MediaMarkt 130 euro cadeaubon - 5 dagen te vroeg

Pagina: 1
Acties:
  • 10.718 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 12:50
Edit: help me als dit bericht verkeerd geplaatst staat. Ik wist niet waar het anders moest.

Beste Tweakers,

Ik heb een vraag en ik voel me redelijk beduveld. Ik heb op 13 december 2014 een Macbook pro retina 2014 gekocht bij Media Markt. Ik heb toen nog voor aankoop gevraagd of er nog acties waren waarbij ik een cadeaubon of een bepaalde korting kon krijgen bij de aankoop. Toen zei de desbetreffende vrouw aan de telefoon dat dit niet het geval was en dat er ook geen kortingsacties aan zaten te komen.

Nu, 20 december 2014, loop ik net langs een bushalte en verdomd, wat staat daar: Koop binnen 18 en 24(?) december 2014 een Macbook 13" en ontvang een 130 euro cadeaukaart!

Ik voel me zwaar bedonderd, want dit grapje ontneemt me feitelijk gewoon 130 euro. Als mevrouw van de MM mij goed had voorgelicht had ze me kunnen zeggen dat als ik een week wacht, ik die cadeaukaart had kunnen hebben.

Ik zit te denken a.s. maandag terug te gaan en mijn mondje erover open te trekken. Hoe groot schatten jullie mijn kansen en vinden jullie dat ik in mijn recht sta? Zeker gezien het eerdere contact met de klantenservice?

Ik hoor het graag,

Groet,

Een teleurgestelde jongeman, typend op zijn Macbook.

[ Voor 4% gewijzigd door SmartHomer1993 op 21-12-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Hallo dennis,

Je kan het proberen en misschien €130,- cadeaukaart ontvangen maar ik schat je kansen klein in.. Je staat namelijk niet in je recht je kan de mediamarkt niet van iets beschuldigen omdat ze €130,- cadeaukaart weggeven. Je kocht je laptop zo zonder cadeaukaart dat was hoe het was ''afgesproken''. dat de klantenservice zegt dat er geen actie komt en er later wel een actie blijkt te zijn waar je op hebt willen wachten kan je denk ik niet in je recht staan.

Kortom in mijn ogen sta je niet in je recht en zijn je kansen klein maar niet geschoten is altijd mis. Wel moet je gaan wanneer de actie nog loopt dus inderdaad vandaag.

En als je uiteindelijk niks krijgt kan je het zo zien dat de actie gewoon niet is geweest...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als het goed is krijg je die bon nog wel.
Ik heb dat een keer gehad met een iPod, de week nadat ik hem had gekocht was hij in de aanbieding.
Ik kon komen met de bon en ik kreeg de het verschil tussen de door mij betaalde prijs en de aanbiedingsprijs terug.
Ik kreeg toen te horen dat ze dat doen als iemand maximaal 14 dagen terug hetzelfde artikel heeft gekocht zonder korting.
Weet alleen nu niet meer of ik geld heb terug gekregen of een tegoedbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
Sorry ik heb het topic ergens anders opnieuw geopend (zie mijn profiel) want hier statie niet goed,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagste prijsgarantie
5.1 Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de klant een aankoop doet
in een vestiging van Media Markt (met uitzondering van de webshop) en binnen veertien
dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de
klant van Media Markt het prijsverschil contant retour, de voorwaarden hiervan zijn:
a. Het product is nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar.
b. Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst,
advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de
betreffende aanbieder.
c. De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de
vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan.
d. Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via
internet.
e. Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop,
groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijv. op het terrein van toelating in
Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, etc.
f. Het prijsverschil moet aanwezig zijn op het moment dat de klant een beroep doet op de
laagste prijsgarantie.

Als het product nieuw en ongebruikt is kan je eenvoudig binnen 14 dagen terugbrengen en weer kopen voor de 'goedkopere' prijs.

