Siemens Logo! 8 PC--->LOGO! verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 19.396 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flor99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-08-2016
Beste ,

Ik heb onlangs een Siemens Logo! 8 gekocht . Ik had al ervaring met
de vorige versies die je via de usb kabel simpel verbind naar je computer .
Ik heb nu dus ook de nieuwe software Logo! V8.0 gekocht en wou een nieuw
programma op mijn nieuwe Logo! 8 zetten maar echter weet ik niet hoe dat bij deze gaat ,
ik heb de internet kabel in de Logo! 8 gestoken en doorverbonden naar mijn laptopinternetingang
maar verder weet ik niet hoe ik het nu juist moet verbinden om bestanden te kunnen uploaden naar mijn logo.
Zou iemand me willen helpen hiermee , dat zou heel fijn zijn want ik zit een beetje vast ... :/ Het Logo!8 led lampje is ook groen en is dus via internet verbonden . Maar ik kan dus niet verder met het verbinden van de pc naar de Logo!8.

MVG,
Flor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:15
Heb je ook Softcomfort V8 gedownload? De eerste keer dat je de logo in gebruik neemt, moet je eerst even rechtstreeks verbinding maken en IP-adres geven. Daarna kun je de logo pas aan het internet hangen.
Ik weet niet of je een download naar de logo kunt doen via het internet, verwacht van wel eigenlijk.

Maar eerst eens Softcomfort V8 downloaden: http://softadvice.informer.com/Logo_Soft-comfort_V8.html
Dat is normaal gezien wel payware, al weet ik niet hoe de stand van zaken tegenwoordig is. Ik heb V5 gekocht en steeds updates gedownload waardoor ik alle versies t/m V8 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flor99
Hallo Ramon ,
Ik heb deze software al gekocht , maar het probleem is dat ik niet begrijp hoe dat gedoe met dat ip adres werkt , hoe verbind je je logo dan met je pc , kan je me de stappen misschien uitleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Gewoon een netwerkkabel tussen logo en pc. In Softcomfort kun je dan op download klikken en dan verschijnt de connectie dialoog. Daar kun je zoeken naar aanwezige logo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flor99
ja dit doe ik altijd maar ik krijg een foutmelding : unable to acces remote device , ik heb al bijna alles geprobeerd maar weet echt niet hoe verder;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Kijk eens hier vanaf pagina 70. Daar staat exact beschreven hoe je verbinding moet maken.
Zolang je rechtstreeks verbinding maakt met de logo, met een utp kabel vanaf jouw pc, moet je in de interface dialoog de beschikbare logo's kunnen zien (desnoods even op refresh klikken).

Je kunt evt de ip settings van de logo wijzigen zodat hij een eigen, vast, adres krijgt in een netwerk. Ik zou dat nog even niet doen en gewoon rechtstreeks verbinding maken met een utp kabel.

Overigens is de foutmelding "unable to acces remote device" geen SoftComfort V8 foutmelding. Heb er even mijn productiemachine bij gepakt, en die foutmelding kan ik niet reproduceren.

[ Voor 36% gewijzigd door Ramon 73 op 21-12-2014 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 21:04
Ik ken die Logo niet, maar met andere apparaten die je via ethernet kan verbinden, kun je het ding ook gewoon op je LAN aansluiten, dus in switch of router pluggen en dan vanaf een willekeurige pc op je netwerk benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flor99
Beste,

Ik heb deze stappen al meerdere keren uitgevoerd maar als ik bv op test duw dan verkrijg ik eerst een icoon met zoeken naar BM en daarna krijg ik deze foutmelding van : unable to acces remote device .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646440

Beste

Wat er heel belangrijk is dat je ip adres in hetzelfde subnetwerk staat

Ik geef een voorbeeld:

Je subnetwerk is 192.168.1.1 dan moet de IP adres van je Logo ook beginnen met de 192.168.1.en dan kies je tot 100 bv 192.168.1.17

Zit je met een Subnetwerk van 192.168.3.20 dan begint je logo met 192.168.3.XXX

Zorg er wel voor dat het IP adres nog niet gebruikt wordt door een ander apparaat, conflicten,daarom is het persoonlijk aan te raden om boven de 50 te gebruiken bvb 192.168.1.50

Dan vind je pc normaal de Logo

Ip adres kan je veranderen op je Logo zelf

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 984193

Hallo allemaal, ik heb eveneens een logo!8 gekocht en ondervind dezelfde problemen om mijn programma naar de logomodule te installeren, ik dacht hier misschien wat tips te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik weet niet welke software je erbij kreeg, de TIA portal (subtiel genoemd naar de aandoening die je er van krijgt) kan een rechtstreeks aangesloten device vinden en zal een IP address aan de laptop adapter toekennen.
Mijn PLC was ooit al eens ingesteld als 10.0.0.1 en de laptop werd 10.255.255.241

http://w3.siemens.com/mcm...amples/Pages/Default.aspx
Daar staat een verhaaltje over Connection LOGO! to PC via Ethernet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-04 00:01
Het standaard ip adres op de logo is 192.168.1.1
Stel je netwerkadapter op de pc handmatig in op een ip adres uit dezelfde range als de logo
Als je dit gedaan hebt kun je vanuit logosoft comfort je logo configureren en programeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John9
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-06-2020
En het IP adres moet hoger zijn dan het adres van je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwchrist
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20-04 12:51
Ik heb het probleem dat een logo die ik al verbinding kan maken en een andere niet de zelfde logo ip aders het zelfde ingesteld de oudere ongeveer 1 jaar doe het wel en de twee nieuwe krijg ik geen verbinding mee.
Zie wel het ip aderes als ik die opvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Beter om even een eigen topic te maken, in plaats van een topic van 8 jaar oud omhoog te schoppen met een compleet andere vraag. (En daarbij duidelijk je vraag uiteen te zetten en wat je al geprobeerd hebt).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.