windows als Game systeem naast een macbook pro met OS X, dus de ongerijmdheden in Windows 8.1 vallen me extra op zeg maar.

Het eenvoudig uitzetten is waar, maar je zou willen dat het theme dan automatisch geupdate wordt, dat is dus niet zo, er ontstaat een nieuw unsaved theme. Het zou wat mij betreft opgelost zijn als MS de update gewoon doorvoerde in de active theme, vergelijk het met 'save' ipv de impliciete 'save as' naar 'Unsaved Theme'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07
Tja.....dit is nu eenmaal hoe het werkt....en al jaren werkt :+ Misschien wordt het in Windows 10 wel helemaal anders.....wie weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:13:
Ik accepteer geen registry hacking voor zoiets triviaals. Vaak zijn registry aanpassingen ook niet nodig omdat er een 'geheime' manier via de Windows GUI is. Ik bedoel dus een niet intuitieve GUI handeling. De registry blijf ik zoveel mogelijk buiten.
Accepteer geen registry hacks, maar wel met debug.com in de weer? Right. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was just kidding, moet er overal een smiley bij dan, debug.com bestaat niet eens meer in Windows 8.1 :)
Pagina: 1