Je kan altijd langsgaan met de bon en je situatie uitleggen. Wellicht heb je mazzel, maar ze hebben zich wel ingedekt dus zeer kleine kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
In plaats van direct beginnen te roepen dat je je zwaar bedonderd voelt, kan je ook eerst bij de Media Markt vragen of ze iets voor je kunnen betekenen. Sowieso als je binnen 14 dagen teruggaat, zullen ze waarschijnlijk niet moeilijk doen en dan heb je je nu boos zitten maken om niks.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 17:45
Heb je de macbook doos weggegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
Ik heb alles nog. En het is binnen 14 dagen. Ik ga maandag wel terug. En Hahn, bedankt voor je input. Misschien komt mijn bericht bozer over dan bedoeld, maar het is op z'n minst een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden

De macbook is echter al wel in gebruik. Maar of ik hem nou inlever en vervolgens diezelfde weer terugkoop, of dat ik hem al thuis heb en alleen met mijn aankoopbon die cadeaukaart kom halen: wat de hell makes the difference?

[ Voor 33% gewijzigd door SmartHomer1993 op 21-12-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:57

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

*knip* dat soort adviezen zijn niet de bedoeling en kunnen de problemen vergroten.

[ Voor 77% gewijzigd door gambieter op 21-12-2014 00:42 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
dennisprins schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:34:
Ik heb alles nog. En het is binnen 14 dagen. Ik ga maandag wel terug. En Hahn, bedankt voor je input. Misschien komt mijn bericht bozer over dan bedoeld, maar het is op z'n minst een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden
Ik snap dat je denkt 'ik had er zelfs nog naar gevraagd!', maar je moet wel bedenken dat het een winkel is die draait om dingen verkopen en het liefst voor zoveel mogelijk. Dus ze hebben liever dat je je MacBook nu koopt dan over een tijdje met korting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Twee topics met dezelfde vraag openen is niet de bedoeling, ik heb even wat knip- en plakwerk gedaan; omdat het afhandeling van een conflict/vraag is, past het beter in het Shopping Forum :)

Heb je gebeld met een specifiek filiaal, of met een algemene klantenservice? Is het een algemene aanbieding, alleen de webshop, of alleen specifieke filialen?

Maar zelfs daar zal het moeilijk zijn om rechten te gaan ontlenen aan een dergelijk gesprek, het kan goed zijn dat die actie nog niet bekend was daar. Je bent op zich ook niets kwijt geraakt, je hebt alleen een voordeeltje misgelopen.Ik zou eerder proberen coulance te krijgen, ipv stennis te gaan schoppen.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 21-12-2014 00:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
gambieter schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:38:
[mbr]Twee topics met dezelfde vraag openen is niet de bedoeling, ik heb even wat knip- en plakwerk gedaan :) [/]

Heb je gebeld met een specifiek filiaal, of met een algemene klantenservice? Is het een algemene aanbieding, alleen de webshop, of alleen specifieke filialen?

Maar zelfs daar zal het moeilijk zijn om rechten te gaan ontlenen aan een dergelijk gesprek, het kan goed zijn dat die actie nog niet bekend was daar. Je bent op zich ook niets kwijt geraakt, je hebt alleen een voordeeltje misgelopen.Ik zou eerder proberen coulance te krijgen, ipv stennis te gaan schoppen.
Dat was ook de bedoeling. Desnoods met een heel sip gezicht. Nou goed, nu kan ik er niks aan veranderen. Ik ga maandag terug en voor degenen die willen weten hoe het afloopt: ik laat het hier zsm weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:44
En dat is dus fraude.... Daarnaast, volgens mij staan de serienummer op de bon...

