gaming desktop juiste onderdelen?

Pagina: 1
Acties:

• PieterPH
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-03 12:19
beste tweakers,

ik heb een desktop samengesteld. Dit is voormij de eerste keer dat ik dit echt doe. zouden jullie deze is kunnen nakijken of alles wel kan werken met elkaar.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet vooral zeer geschikt zijn om zware programma's te draaien zoals photoshop dreamweaver en nog andere gelijke programma's(natuurlijk gaan eer nog meerdere van deze programmas tegelijk openstaan. Aangezien ik ook graag game op een pc maar mijn vorige het begeven had zal ik er ook nieuwe games zoals GTA5 op spelen. Zelf heb ik wel al gekeken of deze pc die ik samengesteld heb het wel kan draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
de maximumprijs is rond 900. Dit is zonder de verzendprijs.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
zelf heb ik al een monitor maar verder nog niets. Een toetsenbord en muis is niet echt heel belangrijk dus die ga ik in de lokale winkel kopen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mij is 1 beeldscherm momenteel wel genoeg dus meer als 1 grafische kaart zal ik niet nodig hebben. Toch zal ik binnenkort uitbreiden naar meerdere beeldschermen maar dan denk ik er aan om dezelfde grafische kaart te kopen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta oopen voor alle merken natuurlijk moet dit ook geen onbekende merken zijn. Liefst dan toch een merk dat betrouwbaar is.

Ga je overklokken?
wel, dit is mischien wat moeilijk om te snappen maar, mijn vader en ik hebben beide een nieuwe desktop nodig. aangezien ik deze iets meer nodig heb omdat mijn oude pentium ;) nog iets ouder is als die van hem mag ik er dus eerst een kopen. ik dacht er dus ook aan om mijn moederbord te laten voorzien van overklokken maar de processor nog niet. later als mijn vader zijn desktop besteld zal hij een moederbord kopen dan niet geschikt is voor overklokken en krijgt hij mijn processors en koop ik een nieuwe die wel overklokken toelaat. Voor de mensenn die dit niet snappen: ik koop een processor die niet kan overklokken en geef deze na een halfjaar door aan mijn vader en hij koopt dan voormij ééntje die wel kan overklokken.

zelf heb ik ook al een lijste gemaakt van componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 122,95€ 122,95
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 249,90€ 249,90
1Zalman Z11 Plus€ 54,-€ 54,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,95€ 65,95
1Cooler Master GM G750M€ 67,95€ 67,95
1Samsung 840 EVO 120GB€ 68,40€ 68,40
1NZXT Aperture M€ 34,-€ 34,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 827,15

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 23:49
Leuke PC setup, de voeding is misschien wat overkill en je zou evt. kunnen overwegen een 970 videokaart erin te stoppen, het moederbord is erg uitgebreid en up to date met all opties. Ik vind de toren wel erg lelijk, maar dat is persoonlijk..

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Maar nu is mijn grote vraag: waarom wil je overclocken? Verwacht je hogere prestaties van te krijgen? Het antwoord daarop is voor 95% van de games nee. Ik zou je, aangezien je Photoshop e.d wil doen, besparen op je moederbord en gaan voor een i7/Xeon voor dat geld. Uit de hypertreadig zul je meer voordeel halen (games halen vrijwel geen voordeel uit hypertreading).

Voeding: mwah. En overkill.
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

SSD, neem een Crucial. Verwachte langere levensduur, caps die je data beschermt bij stroomuitval. Neem bij voorkeur de grotere versie, betere prijs/GB.
pricewatch: Crucial MX100 256GB

Kast is vrij matig, een soortgelijke kast van betere kwaliteit die nog goedkoper is ook:
pricewatch: Corsair Carbide SPEC-01 Blue Led
Komt wel nog één extra fan bij.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Je kan ook een goedkoper OC moederbord nemen, voor als je wel wilt overklokken, maar het ook niet zo belangrijk vindt. Gigabyte GA-Z97P-D3 is op de moment best goedkoop bij Megekko en Alternate. ;)