Voor mijn tekenwerk wat ik steeds meer doe de laatste tijd ga ik toch weer een desktop aanschaffen voor de snelheids winst. Ik teken gemiddeld 30 - 40 uur per maand voor een opdracht.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
-Voornamelijk 3D tekenwerk van complexe tekeningen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
ca. 1500 euro. (goedkoper is altijd beter
).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
SSD Crucial 256GB
Windows 7 licentie.
3de scherm samsung voor overzicht (32").
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Voorlopig 1x GTX970. Systeem wel voorbereid op een mogelijk 2de GTX970 voor SLI indien dat winst op brengt in 3D tekeningen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Niet specifiek, wel graag A kwaliteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Bij voorkeeur een stil systeem met veel power.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Niet direct maar ook niet onmogelijk, (waterkoeling komt er niet).
-----------------------------------
Wat ik zelf reeds had uitgezocht:
Mogelijk heeft iemand nog tips of adviezen over deze configuratie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
-Voornamelijk 3D tekenwerk van complexe tekeningen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
ca. 1500 euro. (goedkoper is altijd beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
SSD Crucial 256GB
Windows 7 licentie.
3de scherm samsung voor overzicht (32").
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Voorlopig 1x GTX970. Systeem wel voorbereid op een mogelijk 2de GTX970 voor SLI indien dat winst op brengt in 3D tekeningen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Niet specifiek, wel graag A kwaliteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Bij voorkeeur een stil systeem met veel power.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Niet direct maar ook niet onmogelijk, (waterkoeling komt er niet).
-----------------------------------
Wat ik zelf reeds had uitgezocht:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 311,70 | € 311,70 |
1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | € 105,95 | € 105,95 |
1 | Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD | € 351,95 | € 351,95 |
1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 72,95 | € 72,95 |
2 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 206,95 | € 413,90 |
1 | Scythe Mugen 4 | € 32,50 | € 32,50 |
1 | Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty) | € 69,42 | € 69,42 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 124,95 | € 124,95 |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 11,70 | € 11,70 |
1 | Cooler Master GM G750M | € 67,95 | € 67,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.562,97 |
Mogelijk heeft iemand nog tips of adviezen over deze configuratie.