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 21-12-2014 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
Serienummer staat inderdaad op de bon. Dus het is en fraude, en je wordt hoe dan ook gepakt. Dus dat is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:02
Ondanks dat de winkelformule anders doet geloven zijn ze toch erg service gericht. Afgelopen jaar een soundbar gekocht die binnen 2 weken 3x in prijs zakte en 3x het verschil in prijs terug gekregen. Ik zou dan ook even langs gaan met je bon bij de servicebalie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 16:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb het gehad met een galaxy s, week nadat ik hem gekocht had was ie 50 euro afgeprijsd. Langsgegaan met de bon en kreeg zonder discussie 50 euro terug.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Zolang je in je 14 dagen recht staat doen ze zeker niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
dennisprins schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:20:
Ik heb een vraag en ik voel me redelijk beduveld. Ik heb op 13 december 2014 een Macbook pro retina 2014 gekocht bij Media Markt. Ik heb toen nog voor aankoop gevraagd of er nog acties waren waarbij ik een cadeaubon of een bepaalde korting kon krijgen bij de aankoop. Toen zei de desbetreffende vrouw aan de telefoon dat dit niet het geval was en dat er ook geen kortingsacties aan zaten te komen.
In principe kun je schade verhalen op basis van de oneerlijke handelspraktijk. Maar als ze je stellingen betwisten dan moet je dit verhaal wel kunnen bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gewoon even bij de mediamarkt binnen lopen en je ervaring op een vriendelijke manier uitleggen aan een van de managers. Ik schat de kans wel goed in dat ze je alsnog die waardebon geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

En denk er aan, met honing vang je meer vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
alfatrion schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:09:
[...]

In principe kun je schade verhalen op basis van de oneerlijke handelspraktijk. Maar als ze je stellingen betwisten dan moet je dit verhaal wel kunnen bewijzen.
Welke "schade"? Hij heeft toch gewoon een fijne laptop?
Waarom voelen mensen zich altijd benadeeld en denken recht op van alles te hebben?
Verder is het telefonische gesprek voor de aankoop niet te bewijzen en ik zet daar persoonlijk mijn vraagtekens bij of dit gesprek heeft plaatsgevonden. Het klinkt wat "fishy" en er bij verzonnen om de teleurstelling kracht bij te zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Bart2005 op 21-12-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 10:31

P_Tingen

omdat het KAN

Maakt niet veel uit of het telefoongesprek nou wel of niet plaats heeft gevonden, binnen 14 dagen is de mac goedkoper geworden, simpel zat.

Overigens ter verdediging van de mevrouw aan de telefoon: het zou natuurlijk kunnen dat zij domweg niet weet wat voor acties er over een aantal weken aankomen.

Wijsheid: onderschat nooit het gebrek aan communicatie binnen een organisatie.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
P_Tingen schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:47:
Maakt niet veel uit of het telefoongesprek nou wel of niet plaats heeft gevonden, binnen 14 dagen is de mac goedkoper geworden, simpel zat.
Alleen is de Media Markt niet verplicht om binnen 14 dagen geld terug te geven als iets goedkoper is geworden. Dat is een dienst die ze zelf bieden, waar ze dus ook zelf de regels voor kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Hahn schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:49:
[...]
Alleen is de Media Markt niet verplicht om binnen 14 dagen geld terug te geven als iets goedkoper is geworden. Dat is een dienst die ze zelf bieden, waar ze dus ook zelf de regels voor kunnen maken.
Hoezo niet?

Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:

De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde winkel van Media Markt.
Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
Het product is ongebruikt.
Kijk hiero.

Dus je kunt hem gewoon terugbrengen, je geld terugvragen en in één vloeiende beweging een nieuwe meenemen naar de kassa. Handiger is wellicht om het even te overleggen zodat je deze ingewikkelde exercitie niet hoeft te doen, maar je staat 100% in je recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
P_Tingen schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:58:
[...]

Hoezo niet?

[...]

Kijk hiero.

