Hallo tweakers,
Ik wil graag deze week een nieuw systeem kopen. Ik wil voor een X99/i7/16GB gaan.
Ik heb al wat gezocht en heb er wat vragen over.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben geen gamer, ik wil wel graag veel dingen tegelijk doen, soms ook video conversie. ik weet dat ik aan een i5 genoeg heb, want dat heb ik nu ook (i5-2500k) en werkt op zich prima. maar ik wil toch een nieuwe snellere PC..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat ik in ieder geval wil kopen is de cpu, het moederbord en het geheugen, daar heb ik zo'n 1000 euro voor over, de rest heb ik al, maar wellicht wil ik toch nog een andere kast (150 euro budget) en een ssd (ik heb nu een samsung 830 120GB) (200 euro budget). Zeg maar 1500 euro in totaal in geval ik nog een waterkoeler wil.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten kan ik meenemen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een i7-5820k op het oog, maar twijfel nog over het geheugen (budget: 200-350 euro), ik verwacht dat de prijzen gaan dalen, dus wil daar eigenlijk niet meer dan 250 euro aan uitgeven, ik heb geen zin een setje te kopen voor 400 euro die over een half jaar nog maar 200 kost. Maar ik twijfel nog wel of het niet beter is om iets meer uit te geven voor bv 2800mhz geheugen, dat ik dan mee waar voor mijn geld krijg.
Eventueel zou ik wel een iets kleinere en stille kast willen (ik heb nu een Obsidian 650) Daarnaast vraag ik me af of ik nog veel kan winnen met een snellere SSD (m2?).
Ik twijfel ook over het moederbord, mijn budget is 300-400 euro, ik zoek iets wat wel kwalitatief goed is, maar niet omdat al het geld in optimalisatie zit voor gamers. Ik heb liever meer poorten dan de mogelijkheid om er 4 videokaarten in te stoppen. Misschien is dit nauwelijks een keuze en zijn alle borden eigenlijk een beetje game borden? In dat geval accepteer ik het wel
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen algemene merkvoorkeur, best of breed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille machine, strak design kast.
Ga je overklokken?
ja, die optie moet er wel zijn of ik het nou ga doen of niet. hmm misschien moet er toch een waterkoelingssetje erbij, al was het maar voor het oog..
tja zo gaat dat he, je wilt steeds meer...
Dit is wat ik gekozen heb, bedankt voor de hulp.
Ik wil graag deze week een nieuw systeem kopen. Ik wil voor een X99/i7/16GB gaan.
Ik heb al wat gezocht en heb er wat vragen over.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben geen gamer, ik wil wel graag veel dingen tegelijk doen, soms ook video conversie. ik weet dat ik aan een i5 genoeg heb, want dat heb ik nu ook (i5-2500k) en werkt op zich prima. maar ik wil toch een nieuwe snellere PC..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat ik in ieder geval wil kopen is de cpu, het moederbord en het geheugen, daar heb ik zo'n 1000 euro voor over, de rest heb ik al, maar wellicht wil ik toch nog een andere kast (150 euro budget) en een ssd (ik heb nu een samsung 830 120GB) (200 euro budget). Zeg maar 1500 euro in totaal in geval ik nog een waterkoeler wil.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten kan ik meenemen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI N560GTX-Ti Hawk | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Auzentech X-Fi Forte 7.1 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Obsidian 650D | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2913WM Zwart | € 383,40 | € 383,40 |
| 1 | Sony Optiarc BD-5300S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 495,35 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een i7-5820k op het oog, maar twijfel nog over het geheugen (budget: 200-350 euro), ik verwacht dat de prijzen gaan dalen, dus wil daar eigenlijk niet meer dan 250 euro aan uitgeven, ik heb geen zin een setje te kopen voor 400 euro die over een half jaar nog maar 200 kost. Maar ik twijfel nog wel of het niet beter is om iets meer uit te geven voor bv 2800mhz geheugen, dat ik dan mee waar voor mijn geld krijg.
Eventueel zou ik wel een iets kleinere en stille kast willen (ik heb nu een Obsidian 650) Daarnaast vraag ik me af of ik nog veel kan winnen met een snellere SSD (m2?).
Ik twijfel ook over het moederbord, mijn budget is 300-400 euro, ik zoek iets wat wel kwalitatief goed is, maar niet omdat al het geld in optimalisatie zit voor gamers. Ik heb liever meer poorten dan de mogelijkheid om er 4 videokaarten in te stoppen. Misschien is dit nauwelijks een keuze en zijn alle borden eigenlijk een beetje game borden? In dat geval accepteer ik het wel
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen algemene merkvoorkeur, best of breed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille machine, strak design kast.
Ga je overklokken?
ja, die optie moet er wel zijn of ik het nou ga doen of niet. hmm misschien moet er toch een waterkoelingssetje erbij, al was het maar voor het oog..
Dit is wat ik gekozen heb, bedankt voor de hulp.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 360,95 | € 360,95 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers X99 RAMPAGE V EXTREME | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL Retail | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Corsair Hydro H110 | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA | € 223,- | € 223,- |
| 1 | Samsung 850 Pro 256GB | € 151,50 | € 151,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.344,35 | |
[ Voor 85% gewijzigd door riquard74 op 24-12-2014 09:23 . Reden: update wenslijst, PC is besteld ]