Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Noord-Korea eist aandeel in onderzoek naar Sony-hack

Pagina: 1
Acties:

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
Hello,

In dit bericht viel mij het volgende op:
Het staatspersbureau KCNA laat dat zaterdag in een verklaring weten. Noord-Korea ontkent iets te maken te hebben met de recente hack op de servers van Sony, waarbij onder andere bedrijfsgegevens en onuitgebrachte films werden buitgemaakt.
Iets moet gok ik niets zijn?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik gok van niet.

• henkbiertank
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 14:22
Update 22:29 uur: De VS heeft gereageerd door te zeggen dat Noord-Korea kan helpen door toe te geven dat zij schuldig zijn aan de hack. Reuters meldt op basis van een woordvoerder dat de Amerikaanse autoriteiten van mening blijven dat de Koreanen schuldig zijn.
De VS hebben gereageerd. VS blijft meervoud ;)

Als je dit leest, verdoe je je tijd

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-11 17:33
Gevarieerd taalgebruik is goed, maar het onderstaande komt toch licht racistisch over op mij. Wat mij betreft is een andere woordkeuze het overwegen waard.
De Verenigde Staten en Noord-Korea liggen met elkaar in de clinch nadat bekend werd dat de Aziaten achter de omvangrijke cyberaanval op Sony zouden zitten.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
ra·cis·tisch (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1 discriminerend op grond van ras

Het noemen van een groep maakt het niet racistisch. Racistisch zou zijn: "Aziaten mogen Sony niet hacken, blanken wel".

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-11 17:33
Het benoemen van de groep in deze context kan wel degelijk als racistisch worden opgevat. Strikt genomen hoeft dat niet zo te zijn, zoals je aangeeft. Let ook op mijn voorzichtige woordkeuze. Ik zeg niet dat de schrijver een racist is en ik ga er vanuit dat dat ook niet zo is, maar het taalgebruik van deze Kaukasiër* komt bij mij wel licht racistisch over. Wellicht dat dit bij anderen ook zo is.

* Ik weet niet tot welk ras de schrijver behoort (ik weet niet eens wie het heeft geschreven), maar ik probeer mijn punt kracht bij te zetten door, al dan niet onjuiste, maar sowieso irrelevante informatie toe te voegen welke racistisch opgevat kan worden.
Pagina: 1