Dus je kunt hem gewoon terugbrengen, je geld terugvragen en in één vloeiende beweging een nieuwe meenemen naar de kassa. Handiger is wellicht om het even te overleggen zodat je deze ingewikkelde exercitie niet hoeft te doen, maar je staat 100% in je recht.
Wat jij nu zegt is wat anders dan wat ik zei. Ik had het over teruggaan naar de Media Markt en zeggen 'ik wil mijn korting'. Jij hebt het over product retourneren en een nieuwe kopen.

En bij een laptop is dat sowieso lastiger, want je hebt dan te maken met informatiedragers, dus Media Markt kan in z'n recht staan om te weigeren als 'ie al in gebruik is.

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 21-12-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
P_Tingen schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:58:
[...]

Hoezo niet?

[...]

Kijk hiero.

Dan negeer je het 3e en 4e punt van de voorwaarden voor het gemak?

Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
Het product is ongebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Bart2005 op 21-12-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
Hahn schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:59:
[...]

Wat jij nu zegt is wat anders dan wat ik zei. Ik had het over teruggaan naar de Media Markt en zeggen 'ik wil mijn korting'. Jij hebt het over product retourneren en een nieuwe kopen.

En bij een laptop is dat sowieso lastiger, want je hebt dan te maken met informatiedragers, dus Media Markt kan in z'n recht staan om te weigeren als 'ie al in gebruik is.
En hij heeft hem al in gebruik. Zijn post is geschreven op zijn laptop.
Hij zou er ook gewoon tevreden over kunnen zijn. Life goes on. Er is geen "schade" m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Of hij kan het gewoon vriendelijk vragen. Ik gok dat jij in zijn geval ook niet zou denken "volgende keer beter" als de mogelijkheid er is dat je toch nog €130 korting/cadeaubon krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Bart2005 schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:57:
[...]

En hij heeft hem al in gebruik. Zijn post is geschreven op zijn laptop.
Hij zou er ook gewoon tevreden over kunnen zijn. Life goes on. Er is geen "schade" m.i.

Ja dat klopt. Je kan er ook best discussie over krijgen, maar bij een laptop is het zo ongeveer onmogelijk om erachter te komen of het is wat je hebben wil zonder de verpakking te openen. Ik kan je zo geen bron overleggen, maar in het aankoopforum komt het met enige regelmaat voorbij dat webshops moeilijk doen omdat het product niet maagdelijk in de verpakking zit. Dat kan gewoon niet met een laptop, die MOET je wel aanzetten en proberen vooraleer je erachter kan komen dat het niet is wat je hebben wil.

Natuurlijk is het een beetje lame, vanuit de MM bezien, wanneer een klant terugkomt met het verhaal dat de laptop niet is wat hij hebben wil, maar wel 15 minuten later met precies hetzelfde model naar buiten loopt. Net zo lame als het is dat je een laptop koopt die 2 weken later in de aanbieding is. In beide gevallen staat degene die het doet (de MM bij het verkopen, TS bij retourneren) vol in zijn recht, maar toch voelt de ander zich genaaid. En ook wel een beetje terecht denk ik.

Daarom zei ik ook dat het handiger is te overleggen. Je kan altijd deze route nog bewandelen, maar zoals anderen hier melden, is de MM redelijk soepel (zelf geen ervaringen mee) dus je komt wellicht in overleg een heel eind. Voor een bon van € 130 ben je in ieder geval wel gek als je het niet in ieder geval probeert.

[ Voor 9% gewijzigd door P_Tingen op 21-12-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
Hahn schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:00:
Of hij kan het gewoon vriendelijk vragen. Ik gok dat jij in zijn geval ook niet zou denken "volgende keer beter" als de mogelijkheid er is dat je toch nog €130 korting/cadeaubon krijgt.
Echt hoor, ik zou daar niet mee zitten dat ik door de loop van omstandigheden en het aankoopmoment die bon zou mislopen. Verder mee eens, vriendelijk vragen dat is de oplossing. Anders pech, shit happens.
En hij heeft een hele fijne macbook, reden genoeg om tevreden te zijn.

