Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tool ontwikkelen, waar en bij wie te beginnen?

Pagina: 1
Acties:

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:35
Tweakers,

Als ik hier off-topic ga, mijn welgemeende excuses. Ik wil namelijk wat input ontvangen van jullie op waar ik moet zijn voor het bouwen van een nieuwe tool.

De tool moet globaal als volgt werken:

Er moet een volledige productdatabase opgebouwd worden in de background van het systeem. Vervolgens moet een bovenliggend (grafisch gelikt weergegeven) systeem uit deze database gaan putten.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan Bedrijf A, B en C hebben productinformatie, die wordt in de database gepropt. Ik vul een aantal parameters in in het bovenliggende programmaatje waarna deze vervolgens in de database gaat zoeken voor de beste match of een totaaloverzicht laat zien met de uitkomsten van bedrijf A, B en C bij deze parameters.

Misschien leg ik het heel raar uit, maar ik ben benieuwd wat ik hiervoor nodig heb, wie en in welke taal dat het makkelijkst geprogrammeerd kan worden.

Nogmaals, indien off-topic mijn excuses. Dit leek me het forum voor de beste match. ;)

Alvast bedankt voor de input!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op zich een interessante vraag, maar we hebben te weinig informatie om een advies te kunnen geven. Een systeem als dit kan in een variëteit van talen gebouwd worden. Vraag jezelf af wie de gebruikers van het systeem gaan zijn, wat hun kennisniveau is en hoe zij het systeem het liefst zouden gebruiken. Op basis daarvan kan je uiteindelijk een betere inschatting maken met welke technologie je aan de slag kan gaan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Oef da's een lastige... Aangezien je in je voorbeeld veel dynamische gegevens verwerkt, zou ik zeggen iets van webtalen en een webinterface (php/asp+mysql/mssql,html,js), veel universeler wordt het niet. Maar aangezien je 1 applicatie wil, misschien ook iets wat in een container/executable (exe voor winboys) werkt.
Moet je echt helemaal van scratch beginnen?
Dan zou ik een team samenstellen.
In je eentje is het haast niet te doen.
En ik heb het ook geprobeerd (althans, iets soortgelijks)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt dus een database en een front end nodig. Zijn daar al technieken voor in gebruik binnen je bedrijf? Dan zou ik kijken of ik die kon hergebruiken :)

Verder: hoe groot moet dit worden, hoeveel producten, wat voor verloop, aantal gebruikers, etc?
En niet te vergeten: wat is je budget?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Poestie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-01 08:09
Dat hangt allemaal af van enorm veel factoren...

Over wat voor soort eindproduct spreken we? Een webinterface, een desktopprogramma, moet dat terecht komen in een bestaande omgeving of gaat het om iets compleets nieuws? Hoe wil je die database voeden? Breng je die manueel in of moeten bedrijven die automatisch aanleveren via een API?

Gebeuren die opzoekingen door personeel met een bepaald doel of spreken we hier over een wijder systeem zoals onze Tweakers Pricewatch?

Vrijwel alle programmatalen lenen zich om met data uit databases te werken. Dewelke je moet kiezen, hangt dus allemaal af van waarvoor het systeem moet dienen, in welke omstandigheden het gebruikt wordt en op welke schaal...

• Trackerfire
Het betreft een programma wat in beginsel alleen door mij en een collega gebruikt gaat worden. Het hoeft niet vertaald te worden in allerlei talen. We hebben de opdracht gekregen van ons bedrijf om te onderzoeken of een tool als deze ontwikkeld kan worden. Ik zal een concreter voorbeeld geven.

Ik ben een inkoper voor ingrediënten voor bakkers. Ik wil al mijn leveranciers in het systeem zetten met de leveringsvoorwaarden, prijzen, kortingen etcetera. Vervolgens wil ik mijn tooltje opstarten (liefst web-based) intikken dat ik 3.000kg haver wil hebben met de voorwaarde dat ik minimaal 10% korting krijg en niet boven een bepaalde prijs wil betalen. Het systeem gaat zoeken in de database en laat mij de beste matches zien. Het wordt dus niet een tool met brede beschikbaarheid, enkel intern gebruik.

De database zal niet dagelijks veranderen, eerder eens per maand.

Misschien is het zo iets duidelijker?

