Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickown
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 14:51
Synology Nas

Afbeeldingslocatie: http://asset0.cbsistatic.com/cnwk.1d/i/tim/2012/07/11/2_620x433.JPG

Ben al een tijdje opzoek naar een Synology Nas. Nu op het moment is er een aanbieding voor de DS412+.

Welke functies ga ik gebruiken
  • Cloud station
  • Videobewaking
  • Wordpress website's
  • Backup's maken van computers en websites
  • Films streamen
  • ESXi NFS
Vragen

Alleen nu vraag ik mij af is dit de juiste Synology Nas is voor mijn gebruik?
Het toestel is al twee jaar op de markt verkrijgbaar, hoelang bijft het apparaat nog beschikbaar voor updates?

Alvast bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Rickown op 20-12-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik heb zo'n vermoeden dat het wat mager is voor wat je wil, maar dat ligt ook een beetje aan hoe je het precies wil inzetten.
Ik ken die specifieke NAS niet, maar puur op basis van de hardware specificatie en ervaringen met andere NASsen en vergelijkbare hardware.

Films streamen kan op meerdere manieren.
Lezen van een file share, wat in essentie gewoon data doorgeven is en niet zoveel vermogen kost.
Maar je kan ook via DLNA willen werken (b.v. voor een SmartTV, Playstation3/4 of Xbox360/One), wat betekent dat je NAS moet gaan re-coden voor het apparaat wat om de video vraagt. Dat vraagt behoorlijk veel rekenkracht en dat gaat de Atom processor die in de DS412+ zit écht niet trekken. De Atom chips die ik ken hebben al genoeg moeite met een 1080P MKV file afspelen, laat staan on the fly recoden.

Verder het serveren van websites. Het ligt er helemaal aan hoeveel gebruikers daar gebruik van maken en hoe zwaar de software is. Opzich is een Atom gebaseerd unix/linux systeem daar best geschikt voor, mits je er niet al te veel van verwacht wanneer het ding het druk krijgt. Om zelf websites op te ontwikkelen is het bijvoorbeeld ruimschoots voldoende.

De rest wat je aandraagt is voornamelijk opslag verwerken, en dat is iets waar je van zo'n NAS mag verwachten dattie het daar niet warm van krijgt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickown
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 14:51
McKaamos schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:41:
Ik heb zo'n vermoeden dat het wat mager is voor wat je wil, maar dat ligt ook een beetje aan hoe je het precies wil inzetten.
Ik ken die specifieke NAS niet, maar puur op basis van de hardware specificatie en ervaringen met andere NASsen en vergelijkbare hardware.

Films streamen kan op meerdere manieren.
Lezen van een file share, wat in essentie gewoon data doorgeven is en niet zoveel vermogen kost.
Maar je kan ook via DLNA willen werken (b.v. voor een SmartTV, Playstation3/4 of Xbox360/One), wat betekent dat je NAS moet gaan re-coden voor het apparaat wat om de video vraagt. Dat vraagt behoorlijk veel rekenkracht en dat gaat de Atom processor die in de DS412+ zit écht niet trekken. De Atom chips die ik ken hebben al genoeg moeite met een 1080P MKV file afspelen, laat staan on the fly recoden.

Verder het serveren van websites. Het ligt er helemaal aan hoeveel gebruikers daar gebruik van maken en hoe zwaar de software is. Opzich is een Atom gebaseerd unix/linux systeem daar best geschikt voor, mits je er niet al te veel van verwacht wanneer het ding het druk krijgt. Om zelf websites op te ontwikkelen is het bijvoorbeeld ruimschoots voldoende.

De rest wat je aandraagt is voornamelijk opslag verwerken, en dat is iets waar je van zo'n NAS mag verwachten dattie het daar niet warm van krijgt.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! In eerste instantie gaat het ook om streamen/lezen van een file share. Op het begin alleen een aantal test websites, als dit toch te moeilijk wordt voor hem kan ik altijd overschakelen naar mijn intel nuc.

Zou je mij de NAS aanraden of heb je een andere type van de synology serie die je mij kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

You're welcome :)

Zoals je het omschrijft zou ik ook de keuze maken voor deze NAS. Data van een share lezen en wat websites voor test doeleinden wil prima.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?