Verder vond ik dit zo'n TS van: ik ben benadeeld! Waar kan ik mijn recht halen en wie kunnen we de schuld hiervoor geven.. En dat is nooit de TS zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door Bart2005 op 21-12-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 18:28

BPP

Is dit een actie van de MM of bedoel je soms deze?

http://icentre.nl/kerst

Want volgens mij staan deze op de bushokjes en niets van de MM. Naar mijn weten, want ik heb ze ook gezien (in Apeldoorn op het station). :P

[ Voor 49% gewijzigd door BPP op 21-12-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
BPP schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:11:

Want volgens mij staat deze op de bushokjes en niets van de MM. Naar mijn weten, want ik heb ze ook gezien. :P
Dat zou nog wel even een geweldige topictwist zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

BPP schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:11:

Want volgens mij staan deze op de bushokjes en niets van de MM. Naar mijn weten, want ik heb ze ook gezien (in Apeldoorn op het station). :P
of equavilenten
http://apple-aanbieding.n...cbook-pro-of-macbook-air/

Deze acties is geldig bij:
iCentre
iVizi
A-Mac
Xando

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Fish schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:50:
[...]

of equavilenten
http://apple-aanbieding.n...cbook-pro-of-macbook-air/

Deze acties is geldig bij:
iCentre
iVizi
A-Mac
Xando
Dat weet ik niet, maar je link zegt 2013. Het kan overigens best zijn dat de reclame van A-Mac was. Maar volgens mij niet van de MM.

[ Voor 18% gewijzigd door BPP op 21-12-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ow :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Deels gelijk, want iVizi en A-Mac en hebben dezelfde actie nu ook lopen. :P

Edit: en Xando ook. Je hebt dus gelijk, behalve de link. Want die was van vorig jaar. :+

[ Voor 19% gewijzigd door BPP op 21-12-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

"toevallig" ..

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

P_Tingen schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:00:
Ja dat klopt. Je kan er ook best discussie over krijgen, maar bij een laptop is het zo ongeveer onmogelijk om erachter te komen of het is wat je hebben wil zonder de verpakking te openen. Ik kan je zo geen bron overleggen, maar in het aankoopforum komt het met enige regelmaat voorbij dat webshops moeilijk doen omdat het product niet maagdelijk in de verpakking zit. Dat kan gewoon niet met een laptop, die MOET je wel aanzetten en proberen vooraleer je erachter kan komen dat het niet is wat je hebben wil.
Geen enkel verband met elkaar.....

De MM regels zijn coulance regels die ze zelf opgesteld hebben voor aankopen in de winkel. Webshops hebben echter met de Wet Koop op Afstand te maken die stelt dat ze helemaal niet mogen stellen dat het product ongebruikt en ongeopend is. Dat is een heel ander geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
Croga schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:09:
[...]

Geen enkel verband met elkaar.....

De MM regels zijn coulance regels die ze zelf opgesteld hebben voor aankopen in de winkel. Webshops hebben echter met de Wet Koop op Afstand te maken die stelt dat ze helemaal niet mogen stellen dat het product ongebruikt en ongeopend is. Dat is een heel ander geval.
Dacht ik ook. Hij doet heel makkelijk over gebruikte zaken en dat, als je er na een week niet tevreden mee bent, of je wilt hem ruilen voor een zelfde apparaat omdat je dan een kortingsbon ontvangt, dat dat gewoon moet kunnen en dat je daarmee dan in je recht staat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zit al de hele website van MM af te struinen voor die cadeaubon, kan het nergens vinden dus ik vermoed dat het idd iCentre en anderen is. Sowieso is het bij die 4 winkels standaard al 130 euro duurder om een Air te kopen 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 21-12-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Er is nog niet expliciet gezegd of het bij de MM-webwinkel gekocht is of bij een fysieke winkel, dat maakt nogal een verschil voor retourneren.