[ Voor 9% gewijzigd door Trackerfire op 20-12-2014 13:13 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

We hebben de opdracht gekregen van ons bedrijf om te onderzoeken of een tool als deze ontwikkeld kan worden. Ik zal een concreter voorbeeld geven.
Het is dus gewoon huiswerk? :?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Trackerfire
Zo kun je 't interpreteren. Hij heeft het zelf erg druk en vroeg of wij met mensen in contact konden komen die hier in ieder geval iets over kunnen roepen. Hoeft niet hapklaar te zijn, maar dat we in ieder geval kunnen zoeken naar een goede oplossing :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Trackerfire schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:21:
[...]

Zo kun je 't interpreteren. Hij heeft het zelf erg druk en vroeg of wij met mensen in contact konden komen die hier in ieder geval iets over kunnen roepen. Hoeft niet hapklaar te zijn, maar dat we in ieder geval kunnen zoeken naar een goede oplossing :)
Ik zou zeggen: neem contact op met een webbureau, leg hun jouw idee voor en ga samen verder brainstormen over wat het wel/niet moeten kunnen. (Daarbij helpt het om je plannen al iets (lees: veel) verder uitgewerkt te hebben dan wat je in dit topic laat zien)

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon op 20-12-2014 13:36 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 19:54

krvabo

MATERIALISE!

Je voorbeeld van de bakker doet het voorkomen als een deel van een ERP of CRM-systeem. Heb je al eens een short/longlist gemaakt van al beschikbare programma's die kunnen voldoen?

Je voorbeelden zijn in dien mate generiek dat ik zou zeggen dat er al honderden programma's zijn die kunnen doen wat je wil en het laten maken gaat je flink geld kosten. Vooral dingen als 'minstens 10% korting' zijn dingen die je heel generiek, maar ook heel specifiek kunt zien. Wie geeft aan of er korting is? Is er een directe koppeling met die bedrijven? Mogen ze offertes indienen? Of gaat het om staffelregels?

Heb je vaste zoekcriteria (korting, minimale afname), of moet dit 'makkelijk' uitgebreid kunnen worden?

Zulke eisen kunnen het van een simpele CRUD-applicatie vermaken tot een complete enterprise-applicatie met bijbehorend prijskaartje. Qua prijs bij een extern bureau begin je met 4000 euro voor de relatief simpele variant, tot tienduizenden voor complexere versies. Tenzij je het laat maken door het handige neefje voor 1000 euro. Maar dan krijg je ook bijbehorende fouten.

Ik zou toch nog even zoeken of er niet al zoiets is.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
"grafisch gelikt weergegeven" - "2 gebruikers".

Misschien moet je zelf wat meer werk investeren in wat er nu belangrijk is. "Welke taal" is echt je probleem niet. Zelfs die database is niet strikt noodzakeliijk; een Excel sheet zou zomaar een betere oplossing kunnen zijn.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:50
Ik zou voor php, mysql en html gaan. Heb je zelf ervaring met deze talen?

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ik denk dat ze bij SAP best wel zoiets voor je kunnen maken... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zie eens naar tradcom, daar zijn meerdere bedrijven op aangesloten en kun je zo in bladeren met een login :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Fiber schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:34:
Ik denk dat ze bij SAP best wel zoiets voor je kunnen maken... :)
SAP?! Really....? _O- Behoorlijk duur pakket voor twee gebruikers, en laten we het maar niet hebben over hoe 'goed' het werkt..... ;w

Ik zou een aantal bedrijven aanschrijven met je wensen en ze een prijs schatting laten doen voor jouw project.
Alleen stel dat je een externe interface gaat aanleveren richting jouw leveranciers, zijn zij wel überhaubt bereid om hiermee te gaan werken?

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Acces database met acces Forms en filter? Tis niet echt programmeren maar zo te horen zou dit moeten voldoen als je maar met twee personen er mee werkt.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
Kridri schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:55:
Acces database met acces Forms en filter? Tis niet echt programmeren maar zo te horen zou dit moeten voldoen als je maar met twee personen er mee werkt.
Lijkt me idd een hele goede optie

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Trackerfire
Thanks voor de input iedereen!

We gaan inderdaad na wat onderzoek voor Acces database!

• ElCondor
  • Laatst online: 15:08

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

:') Ik moet toch wel een beetje lachen/huilen.

Op welke manier wil je de data up to date houden. Aanbiedingen/kortingen zijn afhankelijk van je leveranciers. Wil je iedere dag een rondje langs je leveranciers doen om de data bij te werken? Dan kun je dat net zo goed doen op het moment dat jouw medewerkers een vraag hierover hebben.
Wat je zoekt, naar mijn idee maar ik kan het verkeer hebben, is een agregator. Dus je wilt een soort 'bot' die (zou ik denken) real-time, data bij jouw leveranciers weghaald waarin je kunt vinden welke producten ze leveren, welke voorraad ze hebben, welke prijs er voor gerekend wordt en wat voor een korting je zou kunnen bedingen. Dat is best een behoorlijk vraagstuk.
Om daar een Access database voor te bouwen, dan lijkt me een beetje light-weight. Hebben die bedrijven hun data niet op hun website staan, kun je bijvoorbeeld een XML overzicht downloaden die je kunt importeren in jouw database op dagelijkse basis.
Buiten dat zit je dan, denk ik, tegen een heleboel data aan te kijken welke je op wilt slaan en doorzoekbaar wilt maken. Daar mag dan ook wel een aardige database achter zitten.
Buiten dat is Access leuk als je één malig een tooltje wilt bouwen, maar het is niet heel erg goed te onderhouden of over te dragen aan een nieuwe beheerder, mocht die er ooit komen. Een van de dingen die ik altijd doe als ik ergens binnenkom is al die eigengebouwde meuk uit faseren en er gedegen applicaties voor in de plaats neerzetten. Desnoods zelfbouw, maar niet in desktop applicaties als Access en Excel.

Just my two cents ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
ElCondor schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:50:
:') Ik moet toch wel een beetje lachen/huilen.
Gebaseerd op de info die hij nu geeft, is het absoluut niet te verantwoorden om er een dergelijk systeem voor neer te zetten; ik snap dat je je geld er mee verdient en dat je dat heel professioneel doet maar hier is dat helemaal niet van toepassing.

*Als* mocht blijken dat de 'lightweight' Access aanpak niet voldoet kun je altijd nog opschalen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• ElCondor
  • Laatst online: 15:08

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Euh, ik verdien er geen geld mee hoor. Ik heb niet eens een eigen bedrijf oid. Ik bekeek het puur op de door mij ingeschatte hoeveelheid data die het systeem zou moeten doorzoeken. Ik vrag me daarbij eenvoudig af of Access daarvoor niet te lightweight is. Magoed, je hebt wel gelijk als je zegt dat een groter systeem voor maar twee gebruikers inderdaad wel wat duur zou kunnen worden. ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Yerk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-08 20:57
Trackerfire schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:45:
Tweakers,

Als ik hier off-topic ga, mijn welgemeende excuses. Ik wil namelijk wat input ontvangen van jullie op waar ik moet zijn voor het bouwen van een nieuwe tool.

De tool moet globaal als volgt werken:

Er moet een volledige productdatabase opgebouwd worden in de background van het systeem. Vervolgens moet een bovenliggend (grafisch gelikt weergegeven) systeem uit deze database gaan putten.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan Bedrijf A, B en C hebben productinformatie, die wordt in de database gepropt. Ik vul een aantal parameters in in het bovenliggende programmaatje waarna deze vervolgens in de database gaat zoeken voor de beste match of een totaaloverzicht laat zien met de uitkomsten van bedrijf A, B en C bij deze parameters.

Misschien leg ik het heel raar uit, maar ik ben benieuwd wat ik hiervoor nodig heb, wie en in welke taal dat het makkelijkst geprogrammeerd kan worden.

Nogmaals, indien off-topic mijn excuses. Dit leek me het forum voor de beste match. ;)

Alvast bedankt voor de input!
Grappig! Ben via het vraag&aanbod forum van Tweakers ook toevallig net op zoek naar iemand die een zeer overeenkomstig tooltje kan bouwen dat draait op iOS als mobiele applicatie.
@Trackerfire Ben jij ondertussen al verder gekomen met je project. Ben erg benieuwd of ik iets van jouw tot nu toe opgedane kennis kan leren _/-\o_
Pagina: 1