IP adres wordt steeds 'gebannend' van mijn eigen website...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Heel vreemd probleem heb ik momenteel.

Op een gegeven moment vandaag kon ik mijn eigen website niet meer bezoeken. Ik besloot eens te kijken naar de My_SQL database, maar kon niet meer inloggen. Er gebeurde simpelweg niks als ik dat deed. Als gevolg kon ik de website niet zien.

Ik kwam er toen achter dat andere mensen hem wel gewoon konden zien. Ook kon ik zelf via 3G ook de website bezoeken.
Ik heb toen gebruik gemaakt van een IP-changer (ZenMate) en warempel, het werkt weer en ik kon ook in de my_sql database.

Maar, je raadt het al, 2 uur later werd ook dat nieuwe IP-adres 'gebanned' en kon ik zowel niet meer naar de website als in de sql database. Zelfs Google werd op een gegeven moment niet meer beschikbaar met die Zenmate aan!

Wat is hier aan de hand? Is het mogelijk dat ik het slachtoffer ben van een of andere hacker die mij zit te fucken? Andere verklaringen??

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
waarschijnlijk probeer je, onbewust en/of in de achtergrond, om op een of andere service op die server in te loggen met een foutief paswoord, en word je na x aantal keer geblocked.
best eens navragen bij je hosting provider of deze stelling a) klopt en b) op welke service je dan wel probeert in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Thanks mister!

Nee fout inloggen heb ik niet gedaan en lijkt me ook sterk.
Wel heb ik vandaag aan de website gewerkt en dus heel veel aangepast / geupload / gedownload, de pagina tig keren vernieuwd, etc.

Zou het daar mee te maken kunnen hebben?
Vind het alleen vreemd dat het IP adres wat ik daarna aannam ook binnen de kortste keren wordt geblokt...

Ik heb het nagevraagd bij de hostingservice maar die zullen maandag pas reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoakCraw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik heb dit ook al eens gehad. Er werden toen veel requests gedaan naar de server bij het open hebben van de website. Op dat moment gebruikte ik live.js om zonder refresh CSS veranderingen te zien op de website. Mijn IP werd geblokkeerd door teveel requests in een korte periode. Gebruik je toevallig ook zoiets wat veel requests genereert?

[ Voor 11% gewijzigd door CoakCraw op 21-12-2014 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Nee zoiets niet.

Heb wel Filezilla (FTP-client) gebruikt vandaag. Genereert ook wel wat connecties. Maar dit heb ik in het verleden ook wel gebruikt zonder problemen.

Tja afgelopen 2 dagen dus veel er aan gewerkt en gerefreshed. Dat is het enige wat ik kan verzinnen zelf.

Zou het wellicht ook een 'hacker' kunnen zijn die mij handmatig blocked ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Best kans dat ze iets van een anti-DOS systeem hebben draaien.
ALs je dan een FTP client gebruikt die meerdere connecties tegelijk legt (zodat je meerdere bestanden tegelijk kan uploaden) kan dat best gezien worden als een DOS aanval en dan wordt je geblockt.

Welke software gebruik je allemaal voor het werk aan je website? Kan zomaar dat er iets bij zit wat wordt gezien als niet-kosjer.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Inmiddels kan ik de website weer gewoon bekijken met eigen IP-adres.

Verwacht dus dat ik inderdaad een 24-uurs ban heb gekregen ofzo. Verwacht hier morgen een reactie terug op.

Toch vreemd. Ik gebruik alleen Filezilla en de Wordpress editor voor het werk aan website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik kom ook regelmatig op de ip-ban lijst van m'n host te staan. Dat gebeurt wanneer ik grote hoeveelheden bestanden upload of download (ook met FileZilla). Er wordt daardoor blijkbaar een firewall-rule getriggerd die mij automatisch een ip-ban oplevert.

Ik weet 99,99% zeker dat dit precies hetzelfde is als wat jij nu meemaakt.
Pagina: 1