Maar voor de rest: gewoon even bij de MM zelf navragen morgen, en dat was het.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
De schade in deze casus is 130 euro.
Bart2005 schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:18:
Verder is het telefonische gesprek voor de aankoop niet te bewijzen (...).
Daarom schreef ik ook in principe. Overigens wordt dit standpunt misschien wel helemaal niet betwist (maar daar zou ik geen zaak op durven baseren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
Heb zelf ook een keer een soortgelijk probleem gehad bij Mediamarkt, TV gekocht op een donderdag, en die week er na was mijn TV in de aanbieding voor €70 minder. Telefoontje gepleegd naar de klantenservice over hoe en wat, en kon gewoon met de bon het verschil ophalen. Weet niet precies hoe het met cadeaukaarten zit, maar niet geschoten is altijd mis ;)

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
Tot groot ongeloof van mijzelf en de Mediamarkt is er iets fout gegaan met de reclamering van deze actie. De actie kom ik op Internet namelijk ook tegen, maar daar worden enkel iCentre, Dixons en nog wat andere APR's genoemd als participerende bedrijven. Gek genoeg stond het Mediamarkt logo op de bushalte poster hier op het station.

De poster is een uur nadat ik naar de mediamarkt ben geweest alsnog verwijdert en vervangen door de juiste. Lijkt een onhandige samenloop van drukwerk te zijn geweest als ik de mediamarkt mag geloven. Ik kom de actie verder ook niet meer tegen op hun website. Wellicht foutgegaan omdat de poster de huisstijlkleuren van Mediamarkt had.

Conclusie: de actie was alleen geldig bij APR's en niet bij mediamarkt, maar is op onverklaarbare wijze geplaatst met het Mediamarkt logo op de poster. De poster is nu vervangen. Helaas, dus geen actie voor mij.

Toch iedereen bedankt voor de support!

[ Voor 4% gewijzigd door SmartHomer1993 op 22-12-2014 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar dan kun je je er toch nog op beroepen dat hij 'elders goedkoper' is, en dus bij de MM de laagste prijsgarantie claimen? MM zal dan zeggen 'nee, de MacBook is niet goedkoper, hij is dezelfde prijs MAAR je krijgt er cadeaubonnen bij', maar dat is natuurlijk kul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 09:56
Als het de prijs was welke 130 euro goedkoper geworden was zou het geen enkel probleem zijn om het dit te regelen aan de informatiebalie. Die cadeaukaart is wat lastiger. Wat barticus hierboven zegt. TS is denk ik wel content met die cadeaukaart, dus dat zou helemaal prima zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op maandag 22 december 2014 @ 07:58:
Maar dan kun je je er toch nog op beroepen dat hij 'elders goedkoper' is, en dus bij de MM de laagste prijsgarantie claimen? MM zal dan zeggen 'nee, de MacBook is niet goedkoper, hij is dezelfde prijs MAAR je krijgt er cadeaubonnen bij', maar dat is natuurlijk kul.
Ja, echter is (in elk geval de Air 13" met 128GB) deze bij de 4 genoemde winkels 130 euro duurder dan bij MM (899 vs 1029) dus dat gaat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmiee
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 21:31
*knip* fraude en oplichting is dus geen oplossing

[ Voor 75% gewijzigd door gambieter op 23-12-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat wat 4 posts boven je staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
dennisprins schreef op maandag 22 december 2014 @ 04:41:
Tot groot ongeloof van mijzelf en de Mediamarkt is er iets fout gegaan met de reclamering van deze actie. De actie kom ik op Internet namelijk ook tegen, maar daar worden enkel iCentre, Dixons en nog wat andere APR's genoemd als participerende bedrijven. Gek genoeg stond het Mediamarkt logo op de bushalte poster hier op het station.

