Medetweakers, ik kom er even niet meer uit. Het probleem:
Ik heb een Freebsd ZFS systeem dat ik gebruik voor vrijwel alle opslag. Die opslag wordt gedeeld met (oa) windows via verschillende samba shares. Naast simpele files wil ik ook Steam games gaan installeren op een netwerk share. Om diverse problemen te vermijden heb ik daar een symlink voor gemaakt van C:\\<steamfolder>\steamapps naar een map op de netwerk share. In het verleden (ander systeem) heeft dit gewerkt.
Het probleem waar ik nu tegen aanloop is dat de root van de symlink zichtbaar is, maar ik geen toegang heb tot subdirectories of files. In mijn geval zijn de mappen zoals 'common', 'downloading' etc. zichtbaar maar niet toegankelijk. Ik krijg dan de melding "Location is not available". Dit geldt echter alleen als ik die mappen benader via C: --> symlink --> subdirectory. Directe toegang via de netwerk share werkt zoals verwacht en heeft geen problemen.
Systeem:
FreeBSD 10.1 met samba 3.6 share op ZFS (v5000) filesysteem
Windows 8.1 heeft toegang tot share met username:pass in credential manager.
Symlink
Smb.conf
Het web maakt geen melding van vergelijkbare problemen, waardoor ik geen idee heb waar het nu precies aan ligt. Ik ben een paar suggesties wat betreft samba instellingen tegengekomen, zoals de hierbovenstaande 'wide links = yes', maar niets heeft tot een oplossing geleid.
Is er iemand die de oplossing weet of me in de goede richting kan wijzen?
Natuurlijk alvast hartelijk dank
Ik heb een Freebsd ZFS systeem dat ik gebruik voor vrijwel alle opslag. Die opslag wordt gedeeld met (oa) windows via verschillende samba shares. Naast simpele files wil ik ook Steam games gaan installeren op een netwerk share. Om diverse problemen te vermijden heb ik daar een symlink voor gemaakt van C:\\<steamfolder>\steamapps naar een map op de netwerk share. In het verleden (ander systeem) heeft dit gewerkt.
Het probleem waar ik nu tegen aanloop is dat de root van de symlink zichtbaar is, maar ik geen toegang heb tot subdirectories of files. In mijn geval zijn de mappen zoals 'common', 'downloading' etc. zichtbaar maar niet toegankelijk. Ik krijg dan de melding "Location is not available". Dit geldt echter alleen als ik die mappen benader via C: --> symlink --> subdirectory. Directe toegang via de netwerk share werkt zoals verwacht en heeft geen problemen.
Systeem:
FreeBSD 10.1 met samba 3.6 share op ZFS (v5000) filesysteem
Windows 8.1 heeft toegang tot share met username:pass in credential manager.
Symlink
code:
1
| mklink /d "C://<symlink>" "\\SERVER\<dir>" |
Smb.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| [global] follow symlinks = yes wide links = yes unix extensions = no security = user map to guest = Bad User guest account = nobody username map = /usr/local/etc/samba/smbusers map archive = no map readonly = no map hidden = no store dos attributes = yes csc policy = disable [share] path = /games # Share options readonly = no guest ok = yes # Permission options inherit permissions = yes inherit owner = yes |
Het web maakt geen melding van vergelijkbare problemen, waardoor ik geen idee heb waar het nu precies aan ligt. Ik ben een paar suggesties wat betreft samba instellingen tegengekomen, zoals de hierbovenstaande 'wide links = yes', maar niets heeft tot een oplossing geleid.
Is er iemand die de oplossing weet of me in de goede richting kan wijzen?
Natuurlijk alvast hartelijk dank