Steam-spellen download periode?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Topicstarter
Ik heb nog nooit met Steam gewerkt, maar ik sta momenteel op het punt om tijdens de Steam sale Rome Total War 2 aan te schaffen (nu 75% korting). Echter, op de SSD van mijn laptop is geen plaats om dit spel te downloaden (bovendien is mijn laptop uberhaupt niet krachtig genoeg om zo'n spel te kunnen draaien). De bedoeling is dan ook dat ik RTW nu alvast koop (met fikse korting dus) voor een desktopsysteem dat ik pas over een maand of vijf wil gaan aanschaffen. Nu dan mijn vraag:

Kan ik RTW2 aankopen zonder dat ik gedwongen word om het spel ook binnen een bepaalde termijn te downloaden? Het liefste zou ik zelfs de Steam software niet installeren, omdat dat ook alleen maar ruimte inneemt op mijn SSD (terwijl ik toch geen spellen op mijn laptop wil gaan installeren). Stelt Steam de downloadlink naar een spel maar een beperkte periode beschikbaar? Of kan ik via die link over vijf maanden ook nog gewoon RTW2 downloaden op mijn dan nieuwe desktop? Of is er helemaal geen downloadlink en werkt het allemaal sowieso anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:34

Sorbo

Uw hulp in huis!

Steam werkt niet met downloadlinks, verlopende games of andere onzin: Zolang steam beschikbaar is, kun je ook je games overnieuw downloaden. De software werkt als downloadmanager en beheerprogramma, en houdt alles netjes up to date en compleet, en stelt je in staat om de games te downloaden.

Je games vervallen dus niet, en 5 maanden is geen probleem. Ik heb mijn account al zo'n 9 jaar, en zelfs mn eerst gekochte games zijn nog downloadbaar en speelbaar. Ook bij RTW2 zal dit geen probleem zijn dus :)

Overigens is RTW2 wel vaker in de aanbieding geweest, en zijn zulke kortingen niet vreemd. Even wachten met kopen tot er een betere deal voorbij komt is dus misschien een goeie zet.

[ Voor 15% gewijzigd door Sorbo op 20-12-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 10:23

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Als je gewoon een code invoert bij Steam staat het spel voor altijd in je lijstje of Game Bibliotheek.. Maak dan helemaal niks uit wanneer of hoe vaak je het spel download of speel.

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:56
Volgens mij kun je hem gewoon aanschaffen zonder te hoeven downloaden. Je moet wel een Steamaccount aanmaken en het spel in je blibliotheek hebben staan.
Zodra je de nieuwe pc hebt, kun je Steam installeren en het spel downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 12:56
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Junia op 20-12-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:34

Sorbo

Uw hulp in huis!

Junia schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:50:
[...]

Je moet dus wel steam installeren op een systeem. Steam is een heel klein programmatje die vrijwel geen ruimte inneemt.
Voor het spelen van de game wel, maar de reden dat hij m nu niet wil installeren is een ruimtegebrek. Bij het kopen van een nieuwe gamebak zal er vast geen ruimtegebrek meer zijn ;) Dat, + de software is niet zo heel groot :)

Voor het aankopen van de game heb je alleen een account nodig, de aankoop kan volledig gedaan worden via de website, geen installatie nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:20

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik denk dat ik 60% van de games die ik op Steam heb gekocht nog noot heb gedownload.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Topicstarter
Binnen vijf minuten vijf reacties. This is why I love Tweakers!
Iedereen hartelijk bedankt voor de snelle en duidelijke beantwoording van mijn vraag!
Heb zojuist mijn bestelling gedaan, nog net op tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door choogen op 20-12-2014 18:52 ]

Pagina: 1