Beste tweakers ,
Vorige week een nieuwe build afgeleverd bij een kennis met de volgende specs ,
CPU 1150 Intel Core i7 4790K 88W 4,00GHz / BOX 1
KOE Scythe Mugen 4 AMD-Intel 1
MB Gigabyte 1150 GA-Z97X-UD5H V/GBL/R/DDR3/USB3/ATX
VOE Cooler Master GM 80+ Brons 650W ATX
SSD 256GB SATA3 Crucial MX100 Retail
Besturing is Windows 7 64 bit home edition.
Nu het probleem ,
Zodra de cpu belast word , valt de pc uit en word hij opnieuw opgestart. Heb alle energie savers al uit gezet maar dit bracht geen oplossing. Bij gewoon gebruik draait de pc prima stabiel maar zodra er power word gevraagd van de cpu is het einde oefening. Prime95 krijgt niet eens de kans om te starten want dan valt hij al uit. Dus tempratuur is uit te sluiten , want de cpu heeft geen kans om warm te worden.
Wat wel opvalt , zodra ik de cpu terugklok naar bv 2000mhz dan blijft prime95 prima draaien. Dus er zit ergens een probleem met de stroom toevoer.
Zijn er nog meer opties in de bios die ik zou moeten controleren of instellen?
Alvast bedankt.
Vorige week een nieuwe build afgeleverd bij een kennis met de volgende specs ,
CPU 1150 Intel Core i7 4790K 88W 4,00GHz / BOX 1
KOE Scythe Mugen 4 AMD-Intel 1
MB Gigabyte 1150 GA-Z97X-UD5H V/GBL/R/DDR3/USB3/ATX
VOE Cooler Master GM 80+ Brons 650W ATX
SSD 256GB SATA3 Crucial MX100 Retail
Besturing is Windows 7 64 bit home edition.
Nu het probleem ,
Zodra de cpu belast word , valt de pc uit en word hij opnieuw opgestart. Heb alle energie savers al uit gezet maar dit bracht geen oplossing. Bij gewoon gebruik draait de pc prima stabiel maar zodra er power word gevraagd van de cpu is het einde oefening. Prime95 krijgt niet eens de kans om te starten want dan valt hij al uit. Dus tempratuur is uit te sluiten , want de cpu heeft geen kans om warm te worden.
Wat wel opvalt , zodra ik de cpu terugklok naar bv 2000mhz dan blijft prime95 prima draaien. Dus er zit ergens een probleem met de stroom toevoer.
Zijn er nog meer opties in de bios die ik zou moeten controleren of instellen?
Alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2014 14:25 ]