Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Ik heb hier een laptop die geleverd wordt met een Windows 7 Home Premium OEM key. Ik heb ondertussen ook een keer een key gekocht om te upgraden van W7 naar Windows 8.1 . Wat ik laatst gedaan heb is W7 opnieuw geïnstalleerd, met die key, maar volgens mij zonder die online te registreren. Gelijk daarna een upgrade naar Windows 8.1 met die upgrade-key.

Wat nou als ik m'n laptop verkoop, en op een nieuwe computer ook die installatieprocedure van hierboven gebruik. Kan de koper van mij dan die Windows 7 Home Premium key gebruiken, zonder problemen? Of ziet Microsoft dat m'n Windows 7 key dan twee keer gebruikt wordt?

Ik wist niet zo goed hoe ik dit goed kon vatten in een Google Query, dus hierbij :Y)

edit: Jemig, best snel toch antwoord gevonden:

http://superuser.com/ques...en-upgrading-to-windows-8

Excuses :(

[ Voor 10% gewijzigd door afraca op 20-12-2014 12:51 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:04
Oem codes horen bij het apparaat. Je mag dus niet op een andere pc die Windows 7 code gebruiken. Ook al upgrade je daarna naar W8.

Is de W8 een OEM upgrade of een gewone upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De koper van je laptop kan dus prima W7 gebruiken. Echter is je upgrade key gekoppeld aan die W7 licentie, dus effectief mag jij de upgrade niet opnieuw gebruiken. Niet als losstaande installatie iig.
It's now essentially a part of your Windows 8 licence, though not permanently - if you reinstall Windows 7 and activate with your old product key, you can then use the upgrade licence on another computer.
Hier val ik eigenlijk een beetje over. Wat ik eerder heb begrepen van het hele upgrade verhaal, is dat de upgrade licentie nu bij de licentie hoort waar vandaan je de upgrade uitvoert. Dus in bovenstaande quote zou het juist wel permanent zijn. Het is altijd wat vaag met de licentievoorwaarden van Microsoft. Het laat te vaak dingen over ter interpretatie. Hoe ik het heb gelezen en begrijp, hoeft niet de intentie van MS te zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate