Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Facebook voorwaarden per 2015.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Facebook veranderd per 1 januari 2015 haar voorwaarden. Een van de voorwaarden is dat er foto`s mogen worden gebruikt van facebook gebruikers mits deze openbaar zijn.
Als je dit niet wilt kan je stoppen met Facebook, of dit accepteren.

Tenzij je uit Duitsland komt.
In Duitsland is een strengere privacy wet van toepassing, deze zorgt ervoor dat als je uit Duitsland komt dir niet mogelijk is/niet mag. Facebook schijnt zich er ook aan te houden.

Mijn vraag alleen is dan...
Voldoet het om via een duits IP te surfen ? Heb reeds een duitse proxy ingesteld, en heb een vpn naar een duitse server omgezet. Zou dit helpen ? Hoe zou dit werken ?
Of zouden de nieuwe voorwaarden makkelijk te omzeilen zijn door een duitse woonplaats op te nemen in je profiel ? >:)

@Tweakers ... Een Privacy submenu zou wellicht ook wel in 2014 en toekomst welkom zijn. Beveiliging is niet hetzelfde als privacy.......

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2014 12:56 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gewoon geen foto's meer openbaar zetten dan, ook je profielfoto niet.

Duitse woonplaats (en Duitse hometown) instellen is ook een idee :) Duitsers op vakantie in Nederland of Belgie blijven ook Duitsers.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook je foto's (ook video's) zo online zetten dat ze geen economische waarde hebben.

Kortom het tegenovergestelde doen van wat stock foto sites graag hebben, dus:

1.Foto's met lage resolutie < 5MP
2.Foto's een beetje onscherp maken
3.Foto's croppen op een wat onhandige manier
4.Toevoegen van een watermerk

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 08:32

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Zit nog heel erg in dubio wat te doen met Facebook... het blijft een geslaagd medium om in contact te blijven met mensen die je niet veel ziet, maar het is inmiddels ook één grote reclamezuil geworden.

De voorwaarden zijn niet eens heel erg veranderd, alleen een stuk duidelijker op papier gezet. De media die je upload mogen ze nu al gebruik voor allerlei doeleinden, dat staat er al een paar jaar in. En toch, elke keer dat ik weer wijzigingen lees, voelt het niet goed. Dan hebben ze het in Duitsland inderdaad beter geregeld, ze zijn daar sowieso nogal scherp op de privacy... hier in Nederland hoor je er echt niemand over, iedereen laat het gelaten over zich heen komen.

Alles op 'private' zetten is een idee, maar Facebook zelf kan natuurlijk nog steeds overal bij. En wat is de toegevoegde waarde van Facebook als je niets deelt? ;) Dan kan ik net zo goed een blogje in eigen beheer bij gaan houden.

What to do, what to do...

[ Voor 12% gewijzigd door Kaastosti op 28-12-2014 16:17 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Alles van reclame van likes gewoon kiezen voor 'niet meer volgen'. Dat scheelt heel veel meuk, ik zie nu bijna geen reclame meer op Facebook. En verder haal ik oude foto's er tegenwoordig ook gewoon weer af (al weet je nooit of je ze echt verwijderd natuulijk of dat ze alleen niet meer zichtbaar zijn)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Vandaag grote schoonmaak gehouden. Alle foto's van onszelf eraf, just de pics4fun stuff laten staan. Daarnaast in FB via instellingen --> ads de 3 items op niemand gezet, vooral item 3 waarbij je even naar een externe site moet om daar bijna 100 firma's te disabelen is wel belangrijk. En nu loopt er onder Firefox alweer ruim 5 uur een scriptje "Facebook remover" om het activity log leeg te maken.
En ik kwam erachter dat FB ook mijn mobiele foto's sinds Nov aan het syncen was. Welliswaar prive voor mij en FB maar dat is het ergste. Niet gevraagd. Dus de mobiele app verwijderd en Tinfoil geinstalld, klein appje die verbinding maakt met de mobiele site van FB. Let er goed op wat apps allemaal mogen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:19:
vooral item 3 waarbij je even naar een externe site moet om daar bijna 100 firma's te disabelen is wel belangrijk.
offtopic:
Eeuhm. Als je die site ueberhaupt kunt gebruiken dan heb je third Party cookies niet uitgeschakeld. Als je vanwege privacy-issues afstapt van Facebook dan wil je die cookies standaard blokkeren. IMHO dan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:52:
[...]

offtopic:
Eeuhm. Als je die site ueberhaupt kunt gebruiken dan heb je third Party cookies niet uitgeschakeld. Als je vanwege privacy-issues afstapt van Facebook dan wil je die cookies standaard blokkeren. IMHO dan.
In Chrome zie ik het cookie wel geblokkeerd staan maar de site is bruikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 02:17 ]

Pagina: 1