Onderwerp PC schoonblazen s al vaker aan bod geweest maar zoek zelf nog altijd een niet al te duur en ook niet te groot apparaat om dit te doen.
Stofzuigers kunnen statische elektriciteit veroorzaken in de luchtstroom dus niet aan te raden omdat dit beschadigingen kan opleveren aan elektronica.
Een goede compressor is voor occasional gebruik te groot/log/duur
Spuitbussen zijn ook niet allemaal goed en ook die zijn een dure aangelegenheid.
Nu dacht ik aan het aanpassen van een haarfohn. Sommige fohns hebben nl een ionisator ingebouwd dit zou de statische lading in de luchtstroom wegnemen.
Uiteinde van de fohn bouw ik dan een opzet stuk voor zodat er een vingerdik flexibel slangetje op past.
(te dunne slang geeft nl teveel tegendruk denk ik)
Mijn vraag aan de elektro experts hier wat die van het idee vinden.
Om een haarfohn met ionisator in koude stand, te gebruiken voor schoonblazen.
Stofzuigers kunnen statische elektriciteit veroorzaken in de luchtstroom dus niet aan te raden omdat dit beschadigingen kan opleveren aan elektronica.
Een goede compressor is voor occasional gebruik te groot/log/duur
Spuitbussen zijn ook niet allemaal goed en ook die zijn een dure aangelegenheid.
Nu dacht ik aan het aanpassen van een haarfohn. Sommige fohns hebben nl een ionisator ingebouwd dit zou de statische lading in de luchtstroom wegnemen.
Uiteinde van de fohn bouw ik dan een opzet stuk voor zodat er een vingerdik flexibel slangetje op past.
(te dunne slang geeft nl teveel tegendruk denk ik)
Mijn vraag aan de elektro experts hier wat die van het idee vinden.
Om een haarfohn met ionisator in koude stand, te gebruiken voor schoonblazen.