Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 640774

Topicstarter
Beste leden,

Ik vraag mij af of ik op dit forum iemand kan vinden die mij helpt om een jffs2 bestand te leren uitpakken. Het gaat hier om een linux software/ bestand. Mijn doel is:
Mijn hobby is schotel antenne. Ik heb een aantal schotel ontvangers die onder Linux software werken. Het gaat hier om vrije en gratis software (opensource ) . Mijn doel is om de betreffende software / open source te leren uitpakken om achter te komen hoe men de betreffende software heeft opgebouwd. Ik wil gaan proberen om de vrije opensource te veranderen naar mijn wensen. Dit is toegestaan omdat het om een vrije opensource gaat.
Er zijn verschillend formaten hoe opensource software ingepakt is. Hierbij valt te denken aan:
- bestanden jffs2
- bestanden nfi
- bestanden bin

Ik heb zelf allerlei informatie hierover op internet gezocht. Dus hoe ik bijvoorbeeld een file jffs2 kan uitpakken. Maar dit lukt mij niet. Kan iemand mij hier helpen?

Informatie: mijn pc draait onder Ubuntu 12.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:02
In plaats dat je een jffs2 bestand uitpakt, moet je dit bestand mounten en dan de bestanden daar vanuit kopieeren.

[ Voor 29% gewijzigd door freyk op 20-12-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Freyk,
Bedankt voor je reactie. Hoe moet ik een jffs2 bestand mounten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kom op, dat kan je dan toch wel zelf vinden? Je bent al redelijk ver gekomen met de info die je nodig hebt, dit kleine stukje verder had je dan ook wel zo kunnen vinden.

* Hero of Time mompelt iets met loop mounting.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goedavond Hero,
Maar dat is het probleem. Ik weet echt niet hoe ik de betreffend bestand kan mounten.
Ik heb echt veel instructies op internet gevonden maar het lukt gewoon niet. Heb je hier verstand van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 07:59
Gezien TS niet verder lijkt te komen dan 'het lukt niet' zie ik het een beetje somber in (en als het daarbij blijft dan ben ik er klaar mee na deze post), maar:
Hero of Time schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 19:14:
* Hero of Time mompelt iets met loop mounting.
Zo simpel is het nu ook weer niet. JFFS2 is niet block based, maar verwacht een NAND device. Dus je zult om te beginnen een NAND device moeten emuleren (met de juiste page/eraseblock sizes). Vervolgens loop je het risico dat de image big endian is, dus dan zul je dat eerst even moeten swappen (jffs2dump uit mtd-utils kan dat). Dan pas kun je 'm mounten ;)

Overigens zijn jffs2reader en jffs2dump sowieso wel handig, maar volgens mij kun je er niet direct een heel filesystem mee dumpen.

Er bestaat ook nog een kans dat firmware-mod-kit het een-en-ander automagisch kan extracten.

Maar TS mag eerst even lekker zelf aan de gang gaan met bovenstaande info & tools, hoewel prutsen met flash based filesystems op een desktopdoos niet altijd even straightforward is, zijn er alsnog genoeg voorbeelden te vinden met Google.
Pagina: 1