Windows 8.1 Service Pack 1?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 18:29

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Goedemiddag Tweakers,

ik keek net bij systeemeigenschappen op mijn Windows 8.1 computer en daar staat Service Pack 1 bij: http://1drv.ms/1sSpC3I (staat met rood aangegeven). Windows 8.1 heeft toch geen Service Packs? Mijn twee vragen zijn:

1. Hoe komt dit ''Service Pack 1'' hier te staan?
2. Hoe krijg ik dit weg?

Ik heb op Google wat gezocht alleen kon er hier niets over vinden.

Bij voorbaat dank voor alle hulp!

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien staat SP1 voor "update 1"? Deze: reviews: Windows 8.1 Update 1: muizenstapjes vooruit

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Net even gekeken op mijn win 8.1 pro, daar staat niks over servicepack of update 1.
Ben helemaal up to date voor zover ik weet.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Zelf zat ik eerst ook te denken aan update 1, maar het is al tijdje geleden dat ik die geïnstalleerd heb en het is me nooit eerder opgevallen. Ook lijkt het mij logischer dat ze er dan ''Update 1'' neergezet hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Wat is precies het probleem met dat dat er staat, dat je het weg wilt hebben? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoe "legaal" is deze Windows? Volgens mij heeft geen enkele normale Windows 8 installatie niet omdat er simpelweg geen Service Pack 1 bestaat zoals bij Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Windows heb ik gekocht bij Update.nl ongeveer een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je ziet een Windows 8.1 met SP1 vermelding vooral bij Engelse webshops te koop aangeboden. Is dit misschien oorspronkelijk een UK versie?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Nee was gewoon Nederlands toen ik hem kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Indien je tijdens het installeren niet de vraag gesteld heb gekregen in welke taal je Windows zou willen gaan gebruiken dan weet ik het nu ook even niet meer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Eerder stond dit er niet, het is me vandaag voor het eerst opgevallen maar het zou ook best kunnen dat het er al een week staat.

[ Voor 4% gewijzigd door PDZ op 20-12-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar WOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57
Volgens mij heb je nog wel meer truukjes uitgehaald met je Windows installatie, waar komt bijvoorbeeld dat PDZ logootje vandaan? Fabrikant PDZ? Die komen daar niet vanzelf te staan.

Ter vergelijking, mijn systeem-venster:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7Pc5giE.png

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Ramon schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:56:
Volgens mij heb je nog wel meer truukjes uitgehaald met je Windows installatie, waar komt bijvoorbeeld dat PDZ logootje vandaan? Fabrikant PDZ? Die komen daar niet vanzelf te staan.

[afbeelding]
Volgens mij kan je dat "gewoon" via regedit regelen (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation).

Ze verkopen via de site die je noemt verschillende 8 versies waarin in de naam van het product "sp1" staat. Doet vermoeden dat ze daar 8.1 mee bedoelen, maar ook ik heb nooit eerder gezien dat dat als "service pack 1" in de systeem eigenschappen terecht komt. Wat zegt de leverancier er zelf van?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ramon schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:56:

[afbeelding]
Ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat, maar bij XP was het genoeg om een plaatje in specifiek formaat en met specifiek pad+filenaam aan te maken en that's it, geen trucjes nodig.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57
Ja misschien, of misschien heeft ie een tooltje gebruikt die eigenlijk alleen compatible is met Windows 7 SP1 en daarom SP1 daar heeft neergezet, we weten het niet!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Die OEM informatie heb ik meteen na de Windows installatie toegevoegd en daarna was het er niet meteen dus ik zou het vreemd vinden als het daardoor komt. Zet ik trouwens bij elke computer door mij gebouwd erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe heb je die toegevoegd, ongeveer zoals ik het zei of een of ander vaag tooltje gebruikt?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Met OEM-Brander (http://stormpoopersmith.com/software/oem-brander/). Maar als het hierdoor komt dan zou het toch meteen daarna zo moeten zijn of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Zou het kunnen dat kb3000850 er iets mee te maken heeft? Heb zelf geen Windows, maar schijnt optioneel pakket te zijn dus wellicht dat daardoor verschillen optreden bij mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Het probleem is opgelost, ben met regedit naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion gegaan en daar ''CSDVersion'' verwijderd. Afgemeld en weer ingelogd en het was weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat noem ik niet opgelost. Iets heeft die sleutel gemaakt en het lijkt mij wel handig om uit te zoeken wat. Als je nou iets hebt verwijdert wat nodig is voor bepaalde werking, is dat nu stuk. Is 't iets dat door een hacked activatie is aangemaakt bij installatie, dan is blijkbaar de winkel niet in orde. Of er is een programma/update met een bug die 't maakt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Er is inderdaad iets wat dat Service Pack 1 er neer zet, als ik opnieuw opstart staat het er namelijk weer. Ik zal proberen 1 voor 1 kijken wat het veroorzaakt

Pagina: 1