De poster is een uur nadat ik naar de mediamarkt ben geweest alsnog verwijdert en vervangen door de juiste. Lijkt een onhandige samenloop van drukwerk te zijn geweest als ik de mediamarkt mag geloven. Ik kom de actie verder ook niet meer tegen op hun website. Wellicht foutgegaan omdat de poster de huisstijlkleuren van Mediamarkt had.

Conclusie: de actie was alleen geldig bij APR's en niet bij mediamarkt, maar is op onverklaarbare wijze geplaatst met het Mediamarkt logo op de poster. De poster is nu vervangen. Helaas, dus geen actie voor mij.

Toch iedereen bedankt voor de support!
Is er misschien iemand die dit verhaal kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Bart2005 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:51:
[...]

Is er misschien iemand die dit verhaal kan bevestigen?
Ik woon zelf in Apeldoorn en heb de posters op het station gezien. (Onderaan de trappen naar de treinen toe) Die waren van de AMAC volgens mij. Die waren er vorige week al en daar stond zeker geen MM logo op. Wel in de kleuren wit en rood, dus misschien vandaar de verwarring. Een vriend van mij werkt bij de MM in Apeldoorn en vertelde mij dat hij nergens vanaf wist en er ook geen mensen langs voor zijn gekomen. Misschien dat TS een andere poster had gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door BPP op 23-12-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
"The plot thickens"
Ik heb de indruk dat TS er in zijn laatste post van alles bij fantaseert.
Misschien om zijn verhaal geloofwaardiger te maken, maar dat werkt averechts.
Hoe je dit op een nettere manier kunt zeggen weet ik even niet.

En als MM al 130 goedkoper is met deze laptop als de concurrent dan is het niet waarschijnlijk dat ze er ook nog een bon van 130 euro bij doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Bart2005 op 23-12-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:04

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

*knip* dit soort insinuaties zijn onnodig en zijn een vorm van op de man spelen.

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 26-12-2014 14:04 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Een gemiddeld persoon aan de telefoon is niet op de hoogte van aanbiedingen, dit is een andere afdeling en echt niet het hele bedrif is op de hoogte van aanbiedingen (dat zou niet echt goed werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
Bart2005 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:27:
"The plot thickens"
Ik heb de indruk dat TS er in zijn laatste post van alles bij fantaseert.
Misschien om zijn verhaal geloofwaardiger te maken, maar dat werkt averechts.
Hoe je dit op een nettere manier kunt zeggen weet ik even niet.

En als MM al 130 goedkoper is met deze laptop als de concurrent dan is het niet waarschijnlijk dat ze er ook nog een bon van 130 euro bij doen.
Als ik me inderdaad vergist zou hebben zou ik dit verhaal niet posten maar wijselijk mijn mond houden. Daarnaast al zou het ergens anders goedkoper zijn, dan had ik als nog geld teruggekregen hebben van MM, omdat die een laagste prijsgarantie bieden binnen 14 dagen na aankoop. Bedankt voor je vertrouwen.

Inderdaad zijn de posters rood met wit wat de illusie wekt van MediaMarkt. Ik heb destijds een foto gemaakt van de poster maar daar valt de hoek met het desbetreffende logo af, zodoende kan ik het verhaal niet harder maken dan het hier staat. Maar goed, het probleem is opgelost en afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 16:13
Bel de klantenservice daar maar voor. Topickaping is vervelend gedrag, dus svp achterwege laten.

[ Voor 81% gewijzigd door gambieter op 29-12-2014 22:25 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
koentjuh1987 schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:54:
[Mbr]Bel de klantenservice daar maar voor. Topickaping is vervelend gedrag, dus svp achterwege laten.[/]
Heb je het tegen mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 16:13
Nee een Modbreak maar zal het in het vervolg niet meer doen :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aangezien het probleem is opgelost, en om te voorkomen dat de discussie verder off-topic gaat, hang ik hier maar een slotje aan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.