Philips subwoofer vervangen/alternatief aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:18
Philips HTS6100> Mijn hond heeft de main kabel van de subwoofer naar de soundbar doorgebeten. Die kabel zit vast in de behuizing, die heb ik zojuist wel opengedraaid maar het lijkt mij onmogelijk om die kabel te vervangen. Nu wil ik toch over een tijdje het hele systeem vervangen maar dat komt me nu even niet goed uit (financieel). Ik zoek daarom even een oplossing, ik dacht al om bij de kringloop een subwoofer te halen maar naar nu blijkt heeft Philips een uniek systeem om de subwoofer met de soundbar te verbinden:
Afbeeldingslocatie: http://static.trustedreviews.com/94/f20656/dcbe_orh400w600/8907-hts6100soundbarrear2.jpg
Wie weet een oplossing?

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Gewoon in een aux jack twee speakers steken, die je bijvoorbeeld aan je pc kunt hangen, deze dus: pricewatch: Logitech Z323

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Waarom fix je die kabel niet gewoon weer?

• Song
Mikayu schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:15:
Waarom fix je die kabel niet gewoon weer?
Hoe? Daar zitten heel veel aders in, zie de foto, ik weet niet hoe ik zo'n connector aan de kabel moet zetten of hoe ik stukken kabel weer met elkaar kan verbinden, een kroonsteentje gaat niet; zitten heel veel aders in. Als jij een idee hebt dan hoor ik het graag.

Verwijderd

Welke foto? Heb je niet een foto van de doorgeknaagde kabel?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Song schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:05:
[...]

Hoe? Daar zitten heel veel aders in, zie de foto, ik weet niet hoe ik zo'n connector aan de kabel moet zetten of hoe ik stukken kabel weer met elkaar kan verbinden, een kroonsteentje gaat niet; zitten heel veel aders in. Als jij een idee hebt dan hoor ik het graag.
Als ik de handleiding van dat ding er op nasla, dan verwacht ik dar er alleen maar electrische signalen overheen gaan. In principe zou het met een blokje kroonsteentjes moeten lukken.
Dat gezegd hebbend: bel Philips eens op, vragen of ze vanuit hun service center zo'n kabel kunnen leveren. Zou me niks verbazen, jij hebt niet de enige hond die graag kauwt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Song
Ik heb ze gisteren gebeld, ze kunnen/willen geen kabels leveren als bij montage geschroefd moet worden. En dat is hier het geval. Ondanks de waarschuwing op de subwoofer om die niet te openen, heb ik 'm toch open geschroefd, ik wilde zien hoe die kabel vast zit en dat blijkt zonder speciale attributen niet makkelijk demontabel te zijn; hij zit op twee plekken, via een soort molex connectors op een printplaat vast.

Verwijderd

Foto's?

• Song
Sorry voor de slechte kwaliteit;
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/ubx9zo1xj/IMAG1711.jpg

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die subwoofer vervangen lijkt me niet echt een optie, tenzij je ergens zo'n zelfde apparaat op de kop weet te tikken. Want als ik dat zo zie is die 'subwoofer' unit ook de versterker voor de speakers in de soundbar en zitten er ook nog audio ingangen op. Daarom is die kabel ook zo complex.

Kan je het niet gewoon bij Philips laten repareren?

Al gecheckt of dit soort ongelukjes gedekt worden door je inboedelverzekering?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Inderdaad, nu zien we nog niks. :P

Strip de kabels eens een stuk. Volgens mij valt dat prima te fixen met een paar kroonsteentjes.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Opensnijden, solderen, beetje krimpkous. Klaar :Y

Stel, solderen is niet je ding:
Buitenmantel 20 cm opensnijden
De individuele aders naast elkaar leggen en zorgen dat je de kleuren goed kan onderscheiden.
De beschadigde aders doorknippen, en beide zijden 1 cm strippen
Met een strip kroonsteentjes (of een kabelverbinder die je vastknijpt) de aders weer verbinden.
Even er aan trekken om te kijken of het echt vastzit, even testen of alles weer werkt.
Tape er om heen, klaar :Y

[ Voor 81% gewijzigd door teacher op 21-12-2014 13:56 ]

Wise enough to play the fool

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

^dit

Niets wat een tweaker niet kan :p

• Song
Iedereen bedankt voor de reacties en tips. Even een update; ik heb wat kringloop winkels afgelopen en op marktplaats gekeken voor vervanging van de subwoofer, niets gevonden en dus wilde ik é.a. afwachten en later nog eens proberen. Met Kerstmis kwam echter mijn tweakerneefje die alles weer aan elkaar heeft gesoldeerd, het werkt weer als een zonnetje!

[ Voor 0% gewijzigd door Song op 29-12-2014 11:26 . Reden: taalfout ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:38
Heb je ook opgelet hoe hij dat deed? Dan kan je bij het volgende bijtincident zelf aan de slag. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1