Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 18:08
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img537/1796/g0Wcpk.jpg

De AMDA A8 processor zou er in moeten resulteren dat in ieder geval browsen, internetten dus, toch wel snel kan gaan. Intens traag bij mij echter. Meteen al bij eerste gebruik dus komt niet door een vervuilde laptop? Bij het linken naar een site, seconden lang het draaiende rondje, waarna pas de gewenste site wordt getoond. Vraag: iemand dezelfde ervaringen? Enig idee hoe dit komt? Hoort t bij deze laptop? Miskoop? Iets aan te doen?

Het betreft trouwens de 17-f040nd

[ Voor 10% gewijzigd door Alphons op 21-12-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387314

Dit is in het verkeerde subforum geplaatst maar dat zal een mod wel verplaatsen voor je. Maar jou probleem zal waarschijnlijk in je HDD zitten. Die laat meestal op zich wachten. Zit er een 5400 of 7200 rpm HDD in?

Overweeg anders eens een SSD?

Edit ; Gokje , Windows 8(.1) zeker?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 387314 op 20-12-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387314

NVM

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 387314 op 20-12-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
zie plaatje, en ja windows 8.1
NVM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:20
Tsja, Windows 8.1 is een van de lichtste en snelste OS'en, dus ik snap dat gokje niet. Ik moet wel direct denken aan Bloat (zo kan HP er een Norton of Mc Affee AV scanner erop hebben gezet die de boel behoorlijk verziekt).

Ik zou een clean install doen (key staat ongetwijfeld op een sticker op de laptop, installatiemedia maak je via Microsoft). Daarna Panda AV erop zetten ter protectie (je moet toch wat), die is goed en licht. er zijn ook andere snelle/lichte AV programma's, maar Panda scoorde dit jaar erg goed in reviews (voor wat dat waard is), dus dat is nu mijn eerste keuze.

8.1+ Panda zou vlotjes moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Dank voor de berichten.
Er zit inderdaad mc affee op. Zou dan toch voldoende moeten zijn als ik die eraf haal, ipv een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:00
In die instap laptops zit meestal een erg trage hdd, vervang deze maar door een ssd. Dan zal het zeker wel snel gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Alphons schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:45:
Dank voor de berichten.
Er zit inderdaad mc affee op. Zou dan toch voldoende moeten zijn als ik die eraf haal, ipv een clean install?
*Let op, deze ervaring van mij is niet recent, wellicht is het nu beter*

MC Afee heeft nogal de neiging zich diep in te graven in systemen. Deinstalleren werkte vroeger matigjes (bleef vanalles achter). Daarnaast zal HP zelf ook nog het een en ander aan software hebben draaien waarvan de waarde discutabel is. Je laptop is deels zo goedkoop omdat ze allemaal partner deals hebben gesloten.. en die meuk zit nu op je laptop. Ik zou dus gewoon formateren en opnieuw installeren.

Betreft een SSD: Ja, absoluut een super upgrade. Maar wel de kanttekening dat wat jij beschrijft volgens mij niet kan komen van een trage HDD. Browsen e.d. zal niet enorm veel sneller gaan met een SSD, zo I/O intensief is dat nou ook weer niet. Een SSD gaat het booten sneller maken, programmas starten iets sneller op en je stroomgebruik wordt iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
iets sneller... er zitten vaak trage 5400 rpm schijven in die echt een slechte accestime hebben.
Ik herkende mijn 1810tz(sub/netbook) niet weer toen ik er een ssd in zette.De hdd zorgde gewoon voor veel vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
freaky35 schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:59:
iets sneller... er zitten vaak trage 5400 rpm schijven in die echt een slechte accestime hebben.
Ik herkende mijn 1810tz(sub/netbook) niet weer toen ik er een ssd in zette.De hdd zorgde gewoon voor veel vertraging.
Zoals ik al zei: Met browsen e.d.

Dat je browser veel sneller opstart: sure. Maar gedurende browsen (de browser is dus al geopend, raampje is er) is de I/O gewoon niet doorslaggevend.

Als je me vraagd, is het een waardevolle upgrade? JA, meteen doen! Maar is dat in dit geval de oplossing voor het vertoonde gedrag? Nee, waarschijnlijk niet.

Laat ik het anders zeggen, voordat we de gebruiker geld laten stuk slaan is het een stuk slimmer om eerst eens te kijken wat de werkelijke boosdoener is. Geld uitgeven kan altijd nog nadat hij het een en ander heeft uitgeslioten met een schone installatie. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door roffeltjes op 21-12-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:50
Dan zou ik toch eerder het probleem bij je internetverbinding zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
ja jullie hebben wel een punt natuurlijk...Ik vraag me eigenlijk dan af,of het op andere pc's ook traag is.Of dat het alleen met deze laptop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Das een goeie Wappie, ik ben al jaren OSX gebruiker en dacht dat hij met draaiend rondje bedoelde dat zjn PC stond te piekeren (OSX termen: Strandballen), maar nu ik het nalees kan hij net zo goed bedoelen dat hij een slechte connectie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Het betreft alleen deze laptop die met een accespoint in de woonkamer draadloos is aangesloten. In de woonkamer zweven dus 2 netwerken, die van t modem in meterkast en die van t accesspoint. Ik beoogde daarmee juist extra snelheid. Zal t eens bedraad proberen. Kijken hoe de verbinding dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Zijn andere programma's (die niet afhankelijk zijn van internet) ook traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Vwb de andere programma's, het is niet de meest snelle pc nee. Maar internet spant echt de kroon, ook bedraad. Van bv Telegraaf.nl naar Facebook, duurt 4 tot 8 seconden voor de andere pagina helemaal is geladen./ Dat kan toch niet? Als ik bv internet snelheidstest doe:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4006843714.png

Ook niet echt langzaam toch? Maar t laden van paginas gaat dus retetraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Draadloos via accesspoint:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4006865416.png

En via de meterkast modem, draadloos"

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4006872149.png

en op een andere laptop, draadloos accesspoint, bijna 2 x zo snel als de nieuwe laptop

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4006952976.png

[ Voor 26% gewijzigd door Alphons op 23-12-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 23:52
Beste Alphons,
Met de snelheden die je laat zien, zou elke pagina vlot moeten laden.
Hij lijkt er eerder op te wijzen dat er fout is met jouw software.

De volgende zaken zou je kunnen testen.

Kijk eens bij je taakbeheer naar je geheugen gebruik en cpu belasting. Deze zouden niet hoog mogen zitten als je verder geen programma's aan hebt staan. Indien dit wel het geval is, kijk bij processen, welke het meest vragen.
Download CrystalDiskMark en kijk naar de resultaten van je HDD
Schakel alle addons voor je browser uit.
Download een andere browser, bijvoorbeeld firefox en probeer het nog eens.
Windows opnieuw installeren.
Terug naar de winkel en een ander laptop vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Op de website van HP kun je ook een diagnoseprogramma voor jouw laptop downloaden:
http://h10025.www1.hp.com...ng=&product=7185817#N7218

Met Windows 8.1 kun je de laptop ook gewoon terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Kun je ook nog proberen.

[ Voor 62% gewijzigd door wappiewappie op 24-12-2014 15:53 ]

Pagina: 1