Club3D Radeon R9 290 royalAce aantal Watt?

Pagina: 1
Acties:

• Careljan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik ben een pc aan het samenstellen en er viel me iets op. Op de tweakers site staat dat de Club3D Radeon R9 290 royalAce 250 Watt stroomverbruik heeft maar volgens de Club3D website zeggen ze: Minimum of 750 Watt or greater power supply with one 75W 6 pin PCI Express connector and one 150W 8 pin PCI Express supplementary power connector.

Nu heb ik op mijn lijstje een voeding van 520 Watt. Moet ik dan een voeding van minimaal 750 Watt hebben? of gaat het met de 520 Watt?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

Tip: Negeer dat volledig.

Kijk bijvoorbeeld hier.

http://www.techpowerup.co...re/R9_290_Vapor-X/23.html

Het antwoord is dus nee, je hebt geen voeding nodig van minimaal 750W, 520W zou prima moeten werken mits het een kwaliteitsvoeding is.

• Careljan
Thomg schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:51:
Tip: Negeer dat volledig.

Kijk bijvoorbeeld hier.

http://www.techpowerup.co...re/R9_290_Vapor-X/23.html

Het antwoord is dus nee, je hebt geen voeding nodig van minimaal 750W, 520W zou prima moeten werken mits het een kwaliteitsvoeding is.
Thanks!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:16
Ze houden uiteraard rekening met het uiterste, zo ook andere componenten die stroom verbruikers kunnen zijn. Volgens mij is er geen 1 single gpu voor consumenten die uberhaupt 400 verbruikt.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:08

Esumontere

Floep, banaan.

Probleem is dat er veel goedkope crappy voedingen op de markt zijn, waar een sticker met 850W op zit maar die nauwelijks 400W kunnen leveren. Om nog maar te zwijgen over de ripple en stabiliteit ervan. De fabrikanten moeten van het uiterste uitgaan, daarom geven ze een veel te hoge schatting.

Een R9 290 zou prima moeten draaien op een 520W kwaliteitsvoeding, bijvoorbeeld van Seasonic, Cooler Master V-serie of XFX. Wat voor voeding heb je?

• Careljan
Esumontere schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 19:02:
Probleem is dat er veel goedkope crappy voedingen op de markt zijn, waar een sticker met 850W op zit maar die nauwelijks 400W kunnen leveren. Om nog maar te zwijgen over de ripple en stabiliteit ervan. De fabrikanten moeten van het uiterste uitgaan, daarom geven ze een veel te hoge schatting.

Een R9 290 zou prima moeten draaien op een 520W kwaliteitsvoeding, bijvoorbeeld van Seasonic, Cooler Master V-serie of XFX. Wat voor voeding heb je?
ik ben van plan de XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze te kopen.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-01 22:45

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Die is momenteel wel iets prijziger geworden, misschien dat een 520W Seasonic bronze interessanter is (intern zijn ze hetzelfde, dus altijd de goedkoopste pakken).

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• Careljan
.ScorpionSquad schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 21:12:
Die is momenteel wel iets prijziger geworden, misschien dat een 520W Seasonic bronze interessanter is (intern zijn ze hetzelfde, dus altijd de goedkoopste pakken).
Dat scheelt maar 2 euro volgens mij. of kijk ik verkeerd?

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-01 22:45

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Heb het zelf niet nagelopen, maar dat zou best kunnen. Dan maakt 't niets uit, gewoon kopen waar je zin in hebt dan.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:08

Esumontere

Floep, banaan.

Met die voeding moet het helemaal goed komen!

Verwijderd

De meerprijs van de pricewatch: Seasonic S12G 450W is maar klein, waarschijnlijk dus een betere koop.

• Careljan
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:26:
De meerprijs van de pricewatch: Seasonic S12G 450W is maar klein, waarschijnlijk dus een betere koop.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een voeding van 50 euro en 60 euro? zit daar een groot verschil tussen?En hoe ga je dat merken?

Verwijderd

Verschil is wel redelijk voor de kleine meerprijs, daarvoor krijg je stabielere spanning terug, maar dat zal je niet zo snel merken. Hoger rendement, merk je wel, PC is zuiniger, verbruikt minder en kost dus minder stroom. Ook is de voeding stiller, is ook iets wat je kan merken of zal merken als de rest van de PC vrij stil is. Kwaliteit is ook nog wat hoger, maar dat zal je waarschijnlijk ook niet echt merken.
Pagina: 1