Desktop > Laptop: Wat te doen met harde schijven?

Pagina: 1
Acties:

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Ik heb een laptop gekocht en wil van mijn desktop afscheid nemen. De laptop heeft maar 1TB opslag. In mijn desktop zitten nog (vrijwel volle) schijven: 2x2TB, 1x1,5TB en 1x1TB = 6,5TB in totaal. Nu ben ik op zoek naar een oplossing voor deze schijven. Met als randvoorwaarde:
- niet te dure oplossing
- continu benaderbaar
- snelheid moet zodanig zijn dat je er bijvoorbeeld iets direct van kunt afspelen (video)

Ik heb overigens ook al een NAS draaien (DS213j met 2x2TB).

Iemand een idee?

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:01

silverball

De wagen voor moderne mensen

Is dit niets http://www.aliexpress.com...BT-CLIENT/1356196075.html ??
Heb overigens geen idee hoe de performance is.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• vanDaal
  • Nu online

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Dat is voor USB schijven zo te zien. Mijn schijven zijn SATA.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 13:57
Ik ben van mening dat je zulke dingen moet vermijden.

Wat ik zou doen is de schijven verkopen en kijken of je een nas kan kopen met meer ruimte voor schijven of je huidige nas uitbreiden met 2*6tb schijven.

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:01

silverball

De wagen voor moderne mensen

vanDaal schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 21:08:
Dat is voor USB schijven zo te zien. Mijn schijven zijn SATA.
Sata naar usb is niet zo duur op dezelfde site ;)

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Verwijderd

verkopen en grotere schijven terugkopen of in USB casing zetten en aan je NAS hangen.

• vanDaal
  • Nu online

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
mr.DJ95 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 21:10:
Wat ik zou doen is de schijven verkopen en kijken of je een nas kan kopen met meer ruimte voor schijven of je huidige nas uitbreiden met 2*6tb schijven.
Pfoe, dan loopt het meteen wel in de papieren (alleen al 500 euro voor de schijven). Het liefste doe ik de bestaande schijven niet weg.

Ik heb nu de volgende alternatieven:
  1. 4x een USB case kopen (zoals roys zegt). Kost ongeveer 90 euro. Nadeel is dat je vier losse USB schijven hebt die je aan je netwerk moet hangen.
  2. Een Raid station (pricewatch: Sharkoon 5-Bay RAID-Station). Kost 190 euro (100 euro minder dan een NAS van die grootte).
  3. Een extra NAS (pricewatch: Synology DiskStation DS414j). Kost 290 euro. Of eventueel deze: pricewatch: Zyxel NAS540 (ook 190 euro)
Lastig, ben er nog niet uit...

[ Voor 5% gewijzigd door vanDaal op 21-12-2014 10:05 ]

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 13:57
Ik heb zelf gekozen voor een (zelfbouw) NAS met een JBOD configuratie toen ik dezelfde stap maakte. Mijn keuze zou uitgaan naar een nieuwe NAS. Of je moet die Sharkoon kunnen aansluiten.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:29
Je kan de desktop toch gewoon in de meterkast zetten en de schijven delen, dan heb je een "NAS". Veruit de goedkoopste oplossing.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• vanDaal
  • Nu online

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Op korte termijn wel, maar wilde juist van mijn desktop af vanwege de kosten. Continu een desktop aan houden vanwege een paar netwerkschijven is wat gortig. Tenzij ik iets van wake-on-lan inricht....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt je Synology ook expanden: pricewatch: Synology DX213 2B Expansion Unit (DX213)
Stop je daar die 2x2TB in, pak je voor die andere HDD,s een USB casing en hang je die evt ook aan je Syno.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-01 10:28
Wake-on-LAN hoef je niet in te richten, dat zit gewoon in je BIOS. Op de desktop zet je gewoon een energieprofiel aan waarbij de desktop na een bepaalde tijd uitgaat of in slaapstand.
Dit is de goedkoopste oplossing en hij kost zo (zonder beeldscherm) ook niet veel aan energie.
Enige nadeel is de vertragingstijd als je hem nodig hebt (een minuut).

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:29
vanDaal schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:19:
Op korte termijn wel, maar wilde juist van mijn desktop af vanwege de kosten. Continu een desktop aan houden vanwege een paar netwerkschijven is wat gortig. Tenzij ik iets van wake-on-lan inricht....
Nouja als je naar de prijzen kijkt zie je meteen dat het niet echt loont om iets anders te verzinnen. Haal bijv. de videokaart en alle andere overbodige hardware uit uit je desktop, dat zal al enorm schelen qua stroomkosten. Je kan daarnaast de CPU underclocken/undervolten om stroom te besparen.

Als je kijkt naar die 4x USB case voor 90 euro. Daar kan je 2 jaar een gemiddelde desktop PC van draaien. 190 euro 4 jaar. 290 euro... 6 jaar. En dat is dan nog zonder de stroomkosten van die oplossingen mee te nemen in de berekening. Bovendien is hergebruik van je desktop gewoon duurzamer :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:45

Croga

The Unreasonable Man

The Eagle schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:48:
Je kunt je Synology ook expanden: pricewatch: Synology DX213 2B Expansion Unit (DX213)
Stop je daar die 2x2TB in, pak je voor die andere HDD,s een USB casing en hang je die evt ook aan je Syno.
Jammer alleen dat die niet werkt in samenwerking met een DS213j zoals TS heeft.....
Pagina: 1